Waarom zijn er vaak geen foto’s van zichtzijdes GPU te zien?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.907 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online
Mijn vraag
...
Nog steeds zie ik dat veel fabrikanten of winkels geen foto’s beschikbaar stellen van de voorzijde en soms ook niet eens van de bovenzijde van een GPU maar vooral de fans in de spotlight zetten. Leuk als je verticaal plaatst maar de standaard is nog steeds horizontaal en dan zie je daar niets van.
Het is nu toch al een aantal jaar dat heel veel cases een scherm hebben zodat je de componenten ziet zitten.
Waarom blijven ze achter met goede foto’s beschikbaar stellen? Bij de nieuwere modellen zie je het wel vaker maar vaak nog steeds niet en met name vooral niet bij de goedkopere modellen. (Die tegenwoordig ook al minstens €400 kosten dus niet goedkoop meer te noemen zijn)
Met name de voorzijde ontbreekt vaak. Wat hebben we aan foto’s van de onderzijde die je niet ziet? Marketing dat snap ik maar doe er dan ook minstens 1 foto van de voorzijde bij.

Waarom? Als je > €400,- uitgeeft of al is het maar €250 dan wil je vooraf toch wel kunnen zien hoe dat ding eruit komt te zien in je case.
Sommige voorzijdes zijn echt afschuwelijk maar dat zie je pas als je er 1 hebt gekocht of je moet op youtube gaan zoeken. Dat hoort toch niet nodig te zijn. Een schoenenfabrikant laat toch ook niet enkel een foto van de zool zien. Of een tv fabrikant enkel de achterkant en zijkant.

Dus mijn vraag is simpel. Waarom houden fabrikanten hier geen rekening mee en stellen ze onvoldoende foto’s beschikbaar voor ons consumenten maar ook voor de verkopers.

Als ik zelf moet gokken zeg ik omdat het vooral bij GPU’s zijn die een lelijke voorkant hebben. Maar iets lelijk vinden is een persoonlijk iets, een ander kan het juist mooi vinden. Toch denk ik dat dat de reden is.

Iemand die duidelijkheid kan verschaffen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Nvt

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Nvt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:53
Je kan het de fabrikant zelf stellen?

Antwoord zal waarschijnlijk zijn: niet interessant, marketing etc.

[ Voor 65% gewijzigd door corporalnl op 20-07-2021 00:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
corporalnl schreef op maandag 19 juli 2021 @ 23:59:
Je kan het de fabrikant zelf stellen?

Antwoord zal waarschijnlijk zijn: niet interessant, marketing etc.
De voorkant waar iedereen tegenaan kijkt niet interessant. Ok dan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:45

AzzKickah

06-CENSORED

Het is me niet eens duidelijk wat jij precies bedoelt met de 'voorkant' :')

Bedoel je de (wat mij betreft) linkerkant, met waar de HDMI/DP-poorten zitten? Of de bovenkant, waar je tegenaan kijkt als ie in het PCIe-slot zit en je kast rechtop staat?
En foto's van de onderzijde..? Dus dat je van onderen tegen de PCIe-connector die je in het moederbord steekt aankijkt?

En dan idd nog, waarom vraag je dat aan ons? Hoe moeten wij dat weten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

Ik vermoed dat hij de smalle zijde bedoeld. De kant die je ziet als je een kast hebt met een raampje.
Veel fabrikanten laten daar inderdaad vaak geen foto's van zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:05
Ik heb echt nog nooit een te tekort gehad aan beschikbaar beeldmateriaal om te beoordelen hoe een gpu van alle kanten er uit ziet. Foto's op de website van de fabrikant, foto's van de webshops waar je hem kan bestellen, foto's uit reviews, foto's van mensen zoals hier op tweakers die hem gekocht hebben of bijv. pcpartpicker in builds die gepost worden, reddit, youtube video's.. oneindige sloot informatie te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
AzzKickah schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 01:13:
Het is me niet eens duidelijk wat jij precies bedoelt met de 'voorkant' :')

Bedoel je de (wat mij betreft) linkerkant, met waar de HDMI/DP-poorten zitten? Of de bovenkant, waar je tegenaan kijkt als ie in het PCIe-slot zit en je kast rechtop staat?
En foto's van de onderzijde..? Dus dat je van onderen tegen de PCIe-connector die je in het moederbord steekt aankijkt?

En dan idd nog, waarom vraag je dat aan ons? Hoe moeten wij dat weten?
De voorkant. Waar je recht tegenaan kijkt als je door je raampje kijkt naar het moederbord je RAM alles. Waar het logo staat. Het enige deel waar je tegenaan kunt kijken in 99% vd gevallen.

[ Voor 4% gewijzigd door Rerebobo op 20-07-2021 02:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
job schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 01:24:
Ik vermoed dat hij de smalle zijde bedoeld. De kant die je ziet als je een kast hebt met een raampje.
Veel fabrikanten laten daar inderdaad vaak geen foto's van zien.
Dat ja. Waar het logo staat. Je hebt een raampje kijkt door het raampje en ziet het enige deel waarvan ze geen foto’s laten zien. Is toch raar. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
Skybullet schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 01:36:
Ik heb echt nog nooit een te tekort gehad aan beschikbaar beeldmateriaal om te beoordelen hoe een gpu van alle kanten er uit ziet. Foto's op de website van de fabrikant, foto's van de webshops waar je hem kan bestellen, foto's uit reviews, foto's van mensen zoals hier op tweakers die hem gekocht hebben of bijv. pcpartpicker in builds die gepost worden, reddit, youtube video's.. oneindige sloot informatie te vinden.
Webshops en fabrikanten hebben die foto’s vaak niet dat is dus juist mijn vraag. (Webshops doen het met foto’s die ze van de fabrikant of leverancier krijgen)
Dat je ze soms met pijn en moeite kunt vinden snap ik maar dat hoort niet nodig te zijn. Dacht dat ik vrij helder was in mijn uitleg :) Simpele foto van de fabrikant erbij en je hoeft niet te zoeken. Zie mijn vergelijking met schoenzolen en achterzijde van de tv.

Hier een voorbeeldje.
pricewatch: MSI GeForce GTX 1650 Ventus XS 4G OC
Een aantal foto’s maar niet een van het deel waar je tegenaan kijkt door je venster als hij gemonteerd is.
Wel 4 foto’s van de fans. De onderzijde die je Never nooit niet ziet.

[ Voor 26% gewijzigd door Rerebobo op 20-07-2021 02:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
? type 3080 in search in krijg:

EVGA GeForce RTX 3080 XC3 Ultra Gaming

Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC 10G (rev. 1.0)

https://www.evga.com/products/product.aspx?pn=10G-P5-3885-KR

https://www.gigabyte.com/...0GAMING-OC-10GD-rev-10#kf

Beide hebben gewoon foto's van hoe de bovenkant eruit ziet hoor.

de kaart die je hierboven geeft :

https://asset.msi.com/res...7fcef2367d8a9ba1/1024.png

Zie je het toch?

Simpele google search :

https://www.shoppingexpre...GTX1660-S-VENTUS-XS-6G-OC

Dus ze hebben/geven die wel.

[ Voor 36% gewijzigd door k995 op 20-07-2021 02:37 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Rerebobo schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 02:17:
[...]

De voorkant. Waar je recht tegenaan kijkt als je door je raampje kijkt naar het moederbord je RAM alles. Waar het logo staat. Het enige deel waar je tegenaan kunt kijken in 99% vd gevallen.
Mjah ok, dat is dus de bovenkant.
En die zie je hier toch? OK, niet recht van boven, maar je kunt toch prima zien hoe het eruit ziet..?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C9c2ejQTUutg3XuwF601c4zdzFU=/i/2002687926.jpeg

Wat is dit voor topic joh :D

[ Voor 20% gewijzigd door AzzKickah op 20-07-2021 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
k995 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 02:33:
? type 3080 in search in krijg:

EVGA GeForce RTX 3080 XC3 Ultra Gaming

Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC 10G (rev. 1.0)

https://www.evga.com/products/product.aspx?pn=10G-P5-3885-KR

https://www.gigabyte.com/...0GAMING-OC-10GD-rev-10#kf

Beide hebben gewoon foto's van hoe de bovenkant eruit ziet hoor.

de kaart die je hierboven geeft :

https://asset.msi.com/res...7fcef2367d8a9ba1/1024.png

Zie je het toch?

