Sinds enige tijd heb ik een Ender 3 Pro.
Oorspronkelijk geleverd met een 4.2.2 moederbord.
Natuurlijk de nodige upgrades besteld, waaronder het 4.2.7 Silent Moederbord.
Na het wisselen van het bord en (poging tot) flashen van de firmware, lijkt de printer niet meer te werken.
Bij aanzetten, geeft de printer nog alle mechanische geluiden (motoren lijken prima te werken), maar het scherm blijft blank.
Bij het zoeken op internet naar mogelijk oplossingen, lees ik veel over firmware flash problemen.
Diverse oplossingen zijn dan dingen als:
- zorg dat je SDHC kaart het juiste filesysteem heeft
- zet maar 1 bin op de kaart (verder kaart leeg)
- zet printer aan, met SDHC kaart erin en wacht (na 10 minuten wachten, is er nog niets gebeurd)
Ik heb meerdere firmwares geprobeerd van de officiele Creality website, waaronder:
Ender-3 Pro- Marlin2.0.1 - V1.0.1 - TMC2225 - English.bin
Heeft iemand voor mij de gouden tip om deze printer weer aan de praat te krijgen?
Oorspronkelijk geleverd met een 4.2.2 moederbord.
Natuurlijk de nodige upgrades besteld, waaronder het 4.2.7 Silent Moederbord.
Na het wisselen van het bord en (poging tot) flashen van de firmware, lijkt de printer niet meer te werken.
Bij aanzetten, geeft de printer nog alle mechanische geluiden (motoren lijken prima te werken), maar het scherm blijft blank.
Bij het zoeken op internet naar mogelijk oplossingen, lees ik veel over firmware flash problemen.
Diverse oplossingen zijn dan dingen als:
- zorg dat je SDHC kaart het juiste filesysteem heeft
- zet maar 1 bin op de kaart (verder kaart leeg)
- zet printer aan, met SDHC kaart erin en wacht (na 10 minuten wachten, is er nog niets gebeurd)
Ik heb meerdere firmwares geprobeerd van de officiele Creality website, waaronder:
Ender-3 Pro- Marlin2.0.1 - V1.0.1 - TMC2225 - English.bin
Heeft iemand voor mij de gouden tip om deze printer weer aan de praat te krijgen?
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD