OneDrive verwijderen voor inleveren laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:24
Hoi,

Morgen moet ik mijn huidige werklaptop inleveren.
Daarom ben ik al mijn privégegevens aan het verwijderen.

Al mijn bestanden zitten in OneDrive.
De zakelijke OneDrive kan ik laten staan, daar zitten geen geheimen in.
Mijn privé-OneDrive wil ik wel ontkoppelen.

Ik heb mezelf uitgelogd en OneDrive gedeïnstalleerd.
Hierdoor is ook de zakelijke account weg, maar dit is geen probleem (al het belangrijke zit reeds in Teams of bij de juiste collega's).

Als ik nu verkenner open, zie ik bij 'Snelle Toegang' nog een aantal van m'n privé-folders staan. Als ik deze aanklik, gebeurt er niets.
Als ik via Word of Excel naar mijn laatst geopende bestanden ga, kan ik deze nog wel openen.

Hoe kan ik het eenvoudigst al mijn bestanden verwijderen?

Wat ik wil vermijden, is dat diegene die mijn laptop erft, mijn bestanden vindt.
Geen idee in hoeverre ze een clean install doen van zo'n laptops.

Bedankt.

Beste antwoord (via 3_s op 20-07-2021 21:33)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:40
Je kunt bij een map naar de tab View gaan, dan rechts Options en de explorer history clearen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rLTUQwt.png

Eventueel kun je ook gewoon geheel Windows resetten naar out-of-the-box of het image waar hij mee kwam.
Uw pc vernieuwen, opnieuw instellen of herstellen

Als de laptop ook voor privè doelen is gebruikt zou ik zeker voor die tweede optie gaan, "Uw pc opnieuw instellen".

[ Voor 13% gewijzigd door jeroen3 op 19-07-2021 14:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
Je kunt bij een map naar de tab View gaan, dan rechts Options en de explorer history clearen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rLTUQwt.png

Eventueel kun je ook gewoon geheel Windows resetten naar out-of-the-box of het image waar hij mee kwam.

Als de laptop ook voor privè doelen is gebruikt zou ik zeker voor die tweede optie gaan, "Uw pc opnieuw instellen".

[ Voor 13% gewijzigd door jeroen3 op 19-07-2021 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
jeroen3 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:24:

Ik heb vorige maand mijn laptop van mijn oude werkgever in moeten leveren, ben ook voor deze optie gegaan.
(Na de reset krijg je dus een "Welkom bij Windows!" wizard, en is alle persoonlijke data weg)

Het hangt er natuurlijk wel vanaf of je überhaupt deze optie mag uitvoeren, ik heb genoeg bedrijven meegemaakt waar je nauwelijks iets in de settings mag, laat staan een factory reset :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:53
Voor je office bestanden kan je onder je account (open word bijvoorbeeld) uitloggen van je account en dan is het “weg”

Wat je eventueel aan je IT afdeling kan vragen is of ze ter plekke even een diskpart clean uitvoeren is 1 minuut werk voor ze.

Dit doen wij altijd na het inleveren van een laptop en dan imagen we hem opnieuw.

[ Voor 46% gewijzigd door HKLM_ op 19-07-2021 15:12 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
jeroen3 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:24:
[Afbeelding]

Als ik voor herstellen kies, kan ik dan wel gewoon terug inloggen met m'n zakelijk account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:53
Dat hangt af af van de inrichting van je IT afdeling.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
3_s schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:12:
[...]

Als ik voor herstellen kies, kan ik dan wel gewoon terug inloggen met m'n zakelijk account?
Is dat nog nodig dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je zeker wilt zijn dat al jouw prive data is, gewoon lekker zelf de disk formateren en goed "reinigen"?

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 19-07-2021 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
Afhankelijk van wanneer ik het doe, wel ;-).
Zal wel niet zo lang duren, veronderstel ik. Dus vlak voor het inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Er is een vinkje of hij simpel moet resetten of alle data daadwerkelijk overschrijven zodat het niet te herstellen is.
Die tweede optie duurt significant langer. Uren vergeleken met een kwartiertje.
Pagina: 1