Simpele google search :

https://www.shoppingexpre...GTX1660-S-VENTUS-XS-6G-OC

Dus ze hebben/geven die wel.
Bij de nieuwere en duurdere modellen zoals ik al zei is er meestal wel een foto van. Jij komt met linken aan maar niet van winkels of van hier snap je dus je krijgt het pas te zien na speurwerk. Dit is iets wat alleen bij videokaarten voorkomt in de gehele detailhandel van elektronica tot schoenen. :-(

[ Voor 4% gewijzigd door Rerebobo op 20-07-2021 03:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
AzzKickah schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 02:42:
[...]

Mjah ok, dat is dus de bovenkant.
En die zie je hier toch? OK, niet recht van boven, maar je kunt toch prima zien hoe het eruit ziet..?
[Afbeelding]

Wat is dit voor topic joh :D
Nee je ziet hier niet de voorkant. Je ziet bijvoorbeeld niet of je koper of aluminium ziet als hij geplaatst is.
Koper kan aardig vloeken in je case als je voor een bepaalde combo gaat. De backplate zie je ook niet.
De enige 2 zijdes die je ziet in werkelijkheid zit bijna nooit een foto van bij. Ik pakte nu even dit model als voorbeeld maar ga maar eens kijken. Bij bijna alle goedkope modellen en met name de wat oudere heb je geen idee waar je tegenaan gaat zitten kijken als hij gemonteerd is.

Dit is een topic met een vraag die blijkbaar lastiger is dan gedacht. Ik kan toch niet de enige op dit forum zijn die om het uiterlijk van zijn computer geeft? Of die denkt dat het raar is dat ze die foto weglaten en alleen maar foto’s laten zien waar je niets aan hebt. :?

P.S.
Ik noem het voorkant omdat het hetgeen is waar je voor zit en zo ongeveer recht tegenaan kijkt. En ook niet bovenkant omdat als hij geplaatst is het niet de bovenkant is. Dat kunnen misschien de officiële namen zijn maar niet als je ertegenaan kijkt na montage en ook niet als je hem weglegt of hoe hij in de doos zit. :)

Het was ook maar een vraag hoor. :'(

[ Voor 25% gewijzigd door Rerebobo op 20-07-2021 03:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

OK fair enough, ik had nooit gedacht dat mensen in deze mate nadenken over hoe hun PC eruit ziet als je er tegenaan kijkt.

Ik heb echter nog nooit aluminium heatpipes gezien bijv.. Wat verwacht of hoop jij dan te zien op zo'n kaart van de voorkant (wat ik dus bovenkant noem)?
En je had dus graag een foto van de achterkant van de printplaat gezien? Of begrijp ik dat verkeerd? Want wat verwacht je daar te zien behalve wat zilveren uitsteekseltjes zoals bij elke printplaat?

Oprecht wel benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Rerebobo schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 00:22:
[...]

Niet interessant voor de fabrikant nee.

Daarnaast is kwestie van goed zoeken. En anders contacteren met fabrikant met je vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
AzzKickah schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 03:54:
OK fair enough, ik had nooit gedacht dat mensen in deze mate nadenken over hoe hun PC eruit ziet als je er tegenaan kijkt.

Ik heb echter nog nooit aluminium heatpipes gezien bijv.. Wat verwacht of hoop jij dan te zien op zo'n kaart van de voorkant (wat ik dus bovenkant noem)?
En je had dus graag een foto van de achterkant van de printplaat gezien? Of begrijp ik dat verkeerd? Want wat verwacht je daar te zien behalve wat zilveren uitsteekseltjes zoals bij elke printplaat?

Tegenwoordig zal je vaker de backplate zien. Al helemaal als je een kaart uitkiest die er leuk uit moet zien in je kast.

Zelf zal het mij echt niks uitmaken hoe een GPU eruit ziet, zie ik toch niet met een dichte case. Echter als je de Pricewatch bekijkt hebben van de top 10 behuizingen acht een doorzichtig zijpaneel. Oftewel een ruimte meerderheid van de Tweakers lijkt zijn/haar componenten te willen zien zitten. En het is ook overduidelijk dat de gemiddelde GPU gemaakt wordt om gezien te worden. Dus ja, dan vind ik dat TS wel een punt heeft als er alleen foto's bij staan vanaf de kant die je bij een normale montage niet ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:39
Dat vind ik nou ook! Vooral de bovenkant van de GPU zie je bijna nooit wat van, die is dan vaak nog het lelijkst ook. Vroeger (lees twee generaties grafische kaarten terug) zag je dan nog vaak een printplaat zitten, als je pech had nog in het groen ook. Mijn AMD Radeon 6800 heeft wel een metalen backplate met een open X waar je de chip ziet zitten, wel mooi imo, alleen de backplate had van mij wel zwart gemogen en zonder lelijke barcode stikkers.

Qua marketing snap ik het wel, de bovenkant is natuurlijk totaal niet sexy en wordt vaak uitgekleed om kosten te besparen.

Ik zou serieus voor een andere kaart kiezen als de bovenkant van die andere kaart mooier zou zijn dan wat ik in eerste instantie op het oog had. Dus ik snap dit topic wel :)

edit: Ik was net even benieuwd hoe de bovenkant van een 6800 XT Midnight Black eruit zou zien (zou die wel een zwarte backplate hebben?) maar ik kan (via Google Images) serieus niks vinden als ik zoek op "radeon rx 6800 xt midnight backplate" |:(

edit2: de eerste normale Google link had uiteindelijk wel de foto's die ik zocht: https://imgur.com/a/TyxbzdR. En ja die heeft een zwarte backplate, wel erg mooi imo

[ Voor 21% gewijzigd door Soepstengel op 20-07-2021 08:26 ]

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:14
edit: Ik was net even benieuwd hoe de bovenkant van een 6800 XT Midnight Black eruit zou zien (zou die wel een zwarte backplate hebben?) maar ik kan (via Google Images) serieus niks vinden als ik zoek op "radeon rx 6800 xt midnight backplate" |:(
Ja, die heeft inderdaad een zwarte backplate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Als je een review opzoekt zie je het sowieso wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:55
Rerebobo schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 00:22:
[...]

Nee die is inderdaad niet interessant, het gaat om de performance en cooling.
Jij bent de 0.0001% die er om geeft en daar gaan zij echt geen moeite voor doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananaman123124
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22-07 15:58
Joeri.Bijlsma schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:57:
[...]

Jij bent de 0.0001% die er om geeft en daar gaan zij echt geen moeite voor doen.
Ik denk dat je hier iets te veel aannames maakt. Als slecht zo'n klein deel de looks interessant vind, waarom is RGB dan tegenwoordig zo populair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Rerebobo schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 02:19:
[...]

Webshops en fabrikanten hebben die foto’s vaak niet dat is dus juist mijn vraag. (Webshops doen het met foto’s die ze van de fabrikant of leverancier krijgen)
Dat je ze soms met pijn en moeite kunt vinden snap ik maar dat hoort niet nodig te zijn. Dacht dat ik vrij helder was in mijn uitleg :) Simpele foto van de fabrikant erbij en je hoeft niet te zoeken. Zie mijn vergelijking met schoenzolen en achterzijde van de tv.

