Vraag

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:32
Sinds enige tijd heb ik een Ender 3 Pro.
Oorspronkelijk geleverd met een 4.2.2 moederbord.
Natuurlijk de nodige upgrades besteld, waaronder het 4.2.7 Silent Moederbord.

Na het wisselen van het bord en (poging tot) flashen van de firmware, lijkt de printer niet meer te werken.
Bij aanzetten, geeft de printer nog alle mechanische geluiden (motoren lijken prima te werken), maar het scherm blijft blank.

Bij het zoeken op internet naar mogelijk oplossingen, lees ik veel over firmware flash problemen.
Diverse oplossingen zijn dan dingen als:
- zorg dat je SDHC kaart het juiste filesysteem heeft
- zet maar 1 bin op de kaart (verder kaart leeg)
- zet printer aan, met SDHC kaart erin en wacht (na 10 minuten wachten, is er nog niets gebeurd)

Ik heb meerdere firmwares geprobeerd van de officiele Creality website, waaronder:
Ender-3 Pro- Marlin2.0.1 - V1.0.1 - TMC2225 - English.bin

Heeft iemand voor mij de gouden tip om deze printer weer aan de praat te krijgen?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

Alle reacties

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-05 22:27
Open deur, maar heb je ook al een andere SD kaart getest?

Is je scherm goed aangesloten?

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

POOP MOAR EGGS.

Je kan een AVR altijd een nieuw programma inschieten, je moet dan alleen de bootloader terug flashen of direct het programma flashen en dan kan je er via usb terug aan of is dit al een 32bit bord dan kun je er rechtstreeks aan via usb.

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• GarBaGe
Damic schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:32:
Je kan een AVR altijd een nieuw programma inschieten, je moet dan alleen de bootloader terug flashen of direct het programma flashen en dan kan je er via usb terug aan of is dit al een 32bit bord dan kun je er rechtstreeks aan via usb.
Het 4.2.7 is een 32-bits bord (net als de 4.2.2 BTW), dus kan ik dan wel flashen via USB?
Hoe doe ik dit dan?
Welk programma / tools gebruik ik hiervoor?

• houssam_ar
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-03 16:31
Ik heb hier precies hetzelfde probleem, nog een oplossing gevonden?

• GarBaGe
houssam_ar schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:45:
Ik heb hier precies hetzelfde probleem, nog een oplossing gevonden?
Het flashen met SD lijkt niet te werken.
Het flashen met USB heb ik nog niet geprobeerd.
Moederbord 4.2.2 terug installeren geeft hetzelfde probleem.
Voorlopig nog geen oplossing...

• DaVaMa
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-04 21:29
Kun je via je pc verbindeden via usb en met octoprint oid iets doen? Want dan is het misschien alleen je schermpje.
En misschien een hele stomme suggestie, maar ik heb redelijk wat lcd issues gehad doordat mijn direct op mijn frame zat, stukje plastic en geaarde schroef en toen nergens meer issues mee. Is ook nog een poging waard.

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:19

Heb je er toevallig ook een BL-Touch met dit blokje op zitten? Dit blokje kan je makkelijk verkeerd prikken in je moederbordje waardoor het lcd geen beeld geeft.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee