Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje1980
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-02 14:00
Ik heb veel bila's in mijn outlook agenda staan. De ene keer ben ik de organisator en de andere keer krijg ik de uitnodiging. Die meetings gaan soms niet door en dan moeten ze uit mijn agenda.

Als ik de ontvanger ben, dan kan ik de uitnodiging 'weigeren' door op het kruisje te klikken en dan wordt de afspraak automatisch verwijderd uit mijn agenda. Ook als de persoon die mij uitnodigt de vergadering annuleert, dan krijg ik de optie om hem te verwijderen uit mijn agenda. Geen probleem dus.

Echter, als ik de host ben en de ontvanger weigert, dan kan ik niets met de weigering en moet ik zelf handmatig de uitnodiging verwijderen. Behalve dat dit veel extra handelingen zijn (agenda openen, vergadering zoeken, selecteren, vergadering annuleren met of zonder berichtgeving) gaat het ook fout omdat ik zonder nadenken op het kruisje druk zodat de 'weigering' wordt verwijderd, maar de afspraak gewoon blijft staan.

Mijn vraag: kan ik vanuit de 'afspraak geweigerd' e-mail eenvoudig de afspraak uit mijn agenda halen/de vergadering annuleren?

Edit: misschien nog belangrijk om te vermelden: het gaat hierbij om een terugkerende afspraak (met een terugkeerpatroon dus) die mijn collega incidenteel weigert.

[ Voor 11% gewijzigd door Sandertje1980 op 19-07-2021 13:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:17

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Volgens mij kan dit niet standaard in Outlook. Als je gebruik maakt van O365 zou je nog kunnen kijken of je dit met een Powerapp kunt automatiseren.

Verder verplaats ik het topic even. Outlook is Client Software en geen Windows Client OS. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B