Hier een voorbeeldje.
pricewatch: MSI GeForce GTX 1650 Ventus XS 4G OC
Een aantal foto’s maar niet een van het deel waar je tegenaan kijkt door je venster als hij gemonteerd is.
Wel 4 foto’s van de fans. De onderzijde die je Never nooit niet ziet.
https://content.hwigroup....entus-xs-oc-gddr5-4gb.jpg

Gewoon een review opzoeken en dan heb je vaak extra foto’s.

Waarom die foto’s er standaard niet zijn? Waarschijnlijk omdat de achterkant er toch niet uitziet, daar vaak tal van quality stickers opzitten en je al tig mogelijkheden hebt om een andere indeling van je kast te doen:
- Plaat ervoor
- ondersteboven monteren moederbord
- door middel van een riser de kaart dwars monteren.

Je kunt vaak ook een backplate kopen.

Daarmee heb je dus bijna iedereen die het überhaupt ene bal interesseert al een mogelijkheid gegeven om iets met de achterkant te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:55
Bananaman123124 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:04:
[...]

Ik denk dat je hier iets te veel aannames maakt. Als slecht zo'n klein deel de looks interessant vind, waarom is RGB dan tegenwoordig zo populair?
omdat rgb een compleet ander deel van de computer is?
ik moet nog een gpu tegenkomen die RGB fans heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kuijerlattie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 11:04
Joeri.Bijlsma schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:06:
[...]

Als voorbeeld: de Gigabyte aorus rtx 3080 master en extreme hebben RGB + een LCD scherm op de (is het de voorkant? Ik noemde het altijd de zijkant en fan-zijde de voorkant). Zelfde voor de MSI rtx 2080 Ti Lightning Z, deze heeft een lcd scherm, RGB details en RGB fans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananaman123124
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22-07 15:58
[...]

Ik dacht ook dat we het over de kant hadden waar je tegen aankijkt bij normale montage. Als je de pricewatch op verlichting filtert zie je zat kaarten die hier RGB accenten hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
[...]

Waarom is het een compleet ander deel van je computer? Volgens mij heeft iig de gemiddelde GPU tegenwoordig wel RGB lichten ook. Maar als 80% van de populaire kasten een window heeft, hoe kan je dan stellen dat slechts 0.0001% interesse heeft in hoe het grootste component dat recht voor je window zit eruit ziet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
Rerebobo schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 03:07:
[...]

Bij de nieuwere en duurdere modellen zoals ik al zei is er meestal wel een foto van. Jij komt met linken aan maar niet van winkels of van hier snap je dus je krijgt het pas te zien na speurwerk. Dit is iets wat alleen bij videokaarten voorkomt in de gehele detailhandel van elektronica tot schoenen. :-(
Je bewering is dat fabrikanten niet de bovenkant tonen dat is gewoonweg niet juist, je kan die duidelijk zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Soepstengel schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:20:
Dat vind ik nou ook! Vooral de bovenkant van de GPU zie je bijna nooit wat van, die is dan vaak nog het lelijkst ook. Vroeger (lees twee generaties grafische kaarten terug) zag je dan nog vaak een printplaat zitten, als je pech had nog in het groen ook. Mijn AMD Radeon 6800 heeft wel een metalen backplate met een open X waar je de chip ziet zitten, wel mooi imo, alleen de backplate had van mij wel zwart gemogen en zonder lelijke barcode stikkers.

Qua marketing snap ik het wel, de bovenkant is natuurlijk totaal niet sexy en wordt vaak uitgekleed om kosten te besparen.

Ik zou serieus voor een andere kaart kiezen als de bovenkant van die andere kaart mooier zou zijn dan wat ik in eerste instantie op het oog had. Dus ik snap dit topic wel :)

edit2: de eerste normale Google link had uiteindelijk wel de foto's die ik zocht: https://imgur.com/a/TyxbzdR. En ja die heeft een zwarte backplate, wel erg mooi imo
YouTube: I tossed it! | RX 6800 XT Midnight Black | Slight Review / Install v...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Sissors schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:40:
[...]

Waarom is het een compleet ander deel van je computer? Volgens mij heeft iig de gemiddelde GPU tegenwoordig wel RGB lichten ook. Maar als 80% van de populaire kasten een window heeft, hoe kan je dan stellen dat slechts 0.0001% interesse heeft in hoe het grootste component dat recht voor je window zit eruit ziet?
Maar voor mensen die echt om de looks geven, zijn er toch de vertical mounts? Zo kijk je alsnog tegen de fans aan en alle RGB crazyness die je wilt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Jeroenneman schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:32:
[...]

Maar voor mensen die echt om de looks geven, zijn er toch de vertical mounts? Zo kijk je alsnog tegen de fans aan en alle RGB crazyness die je wilt.
Ik vermoed toch echt ten zeerste dat veruit het merendeel van de mensen die een kast heeft met window, geen verticale mount heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-08 15:35
ik kijk naar mijn scherm.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Gefeliciteerd. Maar alsnog zijn 80% van de populairste kasten kasten met window in de Pricewatch. Nou waarom zou dat het geval zijn?

En kom op, ik zeg dit als iemand die een dichte kast heeft en nul interesse heeft in hoe zijn componenten eruit zien. Maar het is toch niet te ontkennen dat die een relevant punt is voor heel veel mensen?

[ Voor 27% gewijzigd door Sissors op 20-07-2021 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• air2
  • Laatst online: 12-09 15:20
Ja ik vind het ook een logische vraag, zal er zelf nooit iets mee doen, gebruik enkel een laptop. Maar hey deze site is ontstaan uit een community van mensen die hun pc willen tweaken en daar hoort ook zeker uiterlijk bij. Dus deze site lijkt me DE plaats om hier info over te delen/verzamelen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

air2 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:16:
Ja ik vind het ook een logische vraag, zal er zelf nooit iets mee doen, gebruik enkel een laptop. Maar hey deze site is ontstaan uit een community van mensen die hun pc willen tweaken en daar hoort ook zeker uiterlijk bij. Dus deze site lijkt me DE plaats om hier info over te delen/verzamelen etc.
Er is ook geen probleem, behalve dan dat TS exact nul heeft geprobeerd, en dus ook bij nul uitkomt.

Asus: https://rog.asus.com/grap...080-o10g-v2-gaming-model/
Flink goed zichtbaar onder het kopje Design - Functional Front.

MSI: Prima zichtbaar bij de gallery: https://www.msi.com/Graph...-24G/Gallery#lg=1&slide=6

EVGA: Prima shot in de gallery: https://www.evga.com/prod...n=10G-P5-3897-KL#images-8

Tja, ze hebben inderdaad nog niet zoals autofabrikanten volledige 3D-modellen op de site staan, maar echt lastig vindbaar is het allemaal niet. Echt drie clicks max.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waarnemer
Sissors schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:13:
[...]
Maar het is toch niet te ontkennen dat die een relevant punt is voor heel veel mensen?
Precies..en zoals je in meerdere comments al kan lezen is online dat ding van alle kanten te bekijken.... dus.... ik kijk naar mijn scherm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie66
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 14:08
Heel gek wellicht, maar ik kijk naar prestaties van de videokaart bij de zelfbouw van een systeem.

Winkels hebben nog niet door dat er klanten zijn zoals jij die echt willen zien hoe iets in de kast er uit kom te zien.

Voorbeeld schoenen
Alleen bij een Zalando zie ik de zool op een foto, het merendeel laat hooguit voor/achter en zijkant zien.

Vrees alleen wel dat je slechts een klein percentage vertegenwoordigd van de klanten en dus niet interessant gnoeg bent om die kosten van een paar extra foto's en opmaak van de website te verantwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Multiboxer
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-07 21:46
Sissors schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:13:
[...]

Gefeliciteerd. Maar alsnog zijn 80% van de populairste kasten kasten met window in de Pricewatch. Nou waarom zou dat het geval zijn?

