8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Vraag
Alle reacties
Mijn ervaring met de FGD v1 is dat deze nog wel eens spontaan stuk kan gaan maar dan werkt de lokale bediening vaak nog wel maar het zwave stuk niet.
Welk type FGD heb je want als je v3 hebt en de module wordt onder spanning gezet zonder detecteerbare load dan wil lokale bediening niet werken.
Dus: 1 welke type dimmers heb je, 2 wat voor soort schakelaars gebruik je (puls?)
3 wat voor afkoppeling heb je gedaan, een exclusion of simpel uitgebouwd?
Welk type FGD heb je want als je v3 hebt en de module wordt onder spanning gezet zonder detecteerbare load dan wil lokale bediening niet werken.
Dus: 1 welke type dimmers heb je, 2 wat voor soort schakelaars gebruik je (puls?)
3 wat voor afkoppeling heb je gedaan, een exclusion of simpel uitgebouwd?
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Wat je eerst kan proberen is de config geforceerd uit laten lezen. Anders proberen verwijderen en opnieuw toevoegen. Dat wil nog weleens vage proberen oplossen die ik in 7 jaar gebruik nu 2 keer moest toepassen.
Maar heb je dit met een hele set dimmers of enkele op dezelfde elektra groep?
Maar heb je dit met een hele set dimmers of enkele op dezelfde elektra groep?
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Fibaro versie 2 en puls schakelaars.
Het is heel raar, we hebben kamers waar het gewoon nog goed werkt.
Andere kamers blijft er een in de detectie fase, dus elke keer knipperen, dan licht aan, en vervolgens na 20-30 seconden uit.. dit blijft zich herhalen.
En kamers waar het niets meer doet.
Ik heb al besloten, exit zwave, heb al de dingen waar we geen licht meer hadden vervangen.
Toen de controller kamers miste dacht ik een half jaar oude backup terug te zetten. Affijn password veranderd in dat halve jaar (omdat fibaro blijkt zeuren om een nieuw passowrd), en blijkbaar komt oud password mee terug met een restore.
Maar goed een numeriek reserve password werkt dan nog wel. En wat zie ik: hele systeem leeg, geen enkele ruimte in de backup.
Desnoods alles maar opnieuw leren dan, wel zonder een leer optie in menu gaat dat ook niet.
Ik heb het helemaal gehad met dit fibaro eco systeem.
Het is heel raar, we hebben kamers waar het gewoon nog goed werkt.
Andere kamers blijft er een in de detectie fase, dus elke keer knipperen, dan licht aan, en vervolgens na 20-30 seconden uit.. dit blijft zich herhalen.
En kamers waar het niets meer doet.
Ik heb al besloten, exit zwave, heb al de dingen waar we geen licht meer hadden vervangen.
Toen de controller kamers miste dacht ik een half jaar oude backup terug te zetten. Affijn password veranderd in dat halve jaar (omdat fibaro blijkt zeuren om een nieuw passowrd), en blijkbaar komt oud password mee terug met een restore.
Maar goed een numeriek reserve password werkt dan nog wel. En wat zie ik: hele systeem leeg, geen enkele ruimte in de backup.
Desnoods alles maar opnieuw leren dan, wel zonder een leer optie in menu gaat dat ook niet.
Ik heb het helemaal gehad met dit fibaro eco systeem.
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase