Toon posts:

Systeemcamera voor beginners

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JoepD
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23-11 19:36
Ik ben volledig nieuw in fotografie, maar mijn interesse is al een tijdje gewekt en ik wil overgaan tot aanschaf van een instapsysteemcamera. Het doel is om op een automatisch standje goede foto's te kunnen maken, maar wat geavanceerdere opties moeten er ook zeker zijn. Video wil ik niet teveel nadruk op leggen.

Een systeemcamera leek me naar eigen inzien de beste optie, maar ik sta zeker open voor een dslr als dit een betere optie voor mij zou kunnen zijn.

Ik wil het liefst niet meer dan 700 euro uitgeven, dus een camera met een kitlens lijkt me de logische keuze. Uiteraard ook geen fullframe voor deze prijs.

Wat ik zelf gevonden heb:

pricewatch: Sony A6000 + 16-50mm f/3.5-5.6 Zwart
Wat ik uit reviews haal: Geen touchscreen, is dit een echt praktisch probleem? Niet super fijn in de handen. Betere alternatieven als het op kitlens aankomt. Echter goede prijs/beeldkwaliteit verhouding.

pricewatch: Canon EOS M50 + 15-45mm f/3.5-6.3 Zwart
Wat ik uit reviews haal: past goed bij mijn doel. Snelle, goede automatische foto's, met een optie tot wat uitgebreider werk. Helaas wel slechte accuduur. Slechte 4K video, maar dit vind ik dus niet zo belangrijk. Verder heb ik de indruk dat Canon over het algemeen wel een fijn cameramerk is.

pricewatch: Fujifilm X-T200 + XC 15-45mm Zwart
Wat ik uit reviews haal: Goede touchscreen, goede foto's. Beetje dezelfde doelgroep als de M50. Niet veel op aan te merken.

pricewatch: Panasonic Lumix DC-G100 + 12-32mm Zwart
Wat ik uit reviews haal: Compact, goede autofocus voor foto's. Blijkbaar in de markt gezet als vloggercamera, maar goed voor foto's.

pricewatch: Panasonic Lumix DMC-G80 + 12-60mm f/3.5-5.6 Zwart