En kom op, ik zeg dit als iemand die een dichte kast heeft en nul interesse heeft in hoe zijn componenten eruit zien. Maar het is toch niet te ontkennen dat die een relevant punt is voor heel veel mensen?
Relevant voor veel mensen? Minder dan je denkt hoor.
Ik heb ook een kast met een raam van NZXT en ik heb die gekocht om de prijs/grootte.
Mijn moederbord, kast en GPU hebben van die achterlijke kerstverlichting en die staat lekker uit en de kast op de grond.
Het is een verspilling van energie en leidt af.
Ik heb een degelijk IPS paneel om naar te kijken en heb verder niets nodig.
Maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waarnemer
Ik heb er altijd iets mee als "waarom?"

Je koopt een uit de kluit gewassen PC omdat je voor je geld de beste verkrijgbare prestaties wilt "zien". Dat is dus op je scherm.

Laten we dit doorzetten.. doorzichtige motorkap voor je auto. Glazen deur in de meterkast. Doorkijktruitjes... oh wacht ik ga het voordeel al "zien".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:39
Het punt van de TS is dat in webwinkels en officiële websites van fabrikanten vaak geen foto's te vinden zijn van o.a. de bovenkant (a.k.a. backplate, a.k.a. de kant waar de fans niet zitten). Dat ze te vinden zijn in reviews en/of andere resources is niet zozeer waar dit topic over gaat.
Dus mijn vraag is simpel. Waarom houden fabrikanten hier geen rekening mee en stellen ze onvoldoende foto’s beschikbaar voor ons consumenten maar ook voor de verkopers.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:54

aap

Ik snap de TS toch wel. Hij wil blijkbaar precies weten hoe het eruit gaat zien als je door het ruitje in je PC tuurt. Dan kijk je loodrecht op de bovenkant/voorkant van de videokaart en als je dan door een eventuele spleet naar binnen kunt kijken en daar glimmende onderdelen kunt zien in een kleur die je niet aanstaat, dan kan dat best een dingetje zijn.

Alle foto's die mensen hier aandragen laten op zijn best de bovenkant vanuit een schuine hoek zien. Dan zie je wel hoe die er van de buitenkant uitziet, maar niet of je ook iets van de binnenkant ziet en zo ja, hoe die er dan uitziet, omdat de kijkhoek niet loodrecht is.

Ik vermoed zelf dat de fotografen niet graag zo'n foto maken, omdat dat een onartistiek, want tweedimensionaal, plaatje oplevert met een beroerde beeldvulling (Je ziet feitelijk een smalle streep binnen een kader met een heel andere verhouding). In een autofolder zie je vaak ook de auto uit allerlei hoeken, maar nooit recht van opzij*, terwijl dat de kant is die je ziet als hij voor de deur staat.
Je verkoopt je product niet beter met zo'n foto, alleen dan aan mensen zoals de TS die zich heel erg om de looks bekommeren.

* Ik heb even mijn eigen stelling gecheckt op deze (n=1) brochure. De enige plek waar je de auto van de zijkant ziet, is in het overzicht van de verschillende lakkleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
AzzKickah schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 03:54:

Als je een Asus TUF kijkt zie je bijvoorbeeld koperen pipes lopen. Bij andere zie je een aluminium en niets geen koper.

De bovenkant of hij een mooie backplate heeft en zo ja hoe die eruit ziet of een lelijke printplaat zoals jij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
corporalnl schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 07:12:
[...]

Niet interessant voor de fabrikant nee.

Daarnaast is kwestie van goed zoeken. En anders contacteren met fabrikant met je vraag.
Dit soort reacties kun je beter niet geven want daar heeft niemand wat aan. Is geen antwoord op de vraag en totaal niet relevant. Reageer dan niet. Dank je.

[ Voor 6% gewijzigd door Rerebobo op 20-07-2021 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:55:
Als je een review opzoekt zie je het sowieso wel toch?
Dat is dus juist het punt. Als de fabrikant er foto’s van bij zet is dat niet nodig. 20 foto’s behalve degene waar het om gaat. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Rerebobo schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:59:
[...]

Dat is dus juist het punt. Als de fabrikant er foto’s van bij zet is dat niet nodig. 20 foto’s behalve degene waar het om gaat. :)
Voor jou en een zeer select groepje mensen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
Joeri.Bijlsma schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:57:
[...]

Onzin en dan kan er alsnog een foto bij geplaatst worden kost niets geen extra moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
Jeroenneman schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:23:
[...]

Er is ook geen probleem, behalve dan dat TS exact nul heeft geprobeerd, en dus ook bij nul uitkomt.

Asus: https://rog.asus.com/grap...080-o10g-v2-gaming-model/
Flink goed zichtbaar onder het kopje Design - Functional Front.

MSI: Prima zichtbaar bij de gallery: https://www.msi.com/Graph...-24G/Gallery#lg=1&slide=6

EVGA: Prima shot in de gallery: https://www.evga.com/prod...n=10G-P5-3897-KL#images-8

Tja, ze hebben inderdaad nog niet zoals autofabrikanten volledige 3D-modellen op de site staan, maar echt lastig vindbaar is het allemaal niet. Echt drie clicks max.
Hoezo 0 heeft geprobeerd? Ik kijk dagelijks naar videokaarten en bij het merendeel is er geen foto van dat is een conclusie. Ik ben benieuwd waarom dat is omdat Looks tegenwoordig voor heel veel pc eigenaren belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
Waarnemer schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:25:
[...]

Precies..en zoals je in meerdere comments al kan lezen is online dat ding van alle kanten te bekijken.... dus.... ik kijk naar mijn scherm....
Dat is geen antwoord op de vraag waarom de fabrikant 20 foto’s erbi eet behalve van de kanten waar het juist om gaat. Je zou niet hoeven te gaan zoeken om die te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
sjakie66 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:33:
Heel gek wellicht, maar ik kijk naar prestaties van de videokaart bij de zelfbouw van een systeem.

Winkels hebben nog niet door dat er klanten zijn zoals jij die echt willen zien hoe iets in de kast er uit kom te zien.

Voorbeeld schoenen
Alleen bij een Zalando zie ik de zool op een foto, het merendeel laat hooguit voor/achter en zijkant zien.

Vrees alleen wel dat je slechts een klein percentage vertegenwoordigd van de klanten en dus niet interessant gnoeg bent om die kosten van een paar extra foto's en opmaak van de website te verantwoorden.
Ik bedoel dat het hetzelfde is als alleen de onderkant van een schoenzool te laten zien. Niemand doet dat.

Die ene extra foto zal zoveel niet kosten en website ruimte is onzin. Beetje realistisch blijven aub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
Waarnemer schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:54:
Ik heb er altijd iets mee als "waarom?"

Je koopt een uit de kluit gewassen PC omdat je voor je geld de beste verkrijgbare prestaties wilt "zien". Dat is dus op je scherm.

Laten we dit doorzetten.. doorzichtige motorkap voor je auto. Glazen deur in de meterkast. Doorkijktruitjes... oh wacht ik ga het voordeel al "zien".
Wel eens supercars of Hypercara gezien? ;) glazen raam boven de motorkap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:01:
[...]

Voor jou en een zeer select groepje mensen ;)
Daarom worden er zoveel kasten met een scherm verkocht. En RGB RAM en RgB moederbords enz enz voor dat zeer selectie groepje :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Rerebobo schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:57:
[...]

Dit soort reacties kun je beter niet geven want daar heeft niemand wat aan. Reageer dan niet. Dank je.
Iemand vertelt je letterlijk wat je enige optie is om hier iets aan te veranderen, en "daar heeft niemand wat aan" is je reactie?

Mijn god, wat verwacht je nu? Dat ASUS, MSI en weet ik het op dit topic terechtkomen, en dat de marketingafdeling je pro-actief alsnog foto's stuurt van al hun producten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
Jeroenneman schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:17:
[...]

