Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WD My Passport Code 28

Pagina: 1
Acties:

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:58
Sinds kort heb ik een WD My Passport 2Tb externe hardeschijf. Bij het begin werkte alles naar behoren. Maar nu krijg ik een code 28 (driver error).

Dit gebeurd op verschillende pc's. De drivers heb ik verwijderd via apparaat beheer en opnieuw geïnstalleerd. Nu staat er bij apparaatbeheer geen driver error meer en staat de Hdd geïnstalleerd onder WD Drive Management Devices. Maar de D:/ Schijf is nog niet zichtbaar.

Aangezien het op verschillende apparaten is, meerdere computers en tv. Ben ik bang dat de Hdd zelf kapot is.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Wat is je vraag?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Wulfric92
Is de HDD kapot? Of is het nog te herstellen? Een schijfscan lukt nog en daar komen geen errors uit.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 08:35

4POX

Everybody is wired

Er zijn verschillende applicaties die de SMART van de schijf kan uitlezen. Dit is een tabel met hou de schijf is gebruikt in het verleden en hoe de schijf zich op dit moment voelt.

Kan je hier een screenshot plaatsen?

AKA Rinkel weblog

• Wulfric92
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t82qlRVHVozyLx5XItHtw5FaybE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/a7rRoqWxiEnGfnhEYKTw1pUL.png?f=user_large

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:01

MsG

Forumzwerver

SMART-waarden lijken prima?

Misschien is juist de USB-controller niet helemaal jofel van deze externe schijf?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Wulfric92
Deze waarden zeggen mij niet zoveel ;) maar het lijkt inderdaad aan de Hdd/controller zelf te liggen, heb het getest op 3 pc's en een Android tv. En geen van allen werkt.

Edit:
Heb het gevonden! Schijf stond als niet geïnitialiseerd, waarom weet ik alleen niet. Via schijfbeheer geformateerd en het werkt weer naar behoren.

Iemand enig idee hoe dit heeft kunnen gebeuren?

[ Voor 37% gewijzigd door Wulfric92 op 19-07-2021 13:21 ]

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:07
Ja hoor: als je geprobeerd hebt om iets op te nemen op die TV wordt de hele schijf geformatteerd, vaak in bestandsysteem EXT3 en dat kent Windows standaard niet.
Je kunt daar wel in windows op komen met EXT2FSD,exe en die vind je op Soundforge.net.

• Wulfric92
Renault schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:02:
Ja hoor: als je geprobeerd hebt om iets op te nemen op die TV wordt de hele schijf geformatteerd, vaak in bestandsysteem EXT3 en dat kent Windows standaard niet.
Je kunt daar wel in windows op komen met EXT2FSD,exe en die vind je op Soundforge.net.
Dankje! Dat is, denk ik, per ongeluk gebeurd!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

De smart waardes zijn NIET goed.

140 sectoren zijn al als kapot gemarkeerd. Dat betekend dat de schijf 150 locaties heeft gevonden en deze als stuk heeft gemarkeerd.

Hier is discussie over. Sommige tweakers accepteren deze waardes. In 1993 dit was heel normaal op jouw XT 40MB schijf. Maar voor mij gaat een schijf al weg met 1 kapotte sector. Gemarkeerd of niet.

Stuur deze schijf met pensioen (Misschien kan je een nieuwe krijgen met RMA) en zet je backup terug op een nieuwe/andere schijf.

[ Voor 15% gewijzigd door 4POX op 19-07-2021 14:18 ]

AKA Rinkel weblog

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11 01:42
4POX schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:16:
De smart waardes zijn NIET goed.

140 sectoren zijn al als kapot gemarkeerd. Dat betekend dat de schijf 150 locaties heeft gevonden en deze als stuk heeft gemarkeerd.

Hier is discussie over. Sommige tweakers accepteren deze waardes. In 1993 dit was heel normaal op jouw XT 40MB schijf. Maar voor mij gaat een schijf al weg met 1 kapotte sector. Gemarkeerd of niet.

Stuur deze schijf met pensioen (Misschien kan je een nieuwe krijgen met RMA) en zet je backup terug op een nieuwe/andere schijf.
Die 140 is de gerapporteerde drempelwaarde (wat ook nog eens geen absoluut, maar een relatief getal is) en niet het aantal sectoren dat het betreft. Het raw value voor heringedeelde sectoren is 0.....

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Cpt.Morgan schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:21:
[...]

Die 140 is de gerapporteerde drempewaarde (wat ook nog eens geen asboluut, maar een relatief getal is). Het raw value voor heringedeelde sectoren is 0.....
Excuses. Je hebt helemaal gelijk. Deze schijf is goed en vrijwel nieuw

(Lig ook op bed met ziekte :( )

AKA Rinkel weblog

• Wulfric92
Top, dankje voor het mee denken! En beterschap!
Pagina: 1