Aankoop advies Dolby Atmos ondersteunend systeem.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenurk123
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-09-2024
Dag allen,
Ik wil graag investeren in een geluidsinstallatie. Dit kan een soundbar met bijvoorbeeld rear speakers zijn maar het kan ook een home-cinema set zijn, mijn budget is ongeveer €2000. Het komt in een kamer van 4m bij 5m ongeveer.

Dolby Atmos is dus wel een must, ik wil de set namelijk vooral gebruiken tijdens het kijken van films en series en zo nu en dan een muziekje.

Op zich qua aansluitingen heb ik geen voorkeur (wifi, bluetooth, kabel), en ook de manier van content kijken, via bijvoorbeeld 4k Apple tv of de smart tv services speelt geen rol, dit pas ik aan op het systeem dat ik aanschaf.

Ik heb zelf al wat rondgekeken en heb enkele opties gevonden:

Optie 1: Sonos Arc + Sonos Sub gen 3 + 2x Sonos one

Optie 2: Teufel LT 4 AVR voor Dolby Atmos "5.1.2 set M"

Optie 3: Klipsch Cinema 1200 set

Ik zie eerlijk gezegd door het grote aanbod het bos niet meer, dus ik ben benieuwd hoe jullie er over denken en of iemand misschien advies heeft. Alvast ontzettend bedankt.

Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Voor aankoopadvies is er Consumentenelektronica Aankoopadvies: AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:19
Ik ga je niet vertellen wat je moet kopen, ik ga wel vertellen wat je niet moet kopen voor €2.000. Dat is een soundbar.

Ga aub naar een winkel, en luister. Geluid is gevoel, iedereen heeft een ander gevoel.

Als voorbeeld, ik hou van bas. Geluid moet ik kunnen voelen tijdens een film of serie.

Stem geluid is belangrijk voor me. Dus center moet zo breed mogelijk zijn qua frequenties.

Mijn stereo speakers moeten ook top zijn, omdat er genoeg content is wat niet Dolby is.

Rest geef ik niet om. Zijn toch maar korte geluidjes.

Je budget laat echt wel een leuk setje toe.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

85% van je "gevoelens" (zullen we het gewoon voorkeuren noemen?) over geluid komen overeen met die van anderen. De laatste 15% is persoonlijk.

Hoeveel luidsprekers wil je hebben staan? Met een soundbar zal je nooit de echte Atmos ervaring in huis halen.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 19-07-2021 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:43

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Rubenurk123 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 19:37:
Dag allen,
Ik wil graag investeren in een geluidsinstallatie. Dit kan een soundbar met bijvoorbeeld rear speakers zijn maar het kan ook een home-cinema set zijn, mijn budget is ongeveer €2000. Het komt in een kamer van 4m bij 5m ongeveer.

Dolby Atmos is dus wel een must, ik wil de set namelijk vooral gebruiken tijdens het kijken van films en series en zo nu en dan een muziekje.

Op zich qua aansluitingen heb ik geen voorkeur (wifi, bluetooth, kabel), en ook de manier van content kijken, via bijvoorbeeld 4k Apple tv of de smart tv services speelt geen rol, dit pas ik aan op het systeem dat ik aanschaf.

Ik heb zelf al wat rondgekeken en heb enkele opties gevonden:

Optie 1: Sonos Arc + Sonos Sub gen 3 + 2x Sonos one

Optie 2: Teufel LT 4 AVR voor Dolby Atmos "5.1.2 set M"

Optie 3: Klipsch Cinema 1200 set

Ik zie eerlijk gezegd door het grote aanbod het bos niet meer, dus ik ben benieuwd hoe jullie er over denken en of iemand misschien advies heeft. Alvast ontzettend bedankt.

Ruben
Dat is een ruim budget, ook al kan het in audio-videoland ook in 1 x opgemaakt worden ;0

Voor € 2000 met een must voor Atmos, MOET je GEEN soundbar kopen

Investeer dan in een leuke receiver en losse speakers. Als je met jouw budget zo'n 500 in je receiver steekt en de andere 1500 in losse speakers, dan kan je al een heel eind komen

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubenurk123
Bedankt voor de reacties, dat wordt dus geen soundbar haha...