Iemand vertelt je letterlijk wat je enige optie is om hier iets aan te veranderen, en "daar heeft niemand wat aan" is je reactie?

Mijn god, wat verwacht je nu? Dat ASUS, MSI en weet ik het op dit topic terechtkomen, en dat de marketingafdeling je pro-actief alsnog foto's stuurt van al hun producten?
Dat is niet wat ik in dat antwoord lees en mijn vraag was ook niet hoe kan ik dit veranderen als je mijn vraag leest :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Rerebobo schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:13:
[...]

Daarom worden er zoveel kasten met een scherm verkocht. En RGB RAM en RgB moederbords enz enz voor dat zeer selectie groepje :)
het gaat om de specifieke fotos van GPUs die jij per se op de productpagina wil zien, dat groepje mensen is niet zo groot. Dat snap je zelf wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:38

Wildfire

Joy to the world!

Dit topic is helaas redelijk nutteloos. Wat de reden ook is, het verandert niets aan de situatie. Dan zou TS letterlijk elke winkel moeten gaan mailen met het verzoek voortaan ook die foto's toe te voegen.

Voor die situatie kan TS net zo goed reviews lezen en/of de website van de fabrikant bekijken, dat is voor hem praktischer dan zich af te vragen waarom webshops het niet tonen.

Doet niets af van het feit dat inderdaad regelmatig de zijkant (want daar gaat het om) niet te zien is bij de webshops en dat je dan daadwerkelijk reviews e.d. moet bekijken. Om de vraag van TS te beantwoorden denk ik gewoonweg dat de webshopbeheerders daar niet bij stil staan. Ik vermoed dat ze van de fabrikanten gewoon marketingmateriaal krijgen en niet meer dan dat gebruiken, ze gaan dan geen extra tijd 'verspillen' om zelf betere foto's te zoeken of maken.

[ Voor 38% gewijzigd door Wildfire op 20-07-2021 15:29 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:22:
[...]

het gaat om de specifieke fotos van GPUs die jij per se op de productpagina wil zien, dat groepje mensen is niet zo groot. Dat snap je zelf wel.
Nee dat snap ik niet. Ik ben ook niet de enige zoals je in de reacties ziet.

Tegenwoordig speelt uiterlijk een grote rol dat zie je in alles terug. Het verbaast mij dat ik hier zoveel negatieve reacties krijg op een legitieme vraag.
Je steeds meer open cases of met een scherm, zelfs 2 schermen meer en meer. Van iedere component zie je foto’s hoe die eruit ziet maar bij met name de goedkopere videokaarten blijft dit achter. Er zijn ook veel budget kasten met een scherm dus op budget kun je het niet gooien want er zijn zat mensen met een budget die een leuk uiterlijk willen.
Tegenwoordig is uiterlijk even belangrijk als prestaties voor het merendeel van de kopers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Die foto's zijn altijd wel te vinden, jij maakt er gewoon een drama van dat je ietsje verder moet kijken

Ik kijk nu op de productpagina van mijn videokaart en het staat er gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
Wildfire schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:25:
Dit topic is helaas redelijk nutteloos. Wat de reden ook is, het verandert niets aan de situatie. Dan zou TS letterlijk elke winkel moeten gaan mailen met het verzoek voortaan ook die foto's toe te voegen.

Voor die situatie kan TS net zo goed reviews lezen en/of de website van de fabrikant bekijken, dat is voor hem praktischer dan zich af te vragen waarom webshops het niet tonen.

Doet niets af van het feit dat inderdaad regelmatig de zijkant (want daar gaat het om) niet te zien is bij de webshops en dat je dan daadwerkelijk reviews e.d. moet bekijken. Om de vraag van TS te beantwoorden denk ik gewoonweg dat de webshopbeheerders daar niet bij stil staan.
Weet je hoeveel tijd het kost om reviews te gaan bekijken van iedere kaart en van sommige kaarten zijn er geen reviews. Gigantische onnodige tijdverspilling.
Het lijkt mij een voordehandliggende vraag. Waarom plaatst men 10 foto’s van zijdes die er eigenlijk niet toe doen en niet 1 van de zijde die er wel toe doet. Dat ligt niet aan de webshops maar aan de fabrikanten die leveren de foto’s aan,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Je vindt het dus wel hyperbelangrijk hoe het er uit ziet, maar niet hoe snel ze zijn of hoeveel herrie ze maken? Aangezien je geen reviews wil lezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Rerebobo schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:30:
[...]

Weet je hoeveel tijd het kost om reviews te gaan bekijken van iedere kaart en van sommige kaarten zijn er geen reviews. Gigantische onnodige tijdverspilling.
Het lijkt mij een voordehandliggende vraag. Waarom plaatst men 10 foto’s van zijdes die er eigenlijk niet toe doen en niet 1 van de zijde die er wel toe doet. Dat ligt niet aan de webshops maar aan de fabrikanten die leveren de foto’s aan,
Je verspilt nu meer tijd aan dit topic dan aan het lezen van reviews, eerlijk gezegd. Tenzij je om de paar weken een nieuwe videokaart koopt dan is het zoeken en lezen van een paar reviews maar een kleine moeite to.v. het hier te gaan lopen klagen over iets waar je toch niets aan verandert...

Zeker de kaarten die je zou willen showen, zijn de kaarten waar praktisch altijd wel reviews van zijn.

Maar goed, als je dan toch wil... ga dan maar een campagne opzetten om de videokaartfabrikanten er toe aan te zetten in hun marketingmateriaal naar dealers ook goede foto's van de zijkant op te nemen. Daar gaat dan nog veel meer tijd in zitten dan gewoon een paar reviews te lezen voor die paar keer dat je een videokaart zult kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 20-07-2021 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:39:
Je vindt het dus wel hyperbelangrijk hoe het er uit ziet, maar niet hoe snel ze zijn of hoeveel herrie ze maken? Aangezien je geen reviews wil lezen?
Als het uiterlijk mij niet bevalt hoef ik de verdere specs niet te weten. Dus verspil je enorm veel tijd omdat er geen foto van bij staat terwijl er wel 4 van de fans bij staan.

Leuk voorbeeldje gemaakt van wat kaarten zo’n €500. Voordat je van allemaal de voorkant gezien hebt na online research ben je een uur verder terwijl als er een foto van bijstaat het geen extra tijd kost. Van een product van €500 mag je toch wel duidelijke foto’s verwachten en niet dat je ernaar moet gaan zoeken.
https://tweakers.net/pric...;1478594;1330104;1486437/

[ Voor 7% gewijzigd door Rerebobo op 20-07-2021 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
Rerebobo schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:57:
[...]

Dit soort reacties kun je beter niet geven want daar heeft niemand wat aan. Is geen antwoord op de vraag en totaal niet relevant. Reageer dan niet. Dank je.
Want? Wij kunnen hier wel gaan gokken waarom fabrikanten die foto's niet altijd plaatst. Daar weten alleen de fabrikanten een antwoordt op. ( Want die plaatst ze immers niet ) Het is niet een antwoord op je vraag waar je mogelijk op hoopt maar zeker relevant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Rerebobo schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:44:
[...]

Als het uiterlijk mij niet bevalt hoef ik de verdere specs niet te weten. Dus verspil je enorm veel tijd omdat er geen foto van bij staat terwijl er wel 4 van de fans bij staan.

Leuk voorbeeldje gemaakt van wat kaarten zo’n €500. Voordat je van allemaal de voorkant gezien hebt na online research ben je een uur verder terwijl als er een foto van bijstaat het geen extra tijd kost.
https://tweakers.net/pric...;1478594;1330104;1486437/
Dus je hebt liever een supermooie kaart maar als het dan een stofzuiger is interesseert je dat niets? Wow.

