Draytek Vigor 2200E & Sonera/Quicknet problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• quizmaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 15:30
Had geen zin meer in een zoemende server, maar wil wel met meerdere pc's kunnen internetten. Oplossing: Een router!
Met veel plezier topic: ADSL/Cable routertje uitzoeken is pittig gelezen, en heb toen zelf maar gekozen voor de Vigor 2200e.

Vorige week vrijdag ontvangen, maar dat was ook het moment dat m'n com21 modem het begaf. Gisteren een nieuwe modem gekregen-> Joepie ik kan m'n router installeren.

Nou het lukt me dus voor geen meter!
Ik kan dat ding pingen, dat gaat nog o.k.
Weet niet meer hoe, maar heb het zelfs voor elkaar gekregen dat die bij "online status" wel het juiste ip nummer(WAN) gebruikt, maar hij pakt de gateway niet! Kan dus ook niet de dns server pingen e.d.

Wie heeft deze router aan het werk gekregen in combinatie met Sonera/Quicknet (ik zit zelf in Rotterdam)? En heeft of een goede handleiding(liefst voor Dummy's), of wat nuttige tips voor me. Die handleiding op draytek.nl(quicknet=Chello) lukt bij mij niet.
Bedankt.

Verwijderd

Probeer eerst eens op een workstation een directe kabelverbinding te maken met je modem (zonder router)

Dan weet je dat het alvast niet aan je modem ligt

Verder, zet de adressen er handmatig in, heb ik nu ook, werkt veel beter ;) :)

• quizmaster
Dat heb ik nu gedaan. Had de pech dat precies op het moment dat ik de router kreeg, m'n com21 het begaf, toen een nieuwe gekregen en als die aangesloten is op een pc doet die het prima. Op één of andere manier krijg ik de instellingen niet goed.

Verwijderd

Pakt de gateway niet? Hoe bedoel je dat? Ik heb zelf de linksys(yummy routertje) en daarop hoef ik geen gateway in te stellen. Die pakt ie vanzelf.. Of bedoel je wat anders.. BTW ook helaas sonera klant hier...

• quizmaster
ALs ik in die online status kijk, staat alles wel o.k.(weet niet meer hoe ik dat voor elkaar had gekregen, maar goed)echter die gateway die is nog leeg. Als ik die invul safe't die het niet of zo, met als gevolg dat als ik een ping naar de dns server doe die een time out krijgt.

Verwijderd

Ik heb me dns servers wel ingevuld natuurlijk, maar me gateway krijg ik automatisch van sonera.. In mijn tabel staat bij gateway dus ook 0.0.0.0

• quizmaster
hmm, ik heb van Quicknet een gateway gekregen, als ik die niet invul(dus pc aan kabelmodem) dan doet die niets, gebruik je voor je cli"nt dan als dns het ip# van de router of staat de dns in de cliënt uit?

Verwijderd

op me clients staan als dns het ip van de router, net als de gw op me clients..

• quizmaster
dat heb ik ook geprobeerd, maar dan zonder succes :'( (=test icon)
Wat doe jij met je host/domein settings?
Bij Quicknet moet ik voor host: localhost gebruiken en voor domein quicknet.nl
Heb daarmee zo'n beetje alle combi's gebruikt, maar zijn dat nou zinnige dingen?

Verwijderd

je clients laat je allemaal dns, gateway verwijzen naar je vigor. Moet je niet je MAC adres van je Vigor op het zelfde zetten van de NIC die je met je com21 modem laat comminiceren.

Hier bij zeelandnet (niet dat ik daar meer bij zit maar toch) controleren ze op MAC adressen om je te identificeren. En je hebt toch een leuk boekje met die vigor gekregen. Op de site van de importeur (zal ook in die topic van pittig routertje staan) staat ook beschreven hoe je hem moet configgen.

