Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomramaker
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-06 12:35
De titel is misschien niet helemaal correct, excuses als iemand zich stoort.

Heb recent een multisplit gehangen van Mitsubishi electric
1x mxz-3f54vf
3x msz-ap25vgk

Installatie etc alles goed gegaan, nu worden 2 units vrij snel koud, maar de 3e niet.

De lucht wat hij op stille stand blaast is wel enkele graden kouder dan omgevingslucht maar niet koud genoeg.
Op hogere standen wordt hij wel kouder. Staan alle 3 de units volle bak te draaien dan blaast hij gewoon ijskoud zoals verwacht.

Nu zitten ze op de buitenunit op aparte aansluitingen, maar binnenin is dit gewoon 1 verdeelbuis, ik verwacht ook niet dat hier het probleem zit.
De lengte van de leiding is 11 meter, en loopt over de zolder naar de kamer aan de andere kant van het huis. Isolatie zit uiteraard nog gewoon over het leidingpakket. De zolder is wel warm/ongeisoleerd, maar dit zou toch niet zoveel invloed mogen hebben.
Condenswater wordt weggepompt en blijft niet erin staan.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YrR_L8_gB1kmcgiqgeSmGmzUrCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/18tbZ6h7Uua5J8orJQam3h6h.jpg?f=fotoalbum_large
Totale lengte van alle leidingen samen is 21 meter, unit is gevuld voor 50 meter af fabriek.
Buitenunit hangt op eerste etage, daar hangen ook de binnenunits, hoogteverschil lijkt me dus ook mee te vallen, alhoewel er wel een lus inzit.

Iemand een idee waar te zoeken ?
Een bedrijf laten komen, is nu al moeilijk qua drukte, maar werken aan een zelf geinstaleerd systeem staat ook niet op hun verlanglijstje.

Het systeem is wel correct gevacumeerd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:18
Wat mij binnenkomt, diegene die niet goed koud wordt, staat het verste vanaf of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomramaker
Lelletje schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:03:
Wat mij binnenkomt, diegene die niet goed koud wordt, staat het verste vanaf of?
Ja, dat is diegene met de langste leiding.

Aan de andere units zit ongeveer 5 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Tomramaker schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:50:

Nu zitten ze op de buitenunit op aparte aansluitingen, maar binnenin is dit gewoon 1 verdeelbuis, ik verwacht ook niet dat hier het probleem zit.

De lengte van de leiding is 11 meter, en loopt over de zolder naar de kamer aan de andere kant van het huis. Isolatie zit uiteraard nog gewoon over het leidingpakket. De zolder is wel warm/ongeisoleerd, maar dit zou toch niet zoveel invloed mogen hebben.
Elke unit heeft zijn eigen aanvoer en afvoerleiding neem ik aan? Die dus zonder extra dingen naar de buiten unit gaan.
Aangezien de buiten unit regeld afhankelijk word van de vraag die gevraagd word. als je dus 2 op 1 aanvoerleiding hebt zal je dus bij de 2e pas koude lucht krijgen als de 1e waar de gedeelde aanvoerleiding van is ook aan is.

[ Voor 3% gewijzigd door geforce5_guy op 19-07-2021 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomramaker
geforce5_guy schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:10:
[...]

Elke unit heeft zijn eigen aanvoer en afvoerleiding neem ik aan? Die dus zonder extra dingen naar de buiten unit gaan.
Aangezien de buiten unit regeld afhankelijk word van de vraag die gevraagd word. als je dus 2 op 1 aanvoerleiding hebt zal je dus bij de 2e pas koude lucht krijgen als de 1e waar de gedeelde aanvoerleiding van is ook aan is.
Iedere unit heeft een eigen leidingpakket tot aan de buitenunit. Op de buitenunit zitten 3 aansluitingen.
Er zit echter maar 1 koelcircuit in een buitenunit. Daarom zoek ik de oorzaak ook niet daar, aangezien de andere units wel goed funtioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

En als je alleen de 'langste' aanzet? Koelt die dan als verwacht?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomramaker
Snake schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:38:
En als je alleen de 'langste' aanzet? Koelt die dan als verwacht?
Nee, alleen of de hoogste stand qua ventilator. Temperatuur staat altijd ingesteld op 20. Hij meet wel de binnentemperatuur correct.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tomramaker
Oorzaak gevonden.

Er bleken 2 kabels te zijn verwisseld op de buitenunit.

Na goed monteren werkt het zoals het hoort
Pagina: 1