Hebben jullie nog advies wat betreft speakers, ik kun wel naar een MediaMarkt gaan maar heb het gevoel dat die toch ook niet optimaal aanbod hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-05 20:46
Een subwoofer, 4 boekenplankluidsprekers, een centerspeaker en 2 atmos speakers.
Zoiets bijvoorbeeld, dat komt binnen je budget uit.

Met wat zoeken zijn er vast nog meer opties.

5.1 set
https://www.hifiklubben.n...r-vokal--sub-c-8-d-5.1_1/

Atmos speakers:
https://www.hifiklubben.n.../dalialtecoc1bk/?q=alteco

Receiver:
https://www.hifiklubben.n...-receiver/denavrx1600hbk/

of:
https://www.hifiklubben.n...ceiver/denavrx2700hdabbk/

[ Voor 13% gewijzigd door RobbieT op 20-07-2021 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:43

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Rubenurk123 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 23:12:

Hebben jullie nog advies wat betreft speakers, ik kun wel naar een MediaMarkt gaan maar heb het gevoel dat die toch ook niet optimaal aanbod hebben?
Je kunt uit allerlei merken kiezen. Teufel maakt bijv speakers die goed klinken in een betaalbaar budget. Mijn broer heeft ze nu een paar maanden staan en is er heel blij mee. Zo heb je bijv. De Ultima 40 Power Edition voor ca € 1000 en kun je er 2 atmosspeakers (Teufel Reflekt)voor 300 bij bestellen. Dat laat 700 euro over voor je receiver + bekabeling

Voor speakers geldt eigenlijk altijd "ga zelf luisteren". Ofwel in een speciaalzaak met dedicated luisterruimte; ofwel door ze op proef thuis te hebben (dat kan bij Teufel) Misschien lees je je nu in en denkt "ik wil graag merk X" maar zonder te luisteren weet je gewoon niet of je het geluid mooi vindt. Ik dacht destijds dat ik B&W of Kef zou gaan kopen, maar ik kwam met Focal thuis ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RobbieT schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 00:07:
Een subwoofer, 4 boekenplankluidsprekers, een centerspeaker en 2 atmos speakers.
Zoiets bijvoorbeeld, dat komt binnen je budget uit.

Met wat zoeken zijn er vast nog meer opties.

5.1 set
https://www.hifiklubben.n...r-vokal--sub-c-8-d-5.1_1/

Atmos speakers:
https://www.hifiklubben.n.../dalialtecoc1bk/?q=alteco

Receiver:
https://www.hifiklubben.n...-receiver/denavrx1600hbk/

of:
https://www.hifiklubben.n...ceiver/denavrx2700hdabbk/
Als je het geluid weleens goed hard zet zou ik geen Spektor 1's kopen, die hebben echt een flinke bak vermogen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-05 20:46
Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:06:
[...]

Als je het geluid weleens goed hard zet zou ik geen Spektor 1's kopen, die hebben echt een flinke bak vermogen nodig.
Misschien heeft de vraagsteller er meer aan als je zelf ook iets voorstelt wat binnen het gestelde budget zit, in plaats van alleen te melden wat er volgens jou hier mis aan is.

(En ik denk dat de keuze die je hebt redelijk beperkt is als je een complete 5.1.2 set met receiver wil samenstellen binnen budget, ergens zal je dan een compromis moeten sluiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RobbieT schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:44:
[...]

Misschien heeft de vraagsteller er meer aan als je zelf ook iets voorstelt wat binnen het gestelde budget zit, in plaats van alleen te melden wat er volgens jou hier mis aan is.

(En ik denk dat de keuze die je hebt redelijk beperkt is als je een complete 5.1.2 set met receiver wil samenstellen binnen budget, ergens zal je dan een compromis moeten sluiten)
Ik ken niet alle goedkopere luidsprekers op de markt, ik weet alleen dat je met de Spektor 1's duidelijk beperkt bent.