• quizmaster
Daar zeg je wat.
Ik weet dat m'n kabel modem zich identificeerd aan UPC d.m.v. het mac adres. Maar zou ik dan het mac adres van m'n kabel modem moeten specificeren in de router? Of bedoel je iets anders, ik, ehh, weet nl. niet waar nic voor staat.

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 17:11 schreef quizmaster het volgende:
Daar zeg je wat.
Ik weet dat m'n kabel modem zich identificeerd aan UPC d.m.v. het mac adres. Maar zou ik dan het mac adres van m'n kabel modem moeten specificeren in de router? Of bedoel je iets anders, ik, ehh, weet nl. niet waar nic voor staat.
NIC is de naam voor een netwerk kaart. MAC adres van je netwerkkaart dus hier in zeeland wordt gecontroleerd. Krijgt een vriend van je een nieuwe comp en daar zit dan geen isa meer in dus bellen en bellen zodat ze dat nummertje bij hun omzetten vanwege een nieuwe pci kaartje wat er bij zat.

Verwijderd

Halon heeft helemaal gelijk, je komt bij sonera echt het net niet op als je inenen een ander mac adres gebruikt. Als het goed is kan je router het mac adres clonen..

Verwijderd

hier moet je dat instellen als je met het web gebeuren van Vigor werkt:

http://www.draytek.nl/help/v2200.php?type=2200e&fw=1.07&show=inet5.sht
PS: Werkt het al? :) ;)

• quizmaster
Dat probleem bij een andere pc of netwerk kaart heb ik nooit gehad. Die wissel ik vaak genoeg.
En die handleiding, tja, heb toch echt meerdere keren letterlijk gedaan wat er stond(plus een hoop variaties). Maar goed het werkt nog niet.
Misschien maandag maar eens met Draytek bellen, of hopen dat er iemand langssurft, die ook zo'n ding heeft i.c.m. Sonere/Quicknet.
Wat mij betreft mogen we morgen naar Chello migreren.

Verwijderd

Kun je je IP adres en andere shit er niet gewoon handmatig inkloppen? Gewoon je ip erin, je gateway en je subnetmask, en alles werkt.
Dan ga je om te testen ff naar je dos box, hier zeg je:
telnet [IP vigor] dan je wachtwoord, dan zeg je:
ip ping 213.239.154.11
dit is van tweakers.net en kijkt of ie het doet. Werkt dit allemaal, dan configureer je ff de clients, vult nog wat DNS shit in en zo, en het werkt! :)

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:36
Start de web administration.
Klik "Internet Access Setup".
Klik "Static or Dynamic IP".
Selecteer "Obtain an IP address automatically".
Selecteer "Specify a MAC address"
Voer het MAC address in (dit kun je op je NIC oftewel netwerkkaart vinden. Op mijn 3COM staat het linksbovenaan als je de PCI connector naar beneden houdt en de chippies naar je toe. :) )
Verder moet je in de linker helft van dit scherm de Broadband Access op "Enable" zetten.

That's it. Suc6

• sniperz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:09
Hi ik heb ook sonera (quicknet) incombinatie met de Vigor 2200 e Firmware verion 1.07 en heb gewoon de instellingen uit de nederlandse handleiding genomen van UPC werk goed

Cu

P@trick

Verwijderd

ik zelf heb de overgang meegemaakt van bArt naar UPC/Chello, en daardoor (zelde als bij Quicknet naar Chello), hebben ze geen vaste mac adressen gekoppeld. T enigste wat wel t geval is, is dat t hele netwerk van Chello op zn gat ligt door de migratie van Quicknet naar Chello (gister met een medewerker van UPC/CHello aan de telefoon gezeten voor flinke tijd door traag netwerk) Instellingen uit de handleiding werken voor Chello.

Verwijderd

ik heb zelf ook Sonera en ook de Vigor2200E.

Bij mij gaat hij als een trein.. mocht je toch nog vragen hebben... stuur dan ff je telefoonnummer naar dit e-mail adres. r.ruijg@planet.nl

succes en anders spreek ik je nog wel.

laters.
Pagina: 1