please insert usb key press any key to check

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmarco
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23-02 19:03
Toen ik vanmorgen mijn pc opnieuw wilde opstarten stopte het opstarten al in het bios. Ik krijg de melding "please insert usb key press any key to check" in rode tekst. Ik ben de hele dag al aan het zoeken op het net naar een oplossing. Helaas kan ik weinig vinden en heb ik alles al geprobeerd.
  • Batterij voor 2 minuten verwijderen
  • Stroom er af, batterij 2 minuten verwijderen + de jumper 2 minuten kortsluiten en weer opstarten
  • Bovenstaande in verschillende volgorde
  • Bijna van 2e verdieping naar beneden gegooid
Gaat over een MSI X79A-GD45 (8d) met een i7 3930K en 32GB.

Wordt er echt gestoord van. Hij doet niets meer. Ik weet dat je een USB als key kan gebruiken maar er zit niet eens een USB in!!

Hoop dat iemand een oplossing heeft. Anders zal ik een ander MB moeten aanschaffen. En dan mogelijk ook processor en geheugen. Duur grapje dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Elmarco op 19-07-2021 17:35 ]

Beste antwoord (via Elmarco op 19-07-2021 17:54)

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:17
En je multi bios?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/42biihvuIs4EgwjxLMoVNGSeYyU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mMLx2PKMSOahq9BrNrRZ7NaV.png?f=user_large

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Worden de harde schijven wel gevonden door de BIOS / UEFI? Welke bootdevices zie je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmarco
Zo ver kom ik niet eens. Deze tekst is het enige wat hij laat zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zodra je opstart gelijk op F1, F2, Esc, F12 etc gaan duwen en kijken of je in de BIOS kunt komen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmarco
Nee, doet niets. Rode tekst komt er weer op na ongeveer 5 seconden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:21

Umbrah

The Incredible MapMan

Eerste bios daarvan is 10 jaar oud, laatste is 7 jaar oud. Leuk stukje oude HEDT.

Hoewel je geen bios flashback hebt (daar doet de boodschap me aan denken...) heb je wel multi-bios, zou je eens naar de andere kunnen switchen?

Je hebt al wel (gek genoeg voor die tijd) een UEFI, dat zal al veel info moeten geven. De enige zaken die ik weet dat echt rode text kan geven is de RAID controller, maar dat is al ná de verdere POST... Ik gooi het vooralsnog misschien op een dooie ROM, maar daar heb je dus gelukkig twee van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmarco
Deze tekst krijg ik op t scherm. MB is echt super. Alleen nu ff niet 😔😄
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TS07urEJcj4qQvoKknr3YtJTwtg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HlmAyqeZqHEjhSkoCDkmgmn6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Probeer eens de BIOS update bestand op een USB te zetten, misschien is je ROM kapot and moet je updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmarco
Ook geprobeerd. Pakt i niet op

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:17
En je multi bios?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/42biihvuIs4EgwjxLMoVNGSeYyU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mMLx2PKMSOahq9BrNrRZ7NaV.png?f=user_large

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:34
Klinkt eerder als dit verhaal:

https://forum-en.msi.com/...eck-need-solution.270483/

Denk dat je beste contact op kan nemen met MSI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
gambieter schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:36:
Zodra je opstart gelijk op F1, F2, Esc, F12 etc gaan duwen en kijken of je in de BIOS kunt komen.
Precies dit, deze buttons spammen (per stuk een aantal keer proberen direct na resetknop). Ik vermoed dat je hdd/ssd kapot is, of de kabel ervan (connector). Probeer anders eens een andere sata kabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Blijkbaar is U-Key per ongeluk aangezet, ik denk niet dat je daar eenvoudig omheen zult komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elmarco
STOP DE PERSEN!!!! Ik heb door batumulia het schakelaartje ontdekt. Heb het bios weer in beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmarco
Ooooo heerlijk. Dit bericht is weer van de PC. batumulia, Jou oplossing deed het 'm.

Tip van corporalnl had ik ook al gezien ja. Daar kwamen ze ook niet echt verder.

En hcQd, denk t ook ja. Maar er zat geen usb in. Raar dat hij het dan wel aan zet.

Maar goed.
Mijn hartelijke dank voor iedereen die mee heeft gedacht. Echt een dikke 10 voor iedereen!
En voor Tweakers natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmarco
Ik blijf voorlopig uit het bios :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hcQd schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:54:
Blijkbaar is U-Key per ongeluk aangezet, ik denk niet dat je daar eenvoudig omheen zult komen.
Gelukkig heeft deze multibios, anders had je denk ik pech gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmarco
Was ik ook bang voor ja. Was al aan het rond neuzen voor vervanging. Dit draadje heeft me ruim 400,- bespaard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Viper® schreef op maandag 19 juli 2021 @ 18:04:
[...]

Gelukkig heeft deze multibios, anders had je denk ik pech gehad.
Blijft een beetje raar dat je zo eenvoudig om een beveiligingsmaatregel heen kunt, maar wel gelukkig voor TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmarco
Klopt helemaal ja. Stelt weinig voor zo die beveiliging. Maar goed. Ik probeer die beveiliging maar te vergeten :)
Pagina: 1