Warfedale Diamond 220 zou een optie kunnen zijn, weet alleen niet of er ook Atmos luidsprekers in die serie vallen. Sowieso zal je ze zonder frontje moeten gebruiken voor de beste prestaties (het front verpest de complete frequentie response).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:07
RobbieT schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:44:

Maar wel een goed advies van @Anoniem: 159816 ;)

€2K is veel geld, maar inderdaad niet veel voor een complete 5.1.2 set. @Rubenurk123, je kunt ook eens kijken naar een merk als Q-acoustics. Als e.e.a. echt binnen budget moet kun je naar de 3010i kijken of eens naar een merk als Jamo of Teufel. Die merken bieden best veel speaker voor weinig geld. Als je de speakers voornamelijk voor films/series gebruikt luistert de geluidskwaliteit een stuk minder nauw dan met muziek.

Prijsoverzicht met Q acoustics 5.0 set, Klipsch hoogte speakers en een SVS subwoofer (beest):
4x Q-acoustics 3020i monitors € 800
1x Q-acoustics 3090i center € 160
1x Denon X1600 € 500
2x Klipsch R-41sa's € 299 overwegen. Ik ben niet zo wild van Klipsch, maar voor hoogte speakers kun je het nog eens overwegen.
1x SVS PB-1000 subwoofer € 559
1x speaker- en subwoofer kabel € 100
Totaal: € 2.419. Boven budget, wel mooi setje zo met een echte subwoofer. Er is vast nog wel iets aan de prijs te doen als je zoveel mogelijk bij 1 winkel koopt.

[ Voor 26% gewijzigd door Hulleman op 20-07-2021 11:46 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:07
Rubenurk123 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 23:12:

Daar moet je niet heen gaan nee. Ga naar een zaak als Hobo, hifiklubben of stassen hifi voor een luisterafspraak en wat adviezen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hulleman schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:41:
[...]

Maar wel een goed advies van @Anoniem: 159816 ;)

€2K is veel geld, maar inderdaad niet veel voor een complete 5.1.2 set. @Rubenurk123, je kunt ook eens kijken naar een merk als Q-acoustics. Als e.e.a. echt binnen budget moet kun je naar de 3010i kijken of eens naar een merk als Jamo of Teufel. Die merken bieden best veel speaker voor weinig geld. Als je de speakers voornamelijk voor films/series gebruikt luistert de geluidskwaliteit een stuk minder nauw dan met muziek.

Prijsoverzicht met Q acoustics 5.0 set, Klipsch hoogte speakers en een SVS subwoofer (beest):
4x Q-acoustics 3020i monitors € 800
1x Q-acoustics 3090i center € 160
1x Denon X1600 € 500
2x Klipsch R-41sa's € 299 overwegen. Ik ben niet zo wild van Klipsch, maar voor hoogte speakers kun je het nog eens overwegen.
1x SVS PB-1000 subwoofer € 559
1x speaker- en subwoofer kabel € 100
Totaal: € 2.419. Boven budget, wel mooi setje zo met een echte subwoofer. Er is vast nog wel iets aan de prijs te doen als je zoveel mogelijk bij 1 winkel koopt.
Dit is prima advies, voor zover ik weet zijn de Q-acoustics prima voor het geld. Van Klipsch ben ik ook niet kapot, maar als height channels is het minder kritisch. Zou voor geen geld Klipsch als fronts of center willen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubenurk123
Oprecht ontzettend bedankt allemaal, echt erg fijn en goed advies, wordt gewaardeerd.

Ik ga de voorstellen eens goed bekijken en ga binnenkort maar eens op pad naar een (genoemde) winkel om het een en ander te testen.
Dankjewel.

Ruben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolling s
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-01 02:24
Rubenurk123 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:37:
Oprecht ontzettend bedankt allemaal, echt erg fijn en goed advies, wordt gewaardeerd.

Ik ga de voorstellen eens goed bekijken en ga binnenkort maar eens op pad naar een (genoemde) winkel om het een en ander te testen.
Dankjewel.

Ruben :)
De keuze al gemaakt? ben ook op zoek naar wat moois net jou
Pagina: 1