Daarnaast, de Tweakers pricewatch is niet een webshop en ik verwacht van Tweakers ook echt niet dat ze overal de beste foto's nog handmatig gaan bijzoeken. Of schaar je de Tweakers pricewatch niet onder je vraag?

En wederom -- bespaar je de moeite over het 'waarom' van het wel of niet aanwezig zijn van die foto's op webshops. Daar verander je niets aan en het kost je -zoals ik eerder al zei- meer tijd en moeite om je dat af te blijven vragen dan gewoon die paar keer dat je een nieuwe kaart koopt wat reviews op te zoeken.

[ Voor 17% gewijzigd door Wildfire op 20-07-2021 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
corporalnl schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:45:
[...]

Want? Wij kunnen hier wel gaan gokken waarom fabrikanten die foto's niet altijd plaatst. Daar weten alleen de fabrikanten een antwoordt op. ( Want die plaatst ze immers niet ) Het is niet een antwoord op je vraag waar je mogelijk op hoopt maar zeker relevant.
Ik stelde de vraag omdat er hier veel kennis is en iemand het misschien wel weet. Maar ook omdat het misschien verandering brengt omdat iemand het leest die voor een bepaalde fabrikant werkt.

Ik dacht oprecht een goede valide en interessante vraag te stellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dakari
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06-08 11:49
Ik snap best dat het voor sommigen wel wat uit maakt hoe een kaart er uit ziet, maar eerlijk gezegd maakt het mij geen bal uit hoe een kaart er uit ziet als ie maar doet wat ie moet doen. Dat is het belangrijkste toch?
Ik vindt die kaarten van AMD.com ook niet allemaal even mooi, maar wat boeit mij dat, hij komt er wel in (als ik de rest van de build binnen heb).

En ja, ik heb een kast met een raam, maar geen plek om hem zo te plaatsen dat ik er in kan kijken. :D

An unexpected error has occurred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
Wildfire schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:46:
[...]

Dus je hebt liever een supermooie kaart maar als het dan een stofzuiger is interesseert je dat niets? Wow.

Daarnaast, de Tweakers pricewatch is niet een webshop en ik verwacht van Tweakers ook echt niet dat ze overal de beste foto's nog handmatig gaan bijzoeken.

En wederom -- bespaar je de moeite over het 'waarom' van het wel of niet aanwezig zijn van die foto's op webshops. Daar verander je niets aan en het kost je -zoals ik eerder al zei- meer tijd en moeite om je dat af te blijven vragen dan gewoon die paar keer dat je een nieuwe kaart koopt wat reviews op te zoeken.
Nee het is niet zwart wit.
Je kunt ook eerst naar uiterlijk kijken en als dat bevalt naar de specs. |:(

Ik spreek hier ook niet Tweakers aan en ook niet de webshops. Fabrikanten leveren de foto’s aan dat heb ik al behoorlijk wat keren herhaald in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:12
Ik heb ook zo'n kast met een raam erin, en ik heb dus bij het monteren van alles ook mijn best gedaan om het er een beetje strak uit te laten zien.
Nu is alles dus zwart met wat grijs en wit.
Dus als ik binnenkort hier nog een videokaart bij ga zoeken wil ik die ook graag in die kleuren hebben. En dus bijvoorbeeld niet z'n rode streep zoals de AMD ref kaarten hebben.
Prestaties van hetzelfde type kaart loopt vaak niet extreem ver uit elkaar, en de prijs ook niet, dus de eerste selectie gebeurd op uiterlijk (okee na de prijs). Daarna komen de reviews om te kijken welke van de kaarten onder andere de stilste is en hoe de prestaties zijn. En dan kan de selectie zelfs nog veranderen daardoor.
Maar ik vind het dus ook een gemis dat je in de meeste foto's van de fabrikant niet het aanzicht ziet wat je in je kast zult zien. En natuurlijk zal ik de extra effort erin steken om uiteindelijk wel te vinden wat ik wil maar dit zou het proces wel eenvoudiger maken.

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
ed-oorklep schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:50:
Ik heb ook zo'n kast met een raam erin, en ik heb dus bij het monteren van alles ook mijn best gedaan om het er een beetje strak uit te laten zien.
Nu is alles dus zwart met wat grijs en wit.
Dus als ik binnenkort hier nog een videokaart bij ga zoeken wil ik die ook graag in die kleuren hebben. En dus bijvoorbeeld niet z'n rode streep zoals de AMD ref kaarten hebben.
Prestaties van hetzelfde type kaart loopt vaak niet extreem ver uit elkaar, en de prijs ook niet, dus de eerste selectie gebeurd op uiterlijk (okee na de prijs). Daarna komen de reviews om te kijken welke van de kaarten onder andere de stilste is en hoe de prestaties zijn. En dan kan de selectie zelfs nog veranderen daardoor.
Maar ik vind het dus ook een gemis dat je in de meeste foto's van de fabrikant niet het aanzicht ziet wat je in je kast zult zien. En natuurlijk zal ik de extra effort erin steken om uiteindelijk wel te vinden wat ik wil maar dit zou het proces wel eenvoudiger maken.
Eindelijk weer iemand die het snapt in de reacties. Dit is precies wat ik bedoel :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Rerebobo schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:53:
[...]

Eindelijk weer iemand die het snapt in de reacties. Dit is precies wat ik bedoel :)
We snappen precies wat je bedoelt, we geven enkel aan dat het nul komma nul zin heeft om je er druk over te maken aangezien je het toch niet verandert. Tenzij je er dus nòg meer tijd en moeite in gaat steken dan het je zou kosten om wat reviews op te zoeken voor die paar keer dat je een nieuwe videokaart koopt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:03

Barrycade

Through the...

Beetje n=2 maar jij en Ed zijn dus marginaal tov de massa.

En je doet net alsof een foto van en bovenkant niets kost, maar die foto moet wel gemaakt worden, getagged, geupload en is daarna een foto die 98% van de klanten skipped.

En bij een webshop hetzelfde verhaal, klanten skippen m, je moet m oploaden, taggen etc . Dus als de foto wél beschikbaar is wegen de kosten blijkbaar niet op tegen de baten van de webshop.

En die foto kost dus weldegelijk geld. Zeker bij de goedkopere modellen is dat blijkbaar niet verenigbaar met het marketing budget.

Laat staan een 3D render of 3d animatie.

[ Voor 19% gewijzigd door Barrycade op 20-07-2021 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
Barrycade schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:15:
Beetje n=2 maar jij en Ed zijn dus marginaal tov de massa.

En je doet net alsof een foto van en bovenkant niets kost, maar die foto moet wel gemaakt worden, getagged, geupload en is daarna een foto die 98% van de klanten skipped.

En bij een webshop hetzelfde verhaal, klanten skippen m, je moet m oploaden, taggen etc . Dus als de foto wél beschikbaar is wegen de kosten blijkbaar niet op tegen de baten van de webshop.

En die foto kost dus weldegelijk geld. Zeker bij de goedkopere modellen is dat blijkbaar niet verenigbaar met het marketing budget.

Laat staan een 3D render of 3d animatie.
Er zijn er nog zeker 5 die hetzelfde denken en er zullen er vast nog meer bijkomen.

Ze plaatsen wel 5 foto’s van de fans. Hoe zinloos is dat dan? Is 1 of 2 niet voldoende? Hoe zit het dan met die kosten die volgens u zo hoog zijn. Hoe is dat te verantwoorden. Foto’s van de doos ook zoiets.
Bij een case van 50 euro krijg je ook voldoende foto’s dus dan zou het bij een gpu van 500 euro ook wel de moeite waard moeten zijn lijkt mij.
Het taggen van foto’s kost wel wat tijd ja maar zoals ik aangaf kan een foto van de fans vervangen worden door een foto van de voorzijde. Taggen e.d.doe je 1 keer voor een kaart die enkele jaren leverbaar zal zijn dus kleine investering lijkt mij. Part of The job.
En lets face it, 1 foto taggen is 1 minuut met 1 vinger in de neus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skybullet
Waarom hebben we het hier nu al 3 pagina's over ? Als je een grafische kaart koopt wat zoals je zelf zegt al snel relatief duur is dan doe je daar toch meer dan 1 minuut "onderzoek" naar ? In die minuut heb je vast al gekeken naar wat voor kaart je wil, welk merk, welke generatie, welke kleur, welk formaat past in je kast, hoeveel geheugen je nodig hebt en waarom etc etc.... Nou in die minuut kun je vast ook die kaart die je gevonden hebt in google images gooien et voila... foto´s van alle hoeken en kanten.

