Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecrollen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 28-06-2024
Wij willen een droogkast kopen en omdat de saldering van de zonneenergie nu is afgeschaft willen wij deze bij voorkeur gebruiken wanneer er een teveel is aan zonneenergie. Groot was mijn verbazing toen ik bij Miele hoorde dat ze geen droogkasten in hun gamma hebben die op een geschakeld stopcontact mogen worden aangesloten.

Mijn bedoeling zou zijn om het toestel automatisch te laten starten, stoppen en weer doorgaan wanneer er energie is. Maar dit lijkt bij droogkasten minder evident en ik meen te begrijpen dat dit zelfs zou kunnen leiden tot brandgevaar.

Heeft iemand weet van andere merken die wel reeds een droogkast hebben, bij voorkeur een warmtepomp droger, die op een geschakeld stopcontact mogen worden aangesloten?

Dank.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:33

Barrycade

Through the...

Warmtepompdrogers zijn al redelijk efficiënt dus waarom zou je die willen afschakelen en inschakelen? En je hebt er nu dus geen 1 blijkbaar dus gewoon lekker buiten (blijven) hangen, zeker op een zonnige dag.

Als je energie slim overbodige energie wil gebruiken kan je beter naar een schakeling kijken met electronisch water verwarmen van een boiler ofzo.

Als je wel een wasdroger wil zou ik kijken naar een warmtepomp versie met starttijd uitstel zodat je m aan kan zetten rond je piektijd van je opbrengst.

Maar een warmtepomp droger gebruikt iets van 700 watt max, dus hoeveel watt heb je dan op je dak liggen? droogkast gebruiken wij niet als term in Nederland, wasdroger is de term

[ Voor 6% gewijzigd door Barrycade op 19-07-2021 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:07
Misschien kijken naar een model met smart-functies of een app?

Wasdroger fysiek op de app-stand zetten en vanuit je home automation software het programma aan-/uitzetten en pauzeren/hervatten wanneer gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:21

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
ecrollen schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:58:
Wij willen een droogkast kopen en omdat de saldering van de zonneenergie nu is afgeschaft willen wij deze bij voorkeur gebruiken wanneer er een teveel is aan zonneenergie. Groot was mijn verbazing toen ik bij Miele hoorde dat ze geen droogkasten in hun gamma hebben die op een geschakeld stopcontact mogen worden aangesloten.

Mijn bedoeling zou zijn om het toestel automatisch te laten starten, stoppen en weer doorgaan wanneer er energie is. Maar dit lijkt bij droogkasten minder evident en ik meen te begrijpen dat dit zelfs zou kunnen leiden tot brandgevaar.

Heeft iemand weet van andere merken die wel reeds een droogkast hebben, bij voorkeur een warmtepomp droger, die op een geschakeld stopcontact mogen worden aangesloten?

Dank.
Bosch heeft er een paar met EEbus dat is het protocol wat sma gebruikt icm sunny home manager dan kan hij het ding geloof ik netjes op pauze zetten ipv een harde aan/uit..

https://files.sma.de/down...ibilityHM-20-TI-en-10.pdf

[ Voor 3% gewijzigd door twain4me op 19-07-2021 18:53 . Reden: linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:43
Een timer op de wasmachine begrijp ik nog. Dan kun je bijvoorbeeld om 8:00 de wasmachine vullen en er dmv de timer voor zorgen dat die net klaar is zodra je thuis komt. (ik zou de wasmachine niet te lang laten staan terwijl die klaar is, krijg je alleen maar kreukels van)

Het lijkt me helemaal niet fris om de natte was in de droger te stoppen en met drogen te wachten tot de zon genoeg schijnt.
Sowieso moet je voor het drogen eerst wassen. Tegen de tijd dat de wasmachine klaar is heeft je PV ook al snel voldoende opbrengst voor een warmtepompdroger.

Gewoon kiezen voor een warmtepompdroger. Die verbruikt bijna 3x minder dan een klassieke.

Ik vind het een goed idee maar denk dat er betere oplossingen zijn.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:32

de Peer

under peer review

ecrollen schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:58:
omdat de saldering van de zonneenergie nu is afgeschaft
Over welk land gaat dit? België?
(niet Nederland in ieder geval)

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:43
de Peer schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:37:
[...]

Over welk land gaat dit? België?
(niet Nederland in ieder geval)
Het land waar een wasdroger een droogkast genoemd wordt.

@RobertV70 weer wat geleerd
https://www.asko.nl/wassen-drogen/droogkast

Maar alsnog denk ik dat TS een wasdroger bedoeld.

[ Voor 21% gewijzigd door busscherski op 19-07-2021 22:44 ]

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertV70
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-05 22:14
Een droogkast is iets anders dan een wasdroger, althans in de witgoed wereld in Nederland. Asko maakt nog droogkasten, maar goed ik weet niet wat TS bedoeld, maar zo te horen aan het afgeschafte saldering gaat het hier om een Belgische TS
Pagina: 1