Mijn vraag
Sinds een geruime tijd heeft blijkbaar 1 AP (IAP-207) geen radio meer. Ik ben al een aantal avonden aan't zoeken, maar nu heb ik het alleen maar erger gemaakt, vermits nu zelfs het data path weg is.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Aruba Central met 1VC die op 1 van de AP's draait
* IAP-207 (AP.Boven)
* IAP-305 (AP.Kirsten)
* IAP-305 (AP.Cablage)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Onze huis leverancier had wel nog gezien dat de AP geen Power Negotiation deed, dus stelde hij voor om eens een andere poort te proberen. Ik heb toen AP.Kirsten en AP.boven van plaats veranderd en AP.Kirsten deed gewoon verder alsof er niets was gebeurd
dus zoawel de kabel als de switch en switch isntellingen zijn goed.
Onze switch doet: Power Negotiation 802.3 at
Ik heb de AP kunnen verwijderen maar vermits auto join aan staat werd ie automatisch terug toegevoegd en sindsdien heeft die geen data path meer, volgens mij is er hier iets mis gegaan met het auto joinen.
Ik heb ook de firmware kunnen downgraden maar dat help ook niet
zit nu op 8.6.0.3_74788, 8.6.0.9_79813 is recommended.
Ik had nog ergens gelezen als je bepaalde AP's hebt uit een bepaalde zone en je zet de zone naar de juiste zone dat deze ook niet meer werkte, nu is het de vraag: hoe kun je dat controleren of die IAP-207 uit een andere zone komt?
Edit: juist de zone naar US gezet en de 207 heeft ineens een 2.4GHz radio
maar radio status blijft down, ondertussen terug naar BE gezet maar geen verandering. RADIO IS UP 
Edit2: Juist na de Radio is up, de 5GHz eens aangezet en de 2 radio's waren ineens down
dan de 5GHz terug afgezet maar de radio's blijven down.
Nog iemand een idee wat ik kan proberen.
Edit: als ik de AP reboot duurt het ook lang voor dat die terug zichtbaar is.
Sinds een geruime tijd heeft blijkbaar 1 AP (IAP-207) geen radio meer. Ik ben al een aantal avonden aan't zoeken, maar nu heb ik het alleen maar erger gemaakt, vermits nu zelfs het data path weg is.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Aruba Central met 1VC die op 1 van de AP's draait
* IAP-207 (AP.Boven)
* IAP-305 (AP.Kirsten)
* IAP-305 (AP.Cablage)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Onze huis leverancier had wel nog gezien dat de AP geen Power Negotiation deed, dus stelde hij voor om eens een andere poort te proberen. Ik heb toen AP.Kirsten en AP.boven van plaats veranderd en AP.Kirsten deed gewoon verder alsof er niets was gebeurd
Onze switch doet: Power Negotiation 802.3 at
Ik heb de AP kunnen verwijderen maar vermits auto join aan staat werd ie automatisch terug toegevoegd en sindsdien heeft die geen data path meer, volgens mij is er hier iets mis gegaan met het auto joinen.
Ik heb ook de firmware kunnen downgraden maar dat help ook niet
Ik had nog ergens gelezen als je bepaalde AP's hebt uit een bepaalde zone en je zet de zone naar de juiste zone dat deze ook niet meer werkte, nu is het de vraag: hoe kun je dat controleren of die IAP-207 uit een andere zone komt?
Edit: juist de zone naar US gezet en de 207 heeft ineens een 2.4GHz radio

Edit2: Juist na de Radio is up, de 5GHz eens aangezet en de 2 radio's waren ineens down
Nog iemand een idee wat ik kan proberen.
Edit: als ik de AP reboot duurt het ook lang voor dat die terug zichtbaar is.
[ Voor 11% gewijzigd door Damic op 19-07-2021 21:20 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag