Ik heb al een tijdje een Quantum Fireball van 20 gb en nu wou ik hem opdelen in 2 partities. Dus ik had hem als eerste geformatteerd en daarna fdisk gestart.
Voorzover ik weet moet je altijd eerst een primaire dospartition aanmaken dus dat deed ik.
Maar toen kwam het probleem hij kon niet groter dan 2 Gb gemaakt worden en het werd een Fat16 partition.
Terwijl hij met het opstarten toch echt zegt dat het een 20 Gb schijf is
Nu wil ik (omdat ik een WD hd gekregen heb) mijn Quantum weer terug zetten zoals ik hem had één primaire partition van 20 Gb alleen dat lukt me niet.
Wat doe ik fout ?? of is hij kapot en kan hij nog maar 2 Gb gebruiken ??
Ik denk zelf dat het komt omdat hij Fat16 is maar hoe krijg ik hem dan naar Fat32 ??
Groeten
Frank
Voorzover ik weet moet je altijd eerst een primaire dospartition aanmaken dus dat deed ik.
Maar toen kwam het probleem hij kon niet groter dan 2 Gb gemaakt worden en het werd een Fat16 partition.
Terwijl hij met het opstarten toch echt zegt dat het een 20 Gb schijf is
Nu wil ik (omdat ik een WD hd gekregen heb) mijn Quantum weer terug zetten zoals ik hem had één primaire partition van 20 Gb alleen dat lukt me niet.
Wat doe ik fout ?? of is hij kapot en kan hij nog maar 2 Gb gebruiken ??
Ik denk zelf dat het komt omdat hij Fat16 is maar hoe krijg ik hem dan naar Fat32 ??
Groeten
Frank