Cashback op Nespresso blijkt incorrect

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Dus ik heb afgelopen weekend een Nespresso apparaat gekocht bij de winkel. De verkoper vertelde uit eigen beweging dat er momenteel een actie was bij aanschaf van dit apparaat dat je 100 Nespresso cups krijgt voor 10 euro. Prima deal, dus ik heb het apparaat gekocht en hij heeft me geregistreerd en ervoor gezorgd dat het pakket opgestuurd werd. Ik weet trouwens niet of de beste medewerker iemand van de winkel was of van Nespresso, wel viel me op dat hij iets afwijkende werkkleding had, ik geloof een crèmekleurig bloesje...

Vandaag kwam het pakket binnen, blijkt de factuur geen 10 euro maar 23,50. Even Nespresso gebeld en die vertellen me dat de huidige prijs hoort bij de huidige actie en dat de actie van 10 euro eind juni verlopen was...

Wat zijn mijn rechten? (P.s. ik wacht nog op terugkoppeling van winkel, die heb ik hierover ook gebeld).. :F

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 19-07-2021 21:36 . Reden: Naam winkel weggehaald, gezien deze niets toevoegt aan de discussie. ]

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Koop ontbinden en je geld terugkrijgen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Hahn schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:42:
Koop ontbinden en je geld terugkrijgen.
Ik heb het Nespresso apparaat ondertussen al uitgepakt en een stuk of 7/8 cups gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
geerttttt schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:43:
[...]

Ik heb het Nespresso apparaat ondertussen al uitgepakt en een stuk of 7/8 cups gebruikt.
Dat had je er niet direct bij verteld ;) Maar goed, ze hebben je iets verkocht wat je niet krijgt voor de afgesproken prijs, dus ik zou inzetten op dat de winkel het prijsverschil terugbetaalt, en anders je koop ontbinden en geld terug, ook al heb je 'm al gebruikt.

In het ergste geval ontbind je alleen de 100 cups-deal, en krijg je je 10 euro terug.

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 19-07-2021 21:38 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Als je een Nespresso hebt gekocht (ik heb er ook eentje) dan ga je echt wel meer geld kwijt zijn dan dat.
Ik hoop dat je jezelf dat vooraf hebt gerealiseerd want als je nu al inzit over die 13 euro .. dan ga je nog een zware kluif krijgen aan de maandelijkse Nespresso orders.

Nee zonder gekheid, foutje kan gebeuren.. ik zou me niet te druk maken over die 13 euro.
Is het jammer, jazeker.. maar om daar nou zoveel energie in te steken.. kost jezelf veel meer dan dat.

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Mijn advies is om je niet al te druk te maken om €13,50.
Als de aanbieding eind juni voorbij was heb je sowieso nog steeds een nette deal. Niet netjes gecommuniceerd via de verkoper, maar zal wel een foutje zijn.

Mocht het een principe ding zijn; gewoon terug brengen en geld terug vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Klacht indienen bij verkoper, en je er verder niet druk om maken.

Actievoorwaarden => https://www.nespresso.com/nl/nl/promotie

[ Voor 40% gewijzigd door Hackus op 19-07-2021 20:56 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:36
Bijzonder, want heb afgelopen weekend via coolblue deze besteld, inclusief de 100 cups voor 10 euro..

https://www.coolblue.nl/p...lk-xn7615-kersenrood.html

En zijn ook netjes meegeleverd 😉 actie lijkt dus gewoon nog steeds geldig?

Update; zie dat de actie tot 1 juni & de nieuwe vanaf 1 juli alleen specifieke modellen betreft; https://www.nespresso.com/nl/nl/promotie
Zal hier dus mee te maken hebben 😉

[ Voor 24% gewijzigd door SpeedyNick op 19-07-2021 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
SpeedyNick schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:49:
Bijzonder, want heb afgelopen weekend via coolblue deze besteld, inclusief de 100 cups voor 10 euro..

https://www.coolblue.nl/p...lk-xn7615-kersenrood.html

En zijn ook netjes meegeleverd 😉 actie lijkt dus gewoon nog steeds geldig?
Kan best zijn dat Coolblue een andere actie heeft, want bij Coolblue moet je ook akkoord gaan met het delen van je gegevens met Nespresso, in ruil voor die deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Tja, toch voel ik me wat misleid. Was die actie niet zo geweest dan had ik de actie niet genomen, en de Nespresso machine wellicht ook niet. Als ik op de Nespresso site kijk valt mijn apparaat idd niet onder de nieuwe actie, maar de man in de winkel heeft precies gezien en geholpen bij de keuze van mijn apparaat en hem aangemeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Je stappenplan:

1) neem contact op met de winkel om je voorval te bespreken.
2) neem contact op met het hoofdkantoor om je voorval te bespreken.
3) dien een klacht in bij een geschillencommissie, winkel zal vast bij zoiets aangesloten zijn.
4) vraag juridisch advies bij het Juridisch Loket of je rechtsbijstandverzekeraar en overweeg daarna eventueel een procedure via de kantonrechter.

Tussen 2 en 3 in: probeer het ook eens bij Nespresso zelf.

[ Voor 30% gewijzigd door Yorinn op 19-07-2021 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:46
CyberMania schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:10:
Je stappenplan:

1) neem contact op met de winkel om je voorval te bespreken.
2) neem contact op met het hoofdkantoor om je voorval te bespreken.
3) dien een klacht in bij een geschillencommissie, winkel zal vast bij zoiets aangesloten zijn.
4) vraag juridisch advies bij het Juridisch Loket of je rechtsbijstandverzekeraar en overweeg daarna eventueel een procedure via de kantonrechter.

Tussen 2 en 3 in: probeer het ook eens bij Nespresso zelf.
Voor zover ik begrijp, gaat het om 13.50? Dat lijkt me een klein verschil en niet echt de moeite waard.

