Speaker voor buiten met Wifi - geen audio kabel, wel stroom

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IamGroot14
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 23-07-2021
Allen, ik ben op zoek naar een betaalbare speaker voor buiten, waterbestendig, en waarnaar te streamen is via wifi en bluetooth. Ik heb een stopcontact vlakbij en wil de speaker met beugel aan de muur monteren.

Na wat onderzoek kom ik uit op bijvoorbeeld een Sonos speaker van bijna 900 euro, dit is weer iets te duur:
Sonos Outdoor

Verdere zoektocht bracht me op:
Power Dynamics WS50A witte WiFi en Bluetooth speakerset - 240W
Echter, dit is weer een set, waar ik eigenlijk 1 speaker zoek.
Daarnaast moet er gebruik gemaakt worden van een App om te streamen via wifi, Muzo Player app, en deze app heeft slechte reviews.

Doel is een speaker te hebben hangen voor achtergrondmuziek op het terras. Gemonteerd aan buitenmuur, geen gezeur met meeslepen van draadloze BT speaker.
Budget, schappelijke prijs, maar niet te slechte kwaliteit, en zeker niet zo duur als Sonos.

Kan iemand me hierbij helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:00
Is zo'n google nest audio niets?
Natuurlijk levert het minder kwaliteit op dan een speaker van 900 euro.

Chromecast / audiocast aan "normale" boxen hangen is een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-05 17:03
Let op: de Sonos Outdoor speakers zijn passief en hebben geen ingebouwde versterker! Deze moeten dus gebruikt worden in combinatie met bijvoorbeeld de Sonos Amp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JMW761
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05 16:48
en gewoon een Sonos One?

die zijn geschikt voor vochtige ruimtes

Daarnaast; de aangehaalde Sonos Outdoor zijn slechts speakers; daar heb je nog een versterker bij nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IamGroot14
@99ruud99 Dat zou nog is een goede optie kunnen zijn, de nest audio gebruiken en direct aansluiten op een speaker.

@niels132 Sonos Outdoor wordt het dus sowieso niet, vanwege bondigheid van Sonos Amp om het te laten werken.

@JMW761 Sonos One, wat zijn daar de grootste concurrenten voor? Ik denk dat Sonos One niet geschikt is voor buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:00
de nest audio is al een speaker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMW761
IamGroot14 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:44:

@JMW761 Sonos One, wat zijn daar de grootste concurrenten voor? Ik denk dat Sonos One niet geschikt is voor buiten.
Zoals gezegd: Sonos One en SL zijn bestand tegen vocht/vochtige ruimtes. Ze hebben geen IP rating. Dat houdt in dat je ze prima buiten kunt gebruiken MITS ze niet direct aan regen/water worden blootgesteld maar bijvoorbeeld onder een afdakje hangen o.i.d.. Zo staat er bij ons al jaren een Play:1 in de badkamer.

De conus is niet van papier maar van een kunststof; daardoor is dit mogelijk; overigens ook iets dat je bij andere waterproof speakers (voor bijv. boten/watersport) zal zien.

Denon heeft een range ala Sonos One als concurrent; persoonlijk heb ik minder goede ervaringen met de stabiliteit van de bijbehorende Apps (op ios) door Denon. Maar volgens mij zijn deze ook niet IP-rated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernard038
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-05 22:01
Nog even terug naar Sonos, is een Sonos Move niet een alternatief? (Als je blij wordt van Sonos..) Er zijn muurbeugels te krijgen waarmee je de Move aan een buitenmuur kunt hangen. De Move is bedoeld voor buitengebruik en is spatwaterdicht.

Eén minpuntje, ik weet niet of je de lader van de Move ook aan een muurbeugel kunt bevestigen, maar dat kan je zelf vast wel uitzoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMW761
bernard038 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:33:

Eén minpuntje, ik weet niet of je de lader van de Move ook aan een muurbeugel kunt bevestigen, maar dat kan je zelf vast wel uitzoeken ;)
+ de lader heeft (ook) geen IP-rating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IamGroot14
Dank voor de reacties.

Ik ben niet perse Sonos fan, dus dat hoeft niet perse.
Speaker is bedoeld voor buiten, waar het veel exposure heeft van de weersinvloeden, dus een hogere IP-rating is noodzakelijk.

Vandaar dat mijn zoektocht me bracht op:
Power Dynamics WS50A witte WiFi en Bluetooth speakerset - 240W
Echter, dit is weer een set, waar ik eigenlijk 1 speaker zoek.
Daarnaast moet er gebruik gemaakt worden van een App om te streamen via wifi, Muzo Player app, en deze app heeft slechte reviews.

Echter ben ik er niet van overtuigd, dus ben benieuwd of jullie goede alternatieven weten?
Nu begrijp ik dat je ook chrome-cast-audio bestaat, dus om op die manier audio te streamen, om zoiets te gebruiken ipv ingebouwde wifi oplossing in de speaker. Dat geeft al meer mogelijkheden, maar dan nog, wat is dan een goede speaker met jack aansluiting voor buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-05 12:35
IamGroot14 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:05:
Allen, ik ben op zoek naar een betaalbare speaker voor buiten, waterbestendig, en waarnaar te streamen is via wifi en bluetooth. Ik heb een stopcontact vlakbij en wil de speaker met beugel aan de muur monteren.

Na wat onderzoek kom ik uit op bijvoorbeeld een Sonos speaker van bijna 900 euro, dit is weer iets te duur:
Sonos Outdoor
Bij bol ie is € 598. Wat mij betreft nog schandalig aan de prijs.....

Ik heb ook ff zitten zoeken en je zit best wel in een niche markt te kijken. Actieve speakers voor buiten met wifi en BT.... En dan ook nog geen paartje. Dan lijkt Power Dynamics en Sonos wel zo'n beetje over te blijven.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-05 12:35
IamGroot14 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:58:
Nu begrijp ik dat je ook chrome-cast-audio bestaat, dus om op die manier audio te streamen, om zoiets te gebruiken ipv ingebouwde wifi oplossing in de speaker. Dat geeft al meer mogelijkheden, maar dan nog, wat is dan een goede speaker met jack aansluiting voor buiten?
Mja, die chromecast is niet weerbestendig. Dan moet je alsnog die chromecast steeds in en uitpluggen. Of je nu een BT speaker mee naar buiten neemt of een chromecast steeds in moet pluggen. Dat is net zoveel (on)gemak.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-05 09:59
Ik heb hier de Denon Home serie nog niet voorbij zien komen. De Denon Home serie heeft ondersteuning voor wifi, bluetooth, ethernet, 3,5mm jack en zelfs USB. Officieel hebben ze geen IP-rating, maar de Home 150 kan wel geplaatst worden in vochtige ruimtes (bijv. badkamers). Zelf heb ik een beugel gemaakt voor mijn Home 150 waardoor ik deze in de tuin aan de muur kan hangen onder de overkapping (ik laat em niet permanent buiten hangen). Stopcontact in de buurt en gaan, ideaal.
Pagina: 1