Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-10 20:18

nitrodesign

There is more joy on a ...

Topicstarter
Hopelijk kunnen jullie mij helpen met onderstaande vraag:

Graag wil ik lui gamen op de bank met de Xbox controller, zonder dat ik achter mijn PC wil zitten.

Zowel bij hardwarematige of softwarematige oplossingen heb ik last van input lag of algemene lag in de games.

Oplossingen die ik al heb geprobeerd zijn:
- Apple TV --> Steam Link app (werkt opzich wel goed, alleen je kan games van Steam spelen (ja je kan wel non-Steam games toevoegen alleen werkt dat niet echt goed)).
- Steamlink --> Zelfde probleem als punt 1, werkt alleen op Steam games.
- Apple TV --> Moonlight app (Werkt opzich goed, je kan ook van andere libraries games toevoegen, alleen ook hier last van input lag van verschillende games (https://apps.apple.com/nl...me-streaming/id1000551566)).
- HTPC --> Systeem niet meer krachtig genoeg en niet meer geupgrade.

Momenteel heb ik een nieuw systeem met de volgende specs:
Samsung 980 Pro 500 GB
Gigabyte B550 Aorus Elite V2
AMD Ryzen 5 5600X
Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz
ZOTAC GAMING GeForce RTX 3070 Ti Trinity OC

Momenteel heb ik onderstaande TV:
LG OLED65CX6LA

Wat kan ik nog proberen om games te kunnen spelen van verschillende ontwikkelaars (Epic, Steam, Origin, GOG, Ubisoft), op de bank met de Xbox controller, zonder lag of dergelijke?

Ik heb geen ervaring met een HDMI Extender 4K of zoiets mogelijk is en of je dan ook geen lag hebt.

Alvast bedankt.

Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Heb je line of sight tussen de TV en de PC?

Meen me te herrineren dat Linus laatst een soort WiGig verbinding had opgezet zonder noemenswaardige lag.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:28
Is er een mogelijkheid om via Steam Link of Moonlight te kijken naar statistieken om te kijken wat de latency is?

Eventueel kan het ook zijn dat je te gevoelig bent voor de latency die remote gaming met zich meebrengt. Er zal altijd wat vertraging tussen zitten en dat kan voor de 1 merkbaar zijn en voor de andere een kwestie van snel wennen.

Verder: er is ook software genaamd Parsec die je kan proberen. En is het niet mogelijk om te remote gamen met je HTPC? In principe als het 1080P videos bekeken kan worden zou een game stream ook moeten werken. Bekijk eventueel ook een service als GeForce Now om te kijken of de problemen blijven voordoen. Niet dat ik GeForce Now als oplossing aanbied maar om te kijken hoe remote gaming op die manier is in plaats van lokaal. Mocht dat prima werken dan zegt dat iets over bijvoorbeeld je computer - > TV.

En staat je TV ook op een gaming modus? Dat kan ook wat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign

nitrodesign

Topicstarter
Jeroenneman schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:02:
Heb je line of sight tussen de TV en de PC?

Meen me te herrineren dat Linus laatst een soort WiGig verbinding had opgezet zonder noemenswaardige lag.
Als je bedoeld mijn TV en PC staan in de zelfde ruimte, dan is het antwoord "Ja". TV staat in de serre en PC staat in de woonkamer.

Maar wat heb je nodig voor WiGig verbinding vanuit je TV naar PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:41
Ik maak gebruik van een Nvidia Shield pro 2019 die over een gigabit LAN gebruik maakt van Nvidia Gamestream op mijn game PC met als client Moonlight om dit naar m'n LG OLED65GX te sturen.

Dit is de inputlag die ik daarmee krijg, voor alles behalve competitief spelen voor mij prima bruikbaar:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign

nitrodesign

Topicstarter
Alexji schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:11:
Ik maak gebruik van een Nvidia Shield pro 2019 die over een gigabit LAN gebruik maakt van Nvidia Gamestream op mijn game PC met als client Moonlight om dit naar m'n LG OLED65GX te sturen.

Dit is de inputlag die ik daarmee krijg, voor alles behalve competitief spelen voor mij prima bruikbaar:

[Streamable: IMG_1323]
Het enige verschil tussen jou en mij is dat jij moonlight gebruikt via de Nvidia Shield en ik via de Apple TV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:41
nitrodesign schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:13:
[...]

Het enige verschil tussen jou en mij is dat jij moonlight gebruikt via de Nvidia Shield en ik via de Apple TV ?
Lijkt erop, let wel dat ik de TV in 120hz modus forceer waardoor je van 12ms naar 6ms inputlag springt. (1080p@120hz). Voor games waar inputlag minder van belang is wissel ik naar 4k@60hz.

De shield doet niet aan 4K@120hz helaas (HDMI 2.1)

Mijn PC is trager dan die van jou dus dat is het ook niet (7700K en 1080ti)

[ Voor 12% gewijzigd door Alexji op 19-07-2021 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

nitrodesign schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:10:
[...]

Als je bedoeld mijn TV en PC staan in de zelfde ruimte, dan is het antwoord "Ja". TV staat in de serre en PC staat in de woonkamer.

Maar wat heb je nodig voor WiGig verbinding vanuit je TV naar PC?
Line of sight = staan er geen obstakels in een rechte lijn van PC naar TV.

https://linustechtips.com...comments#comment-14784957

Je gebruikt dus niet het netwerk (met latency tot gevolg), maar stuurt het videosignaal via WiGig door naar een ontvanger die je aan de TV koppelt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign

nitrodesign

Topicstarter
Bedankt voor alle berichten, ik ga nogmaals eens stoeien met Moonlight en kijken of ik het hiermee verholpen krijg.

Hier maar een slotje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco-ruijter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-10 22:29
Hi

Ik heb een LG CX48 en heb nu Moonlight direct op webos draaien. Prachtig 4K 120hz HDR beeldkwaliteit zonder echt merkbare lag. Zelfs via WiFi werkt het uitstekend (wifi 5).

Is het je nog gelukt of? Laat maar weten dan kan ik je op weg helpen :)

Daarnaast raad ik Steam link af als je een Nvidia gpu hebt. Moonlink werkt direct o.b.v. GeForce expierence wat in mijn ervaring gewoon echt veel beter presteert dan Steam link.

[ Voor 35% gewijzigd door marco-ruijter op 14-12-2021 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco-ruijter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-10 22:29
Alexji schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:11:

[Streamable: IMG_1323]
Probeer eens Moonlight direct op jouw oled te installeren (webos) versie.

Hierdoor kan je gewoon 120hz 4k HDR halen omdat je niet afhankelijk bent van een HDMI verbinding :) owhja en natuurlijk geen yuv 420 maar gewoon full 10 bit RGB omdat eigenlijk de complete HDMI kabel er tussen uit is.

Daarbij raad ik aan om de decoder wel op Webos SMP te zetten welke de hevc variant is.

Hierdoor was mijn shield vrijwel direct overbodig geworden :)

[ Voor 7% gewijzigd door marco-ruijter op 14-12-2021 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Wat is de afstand tussen pc en tv? Een goede, langere hdmi-kabel kan een oplossing zijn (10-15mtr zonder extender). Input lag is dan nog steeds minimaal (wellicht 0.x nanoseconden extra, onmerkbaar dus).
Pagina: 1