Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:15

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Mijn vraag
Sinds een geruime tijd heeft blijkbaar 1 AP (IAP-207) geen radio meer. Ik ben al een aantal avonden aan't zoeken, maar nu heb ik het alleen maar erger gemaakt, vermits nu zelfs het data path weg is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Aruba Central met 1VC die op 1 van de AP's draait
* IAP-207 (AP.Boven)
* IAP-305 (AP.Kirsten)
* IAP-305 (AP.Cablage)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Onze huis leverancier had wel nog gezien dat de AP geen Power Negotiation deed, dus stelde hij voor om eens een andere poort te proberen. Ik heb toen AP.Kirsten en AP.boven van plaats veranderd en AP.Kirsten deed gewoon verder alsof er niets was gebeurd :) dus zoawel de kabel als de switch en switch isntellingen zijn goed.

Onze switch doet: Power Negotiation 802.3 at

Ik heb de AP kunnen verwijderen maar vermits auto join aan staat werd ie automatisch terug toegevoegd en sindsdien heeft die geen data path meer, volgens mij is er hier iets mis gegaan met het auto joinen.

Ik heb ook de firmware kunnen downgraden maar dat help ook niet :( zit nu op 8.6.0.3_74788, 8.6.0.9_79813 is recommended.

Ik had nog ergens gelezen als je bepaalde AP's hebt uit een bepaalde zone en je zet de zone naar de juiste zone dat deze ook niet meer werkte, nu is het de vraag: hoe kun je dat controleren of die IAP-207 uit een andere zone komt?
Edit: juist de zone naar US gezet en de 207 heeft ineens een 2.4GHz radio *O* maar radio status blijft down, ondertussen terug naar BE gezet maar geen verandering. RADIO IS UP *O*
Edit2: Juist na de Radio is up, de 5GHz eens aangezet en de 2 radio's waren ineens down :( dan de 5GHz terug afgezet maar de radio's blijven down.

Nog iemand een idee wat ik kan proberen.

Edit: als ik de AP reboot duurt het ook lang voor dat die terug zichtbaar is.

[ Voor 11% gewijzigd door Damic op 19-07-2021 21:20 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Beste antwoord (via Damic op 20-07-2021 22:37)

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:09

allure

Titaan fase 2/3

Aan de fysieke sticker achterop het AP, daar staat JX954A (EU) of JX955A (US).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Is de firmware wel gelijk op alle AP's?
Je kunt natuurlijk proberen de firmware er opnieuw op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@allure ja de firmware is op alle ap's het zelfde, het is nl. alles of niets :/

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Is er iets geks te zien als je een "AP Tech support dump" doet van het betreffende AP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:40
Heb je wel country code ingesteld op die Aruba VC? Zijn alle Aruba AP's EU regulation domain?

[ Voor 30% gewijzigd door plizz op 19-07-2021 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@plizz ik weet dat er iets raars is als we inloggen op de central en dat is dat onze "server" US-1 is.

De Country code voor de VC is BE, Ik vrees dat die IAP-207 niet EU is.

Tjien ik had toch een support dump gepost van ap.boven :/ *link verwijderd*

Ik zien juist dat de 2 radio's terug zijn maar ze staan beide op disabled. Terwijl de 2.4GHz Enabled staat en de 5GHz gedisabled staat in settings.
Power Negotiation -

[ Voor 7% gewijzigd door Damic op 20-07-2021 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Je kan toch aan de typeaanduiding zien of het een US of EU device is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:40
Het maakt niet uit waar Aruba Central actief is. Wij hebben Aruba Central in US-1 en EU-1 voor Nederlandse klanten. Daar zie ik radio2 (5Ghz) problemen niet voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@allure wrs wel maar hoe is natuurlijk een andere vraag :)

@plizz dacht al wel zoiets.

Volgens onze IT beheerder is er sinds de laatste update dat ik heb gedaan een probleem met de firmware waardoor deze ap niet meer aan power Negotiation doet. Nu is het dus de vraag, welke firmware was nog goed en welke niet? En als die goede firmware erop word gezet is het probleem dan opgelost?

EDIT: heb echt de laatste firmware (8.8.0.1_80393) erop gezet en nu doet ie het terug. :X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wxqbBwzKtiqINAYOHxdwCXXtN50=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DIGTBuvBaaGeUIooVEzIWeyp.png?f=user_large

[ Voor 33% gewijzigd door Damic op 20-07-2021 18:12 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Aan de fysieke sticker achterop het AP, daar staat JX954A (EU) of JX955A (US).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Geen EU of US achter het nummer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7eBoaf5rY07xK6WtaCMheG7Ic38=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GXQNK2QcinAoYdCZ0TKc1ytQ.jpg?f=user_large

[ Voor 108% gewijzigd door Damic op 20-07-2021 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:35
De stikker rechtsonder staat toch JX954A en als je in de vorige post van @allure kijkt staat toch dat die uit EU is

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@Dyckie ow je hebt helemaal gelijk :F

Pagina: 1