Afstandsbediening media via smartphone, streaming via device

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heincampmans
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik ben op zoek naar een mediaspeler, die minstens 4K video aankan, en een muziekkwaliteit voor Hifi-liefhebbers heeft. Het lijkt mij ideaal, dat die op afstand te bedienen is via de smartphone, maar dat het muziek/video afspelen via een device gaat. De meeste data gaan dan via de device, en ik heb geen aparte afstandsbediening nodig, de telefoon is immers meestal nabij.

In de nabije toekomst wil ik ook youtube-video's (geluidkwaliteit?!) maken, gaming is minder belangrijk voor mij.

Qua smartphone heb ik nu een android-device die toe is aan een op linux gebaseerd operating systeem (batterij en hardware nog uitstekend). Echter, het is ook een mogelijkheid dat ik een nieuwe smartphone aanschaf.

Qua PC heb ik nu alleen een laptop, die het nog goed doet, maar ik ga een nieuwe device er bij aanschaffen. Als het een laptop is, dan minstens 4K en voldoende grafisch vermogen om 3 externe 4K schermen aan te sturen.

Een "kastje" die de stereo en een beeldscherm aanstuurt is ook goed (energiebesparing ten opzichte van een computer, die continue aan staat), ik heb geen haast met de aanschaf van een PC, maar doe die uiteraard liever, nu de "oude" hardware nog prima functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:12
Dit heet een google nest mini?

Ik stream mijn muziek via de mini naar:
- de mini zelf
- de tv (via 3en Chromecast, (als je 4k wilt pak de ultra of zelfs de 2021 variant)
- de stereo set (oke, dat ding was prehistorisch dus heb er beetje aan getweaked zodat hij signaal kon ontvangen)

Kan met stem of met mobiel :) (of enig ander apparaat in wifi netwerk)

[ Voor 18% gewijzigd door 99ruud99 op 21-07-2021 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Gezien dit om aankoopadvies bij een mediaspeler gaat, verplaats ik het topic richting Consumentenelektronica Aankoopadvies, want in FTM heeft het niet veel te zoeken.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit topic vliegt naar mijn mening van links naar rechts en er is geen touw aan vast te knopen.

Het lijkt er primair op dat je op zoek bent naar een mediaspeler. Wat dat te maken heeft met het in de toekomst gaan maken van YouTube video’s, volg ik niet. Je gaat een nieuwe smartphone kopen. Je hebt een laptop en misschien koop je die ook nog een nieuwe.

Ik zou zeggen, koop een Nvidia Shield TV. Sluit die met HDMI aan op je receiver (heb je die?). Je kan er diverse apps op zetten en ook audio en video naar casten. Dan heb je je meeste wensen wel gerealiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:15
S1NN3D schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:56:
Ik zou zeggen, koop een Nvidia Shield TV. Sluit die met HDMI aan op je receiver (heb je die?). Je kan er diverse apps op zetten en ook audio en video naar casten. Dan heb je je meeste wensen wel gerealiseerd.
Ook mijn gedachte. Doet alles wat je wilt en meer.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hifi kwaliteit device...dan zou ik iig geen chromecast kopen, die doet namelijk max 256kpbs audio van bijvoorbeeld Spotify.
Als ik het zo hoor zet ik ook serieus mijn vraagtekens bij wat @heincampmans hifi kwaliteit noemt. Waar sluit je dat device op aan en hoe dan?
Ik gok op HDMI, en dan ben je dus afhankelijk van je receiver en de DA omzetting daarin. Doet niks aan het device af. Heb je een goede analoge versterker staan, dan heb je ergens een goede DA omzetter nodig in je keten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heincampmans
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-01-2024
Dank jullie wel voor de reacties, Hifi: (belangrijker dan beeld voor mij):
B&W CDM1 Special Edition speakers,
NAD Stereo Integrated Amplifier 314
NAD CD Player 522
NAD RDS Stereo Tuner C440
Denon CD Player DCD 2700
Thorens TD 160 MKII draaitafel
LG UHD monitor 4K 27 UL 650

Dus ja, waar sluit ik dat op aan en hoe? Dat is precies de vraag. Tulpstekkertijdperk.

CDs ga ik digitaliseren, waarschijnlijk gewoon in WAV, dan zijn er weer CDs van te branden.

Hoe krijg ik de harde schijf met CDs goed naar de versterker. Een mediaspeler, of is een (toekomstige) PC dan de weg te gaan? Welke mediaspeler, welke software, die bij voorkeur op smartphone aangestuurd wordt.
Streamen: ik luister veel Youtube, maar die geluidkwaliteit is matig tot hooguit redelijk.
Ik luister graag live uitvoeringen van muziek (klassiek, rock, wereldmuziek, etc.) Heb eerder de neiging om DVDs of blue rays te kopen, dan een streamingdienst te nemen, dat laatste is meer een levenslange hypotheek. De DVDs zet ik dan op harde schijf. En de DVDs bewaar ik dan koel....

Van die NVIDIA lees ik hele goede, maar ook hele slechte reviews. TV kijk ik alleen online via de computer.

Voor het maken van de Youtube video's, en het geluid erbij, is misschien software nodig, dat gebundeld is met mogelijke hardware, vandaar.

Benieuwd naar jullie bevindingen/aanbevelingen

[ Voor 5% gewijzigd door heincampmans op 21-07-2021 18:18 . Reden: toevoeging info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat is je budget? Ik lees centrale opslag van je muziek, een streamer, en een DAC. En dan in HQ audio en die streamer moet liefst twee outputs hebben en tegelijk kunnen gebruiken, want je hebt HDMI nodig voor naar je monitor en *iets* van audio naar je stereoinstallatie. En ik gok dat het ook nog handig te bedienen moet zijn ;)

Makkelijkste optie: nVidia Shield TV of shield TV pro. HDMI audio extractor naar digitaal, dat naar een losse DAC en dan naar je NAD installatie. De HDMI gaat vervolgens je 4K monitor in voor beeld, de audio naar je stereo.
Geripte cd's / dvd's op een USB stickje voor nu, en later een NAS neerzetten met centrale opslag voor al je media.

Wel een prijzige oplossing. shield doet 150 - 200, hdmi extractor ca 25. Goede DAC mag je ook 150-200 rekenen en dan moet je nog wat kabelspul hebben.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
heincampmans schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:06:
CDs ga ik digitaliseren, waarschijnlijk gewoon in WAV, dan zijn er weer CDs van te branden.
In principe kun je van elk audioformaat weer cd’s branden. Maar opslaan in WAV is echt zonde van de opslagruimte. Kies voor een lossless audioformaat zoals bijvoorbeeld FLAC.
Voor het maken van de Youtube video's, en het geluid erbij, is misschien software nodig, dat gebundeld is met mogelijke hardware, vandaar.
Laat dit onderdeel alsjeblieft los. Staat zover van je andere wensen af. Je maakt het jezelf onnodig moeilijk.

Wat je nodig hebt is een mediaspeler cq streamer. Dan kun je nog de afweging maken om voor een pure audiostreamer te gaan zoals een Bluesound Node of Sonos Port. Of kies voor een alleskunner zoals de eerder genoemde Nvidia Shield; dan kun je ook video’s afspelen.
Pagina: 1