Wat is nu eigenlijk het issue ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Wat een onderwerp zeg :+
Maar naast wat er al is gezegd; als je een kaart als particulier koopt bij een webwinkel, dan heb je ook het recht de kaart te retourneren binnen 14 dagen, mocht hij er bijvoorbeeld toch anders uit zien dan jij had gedacht.
Dus in de gevallen waarbij je niet alles ( wat jij belangrijk vind ) kunt zien op de afbeeldingen, daar kun je je eigen interpretatie op nalaten en mocht hij er dan na ontvangst en uitpakken anders uitzien dan jij had gedacht, dan retourneer je hem.
Simpel.
Mogelijk kun je bij het retourneren ook nog wel een verklaring opgeven.
Mochten er veel verklaringen als wat jij wilt aankaarten in dit topic worden ingediend, dan gaat daar zeker wat mee gedaan worden.
Maar ik denk echter dat de meesten het allemaal wel best vinden, zolang de kaart het maar goed doet en koel is.
Dat hij er mooi uit ziet staat denk ik wel zo'n beetje op de 5e of 6e plaats, als niet nog verder onderaan voor de meesten.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Laatst online: 15-09 00:24
Kan mij het schelen hoe die eruit ziet. Al is het knalroze als die maar presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
Skybullet schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:57:
Waarom hebben we het hier nu al 3 pagina's over ?
Wat is nu eigenlijk het issue ?
Waarom er geen foto van de meest cruciale kant bij het product staat nergens en je daarvoor Google moet gebruiken iets wat ongekend is bij ieder ander denkbaar product.

Dat ik dat zo vaak uit moet leggen is toch echt onvoorstelbaar. Ik stel hem op een Amerikaans forum en krijg enkel positive reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
Rerebobo schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:41:
[...]

Waarom er geen foto van de meest cruciale kant bij het product staat nergens en je daarvoor Google moet gebruiken iets wat ongekend is bij ieder ander denkbaar product.

Dat ik dat zo vaak uit moet leggen is toch echt onvoorstelbaar. Ik stel hem op een Amerikaans forum en krijg enkel positive reacties.
Dat de bovenkant of voorkant of hoe jij hem dan ook wil noemen de meest cruciale kant is van een gpu is voor de absolute meerderheid van de gpu kopers simpellweg niet waar.

En als je op een Amerikaans forum goede reacties krijgt ga je daar toch verder. Niet dat er ook maar iets gaat veranderen in de industrie maar prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
Skybullet schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:50:
[...]

Dat de bovenkant of voorkant of hoe jij hem dan ook wil noemen de meest cruciale kant is van een gpu is voor de absolute meerderheid van de gpu kopers simpellweg niet waar.
Kun je dat even onderbouwen met een bron want gezien ieder ander component wel duidelijk weergegeven is en gezien de enorme toename van cases met schermen en RGB componenten wijst erop dat de meerderheid of in ieder geval alsmaar toenemende groei van consumenten die wel om het uiterlijk van de componenten geeft.

Als iemand een andere mening heeft prima maar reageer dan niet want dat heeft geen toegevoegde waarde. Ergo het is topic vervuiling. Er hebben meerdere leden gereageerd die het punt begrijpen dus het zou fijn zijn dat alleen die mensen reageren en niet steeds mensen die het niet interesseert of de vraag maar half lezen en met reacties komen die offtopic zijn. Dit topic was er niet om de discussie aan te gaan over het wel al dan niet nut van GPU uiterlijk of dat er andere mogelijkheden zijn in de meeste gevallen om te kunnen zien hoe de GPU eruitziet. Dank u vriendelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Rerebobo op 20-07-2021 20:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marwatt
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:35
Rerebobo schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:37:
[...]

Kun je dat even onderbouwen met een bron want gezien ieder ander component wel duidelijk weergegeven is en gezien de enorme toename van cases met schermen en RGB componenten wijst erop dat de meerderheid of in ieder geval alsmaar toenemende groei van consumenten die wel om het uiterlijk van de componenten geeft.

Als iemand een andere mening heeft prima maar reageer dan niet want dat heeft geen toegevoegde waarde. Ergo het is topic vervuiling. Er hebben meerdere leden gereageerd die het punt begrijpen dus het zou fijn zijn dat alleen die mensen reageren en niet steeds mensen die het niet interesseert of de vraag maar half lezen en met reacties komen die offtopic zijn. Dit topic was er niet om de discussie aan te gaan over het wel al dan niet nut van GPU uiterlijk of dat er andere mogelijkheden zijn in de meeste gevallen om te kunnen zien hoe de GPU eruitziet. Dank u vriendelijk.
Stel dan geen vraag op een publiek forum als je enkel je eigen mening wilt horen?
Ik vind dit topic forum vervuiling, dus kan het dan niet beter dicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
marwatt schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:25:
[...]

Stel dan geen vraag op een publiek forum als je enkel je eigen mening wilt horen?
Ik vind dit topic forum vervuiling, dus kan het dan niet beter dicht?
Nog een die de vraag niet heeft gelezen. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:00
Wat ik vooral leer van dit topic is hoe moeilijk het kan zijn om eenduidig de kant van een object te benoemen.

TS noemt het de voorkant, wat ik kan begrijpen aangezien het de kant is waar je tegenaan kijkt als de kast open is of een raam heeft. Persoonlijk zou ik het de zijkant noemen, gezien de vorm van het object en omdat het ook de zijkant van de kast is waar deze kant parallel aan loopt. Maar blijkbaar zijn er ook veel mensen die dit de bovenkant willen noemen? Daar begrijp ik helemaal niks van, of deze mensen begrijpen TS niet.

Iets meer on-topic, ik hoor zelf tot het kamp dat een strakke gesloten kast wil, de GPU dus normaal gesproken niet ziet en het dus een rotzorg is hoe dat ding eruit ziet. Maar ik ben het helemaal met TS eens dat als je wèl om het uiterlijk van de binnenkant van je PC geeft, dit de meest relevante kant van de GPU is in een standaard configuratie. En het is overduidelijk dat TS hierin verre van alleen staat gezien de RGB en raampjes trend. Daarnaast is het overduidelijk dat GPU fabrikanten ook veel aandacht aan het uiterlijk besteden, mijn eigen GPU heeft bijvoorbeeld allerlei geanimeerde RGB effecten op de kant waar het hier over gaat. Dus het is inderdaad raar dat deze kant nauwelijks op de officiële foto's staat.

Ik vind het dus ook een beetje raar dat velen hier TS belachelijk maken om deze vraag, hij heeft echt wel een punt. Getuigt van weinig inlevingsvermogen.

Misschien is het antwoord ook al gegeven, het is gewoon geen sexy foto, zo'n relatief plat object van de zijkant.

[ Voor 3% gewijzigd door Lapa op 20-07-2021 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
Lapa schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:09:
Wat ik vooral leer van dit topic is hoe moeilijk het kan zijn om eenduidig de kant van een object te benoemen.