Ik zou het bij de winkel proberen en als dat niet lukt je verlies nemen. Ofwel de hele zooi terugsturen, ofwel je verlies nemen, maar voor 13.50 zou ik er nooit zoveel moeite insteken.

Andere kant, ik zou er voor 13.50 hier al niet de moeite insteken om een topic aan te maken, maar goed.

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 19-07-2021 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-08 22:51
Ik neem aan dat de actie zwart op wit staat en dat de kosten / factuur dan ook geen verrassing is.
Want je moet toch ergens iets getekend hebben of aangemeld hebben?

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:51
geerttttt schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:02:
Tja, toch voel ik me wat misleid. Was die actie niet zo geweest dan had ik de actie niet genomen, en de Nespresso machine wellicht ook niet. Als ik op de Nespresso site kijk valt mijn apparaat idd niet onder de nieuwe actie, maar de man in de winkel heeft precies gezien en geholpen bij de keuze van mijn apparaat en hem aangemeld...
Het apparaat niet niet zou hebben gekozen omdat je bij aanschaf wat voordelige cups zou krijgen? Daar zie ik overigens niet van terug in de ts, het was daar meer een bonus.

Ik heb mijn hele onvriendelijke post verwijderd en zal het anders formuleren. De cups zijn redelijk aan de prijs. Buiten deze actieprijs zal je nog veel meer cups moeten kopen voor de normale prijs. Dan weet je dat alvast...

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
WeHoDo schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:26:
Ik neem aan dat de actie zwart op wit staat en dat de kosten / factuur dan ook geen verrassing is.
Want je moet toch ergens iets getekend hebben of aangemeld hebben?
Nee, hij had een iPad waar hij mijn adres en naam op invulde en mijn serienummer van het apparaat. Ik heb alleen mijn gegevens even moeten checken, meer niet.

En voor de goede orde, ik ga zoiets kleins als dit natuurlijk niet tot aan de rechter uitvechten ofzo, maar ik was even benieuwd waar je recht op hebt bij zoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb een aantal reacties, de TS en titel iets aangepast. De naam van de winkel mag achterwege blijven zolang deze (nog) niet van belang is in de discussie rondom een lopend geschil.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
wodkabuikje schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:36:
[...]
Ik heb mijn hele onvriendelijke post verwijderd en zal het anders formuleren. De cups zijn redelijk aan de prijs. Buiten deze actieprijs zal je nog veel meer cups moeten kopen voor de normale prijs. Dan weet je dat alvast...
Daar gaat het natuurlijk niet om, bovendien kun je tegenwoordig overal namaak cups kopen die ook prima smaken maar de helft kosten. Het gaat om een aanbod geven wat achteraf blijkt niet te kloppen. En meer dan dubbel zo duur blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-09 12:36
geerttttt schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:01:
[...]

Daar gaat het natuurlijk niet om, bovendien kun je tegenwoordig overal namaak cups kopen die ook prima smaken maar de helft kosten. Het gaat om een aanbod geven wat achteraf blijkt niet te kloppen. En meer dan dubbel zo duur blijkt.
Even voor de duidelijkheid:
Gaat het dan om een Nespresso machine met de Original Line? (Espresso & Lungo)
Of de Nespresso machine van de Vertuo Line? (grote koppen, 230)

Bij de laatste is het niet mogelijk voor klooncapsules. Daar heeft Nespresso nog steeds de rechten op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Ryur schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:09:
[...]

Even voor de duidelijkheid:
Gaat het dan om een Nespresso machine met de Original Line? (Espresso & Lungo)
Of de Nespresso machine van de Vertuo Line? (grote koppen, 230)

Bij de laatste is het niet mogelijk voor klooncapsules. Daar heeft Nespresso nog steeds de rechten op.
Het gaat inderdaad bewust om de originele variant. Met die reden ook gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Nu online
@geerttttt.. gewoon uit nieuwsgierigheid, wat is het nu uiteindelijk geworden?

*sowieso

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
DonJunior schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:09:
@geerttttt.. gewoon uit nieuwsgierigheid, wat is het nu uiteindelijk geworden?
Ah, Nespresso heeft ingezien dat hun adviseur wat verkeerds voorgelicht heeft en heeft de prijs correctie doorgevoerd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Bij Nespresso zijn ze best schappelijk. Ik had een buisje capsules die stuk voor stuk samen werden geperst. Geen koffie, wel kapotte cups.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l8MsCKLEvDpwW9bQLAv_Ee3vQyA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b8ybg34gLB50krrL6eoPV7gs.jpg?f=fotoalbum_large

Buisje ter vervanging gekregen, én extra buisje ter compensatie voor het ongemak, én gratis verzending omdat ik net een bestelling binnen had. Allemaal al klaargezet in m'n winkelwagentje.

Maar goed, je betaalt ook wel voor de service met je koffie.

Pvouput live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Nu online
geerttttt schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:14:
[...]

Ah, Nespresso heeft ingezien dat hun adviseur wat verkeerds voorgelicht heeft en heeft de prijs correctie doorgevoerd. :)
Kijk aan! Helemaal goed dan toch!? Ook wel netjes om te melden dan. (had ook niet anders verwacht van Nespresso, hun service is echt top)

@Krypt Die 'buisjes', noem je etuis.. ik moest echt ff nadenken wat je nu bedoelde met buisjes haha.
Heb ik overigens ook een keer gehad ja.. dat mijn cupjes er gehavend uit kwamen. Was alleen niet in me opgekomen om daar melding van te maken (jammer..) haha

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Nu het probleem van TS is opgelost, is dit geen algemeen ervaringentopic met Nespresso geworden. Eigen ervaringen mogen dan ook achterwege blijven.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1