TS noemt het de voorkant, wat ik kan begrijpen aangezien het de kant is waar je tegenaan kijkt als de kast open is of een raam heeft. Persoonlijk zou ik het de zijkant noemen, gezien de vorm van het object en omdat het ook de zijkant van de kast is waar deze kant parallel aan loopt. Maar blijkbaar zijn er ook veel mensen die dit de bovenkant willen noemen? Daar begrijp ik helemaal niks van, of deze mensen begrijpen TS niet.

Iets meer on-topic, ik hoor zelf tot het kamp dat een strakke gesloten kast wil, de GPU dus normaal gesproken niet ziet en het dus een rotzorg is hoe dat ding eruit ziet. Maar ik ben het helemaal met TS eens dat als je wèl om het uiterlijk van de binnenkant van je PC geeft, dit de meest relevante kant van de GPU is in een standaard configuratie. En het is overduidelijk dat TS hierin verre van alleen staat gezien de RGB en raampjes trend. Daarnaast is het overduidelijk dat GPU fabrikanten ook veel aandacht aan het uiterlijk besteden, mijn eigen GPU heeft bijvoorbeeld allerlei geanimeerde RGB effecten op de kant waar het hier over gaat. Dus het is inderdaad raar dat deze kant nauwelijks op de officiële foto's staat.

Ik vind het dus ook een beetje raar dat velen hier TS belachelijk maken om deze vraag, hij heeft echt wel een punt. Getuigt van weinig inlevingsvermogen.

Misschien is het antwoord ook al gegeven, het is gewoon geen sexy foto, zo'n relatief plat object van de zijkant.
Bedankt voor je respectvolle en meelevende reactie. Hele mooie en passende verwoording en hoe ik het zie sla je de spijker geheel op zijn kop. Dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Lapa schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:09:
Maar blijkbaar zijn er ook veel mensen die dit de bovenkant willen noemen? Daar begrijp ik helemaal niks van, of deze mensen begrijpen TS niet.
Beetje off-topic misschien, maar in mijn hoofd is het ook de bovenkant van de kaart waar het om gaat. Ik denk dat dat komt omdat ik nog uit het tijdperk kom van de eerste PC's , de orginele IBM Personal Computer was een platte kast waar het moederbord op de bodem lag en insteekkaarten rechtop in zaten. Dat is nog wel een tijdje zo gebleven, voordat er kasten kwamen waarbij het moederbord vertikaal gemonteerd werd.

Verder helemaal eens met je post, de vraag is helemaal niet zo raar.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:00
u_nix_we_all schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:34:
[...]

Beetje off-topic misschien, maar in mijn hoofd is het ook de bovenkant van de kaart waar het om gaat. Ik denk dat dat komt omdat ik nog uit het tijdperk kom van de eerste PC's , de orginele IBM Personal Computer was een platte kast waar het moederbord op de bodem lag en insteekkaarten rechtop in zaten. Dat is nog wel een tijdje zo gebleven, voordat er kasten kwamen waarbij het moederbord verikaal gemonteerd werd.

Ah, dat is inderdaad een verklaring om dit als bovenkant te zien. Zelf kom ik ook uit die tijd, maar voor mij zijn die oude XT en een moderne GPU dusdanig verschillende werelden dat ik de morfologie van die oorspronkelijke insteekkaarten niet rechtstreeks verbind met m'n huidige PC. Misschien ook omdat ik in die tijd niet zelf aan de machine sleutelde, dat deed m'n oudere broer :)

Als je redeneert dat de kant die je in het moederbord steekt de onderkant is, dan hebben we het nu inderdaad over de bovenkant. Maar voor mij blijft het de zijkant.

[ Voor 7% gewijzigd door Lapa op 20-07-2021 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
u_nix_we_all schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:34:
[...]

Beetje off-topic misschien, maar in mijn hoofd is het ook de bovenkant van de kaart waar het om gaat. Ik denk dat dat komt omdat ik nog uit het tijdperk kom van de eerste PC's , de orginele IBM Personal Computer was een platte kast waar het moederbord op de bodem lag en insteekkaarten rechtop in zaten. Dat is nog wel een tijdje zo gebleven, voordat er kasten kwamen waarbij het moederbord verikaal gemonteerd werd.

Bedankt. Dat dacht ik zelf ook. Ik zie vaak een hoop foto’s van fans en vaak zelfs van de doos. Dan lees ik hier reacties doet er niet toe. Is te duur. Nobody cares. Je kunt het elders opzoeken.
4 foto’s van de fans lijkt me overbodig. Foto van de doos ook. Dan vallen de opties te duur of doet er niet toe en nobody cares al af lijkt mij. En elders opzoeken is onnodig omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Wat een discussie.. werkelijk. Als je wilt weten hoe de kaart eruit ziet en de foto's zijn niet genoeg, dan klap je het typenummer van de kaart toch in YouTube? Of is dat al teveel moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
AzzKickah schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 00:03:
Wat een discussie.. werkelijk. Als je wilt weten hoe de kaart eruit ziet en de foto's zijn niet genoeg, dan klap je het typenummer van de kaart toch in YouTube? Of is dat al teveel moeite?
Ja dat is teveel moeite. :+
Vooral omdat het niet nodig hoort te zijn. Hoe vaak moet ik alles herhalen?
Vaak moet je dan eerst reclame kijken dan nog maar afwachten wanneer je het te zien krijgt. Als hij al op youtube staat. Bij welk ander product moet jij naar youtube gaan om het product te kunnen zien? Noem er maar 1. Ik wacht. :X
Volgens jou is het dus normaal dat je terwijl er meerdere foto’s zijn je naar youtube moet gaan om die ene kant die ze weglaten te kunnen zien. Waarbij je het beeld moet pauzeren en een screenshot moet maken om eens goed te bekijken op je eigen tempo. Maar wel (ik herhaal nu voor de 6e keer) 4 foto’s van fans, van de aansluitingen en zelfs van de doos waar je werkelijk helemaal niets aan hebt door de fabrikant aan de webshops gegeven worden. |:( Ja dat is normaal en ik ben gek }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Rerebobo schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 00:18:
[...]

Bij welk ander product moet jij naar youtube gaan om het product te kunnen zien? Noem er maar 1. Ik wacht. :X
Een mobiele telefoon.
Volgens jou is het dus normaal dat je terwijl er meerdere foto’s zijn je naar youtube moet gaan om die ene kant die ze weglaten te kunnen zien.
Ik vind het niet abnormaal. Dat je even goed gaat kijken op bijvoorbeeld YouTube voordat je iets duurs aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
AzzKickah schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 00:22:
[...]

Een mobiele telefoon.

[...]

Ik vind het niet abnormaal. Dat je even goed gaat kijken op bijvoorbeeld YouTube voordat je iets duurs aanschaft.
Van welke telefoon staan er geen foto’s bij een winkel dan? Heb even gezocht maar ik zie bij letterlijk iedere telefoon een foto van hoe hij eruit ziet.

Maar goed dat youtube bestaat dan anders kon jij helemaal niets kopen. Stel je toch eens voor hoe mensen dat deden voor youtube bestond :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ja die moesten helemaal naar de winkel toe om 't te bekijken. Gekkenwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
AzzKickah schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 01:06:
Ja die moesten helemaal naar de winkel toe om 't te bekijken. Gekkenwerk.
Nee hoor toen was er ook al kopen op afstand. Op basis van foto’s .
Maar geen linkje kunnen vinden van een telefoon die te koop is zonder foto? :) Shocking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Los van of het nuttig is om van alle zijden foto's te hebben geef je aan dat het te veel moeite is een YouTube filmpje te zoeken, @Rerebobo . Echter is het blijkbaar geen moeite om een heel topic op te tuigen en daarin ook nog eens bij tijd en wijle met gestrekt been in te gaan. Zo werkt het niet.

Je oorspronkelijke vraag was na enkele reacties al beantwoord. Als dat niet in je straatje past is dat geen reden om af te geven op anderen.

[ Voor 21% gewijzigd door br00ky op 21-07-2021 06:31 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.