Welke TV (4k) rond de 500 / 600 euro.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:56

The.Terminator

Un boer met bier

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
SmartTV 50 inch (of 49) ter vervanging van onze non smart TV Philips 40PFL5625H

Wat is je budget?
500 a 600

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

We kijken vooral veel series / films via Kodi, Netflix, Disney+ en recentlijk NLziet.
Hierdoor is onze planning om gewone vaste TV op te zeggen. Ook maak ik gebruik (naast) Kodi van JellyFin en het zou tof zijn als de app ook op de TV draait. Voor LG is men al lange tijd bezig, voor Android is die al uit.

Wat heb je zelf al gevonden?

Qua merk maakt het mij niet zoveel uit, het is wel de bedoeling dat deze weer lange tijd mee kan (ben niet zo van elk jaar een nieuw device). Dus support moet wel netjes zijn :)
Wat ik gevonden heb is Philips 50PUS8505 Zilver, LG 50NANO756PA

Welke vragen heb je hier nog over?

Ik twijfel nog over de 50 hz (60hz) en of ik dit ga merken. Heb hier wel over gelezen maar sommige merken het, sommige niet.
Ook hangt de TV tegenover het raam, moet ik nog ergens op letten qua reflectie (bepaalde type schermen uitsluiten)

Beste antwoord (via The.Terminator op 30-07-2021 11:02)

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De nano86 is weinig bijzonders. De XH90/92 is een veel betere tv en valt in de categorie U7QF (momenteel met cashback), maar dan met betere motion en groter app-aanbod. De XH95 is rond de 800 euro ook interessant en biedt veel betere HDR en reflectiefilter en wat betere kijkhoeken (55''). Verder dan die 3 zou ik ook niet kijken.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 16:00
Hisense 50u7qf € 599. Met een budget tot € 600 niet verder kijken.

Hier een review van een betrouwbare site.

[ Voor 16% gewijzigd door Hulleman op 19-07-2021 12:57 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:42

TTLCrazy

Listen to Frankie

Het "smart" gedeelte van een tv is meestal wel werkend en redelijk te doen als de tv nog nieuw is. Afhankelijk van het merk heb je na verloop van tijd wel vertragingen en/of minder ondersteuning. Persoonlijk gebruik ik al sinds lange tijd een shield android box. Kost wel wat geld, maar ondersteuning en snelheid is geweldig. Zo kan je alles draaien en ben je niet afhankelijk van de kuren van je tv merk.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

Topicstarter
Hulleman schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:56:
Hisense 50u7qf € 599. Met een budget tot € 600 niet verder kijken.

Hier een review van een betrouwbare site.
Thanks, ik ga even in dit merk induiken, lees wel dat men hun eigen OS hebben ?
TTLCrazy schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:02:
Het "smart" gedeelte van een tv is meestal wel werkend en redelijk te doen als de tv nog nieuw is. Afhankelijk van het merk heb je na verloop van tijd wel vertragingen en/of minder ondersteuning. Persoonlijk gebruik ik al sinds lange tijd een shield android box. Kost wel wat geld, maar ondersteuning en snelheid is geweldig. Zo kan je alles draaien en ben je niet afhankelijk van de kuren van je tv merk.
Klopt, dat was ook later de planning, maar omdat ik van 40 inch Full HD naar 50 inch 4K wil moet het de eerste tijd wel werken voordat ik bijv Chromecast, Mi TV, Firestick, Shield etc ga aanschaffen. iig bedankt voor je antwoord / meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitchd
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-06 22:46
Of deze, 549 en werkt met Google TV! Chromecast zit hier ingebouwd bijvoorbeeld.

https://www.wehkamp.nl/tc...AlLxEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

[ Voor 0% gewijzigd door mitchd op 19-07-2021 21:06 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 16:00
mitchd schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:06:
Of deze, 549 en werkt met Google TV! Chromecast zit hier ingebouwd bijvoorbeeld.

https://www.wehkamp.nl/tc...AlLxEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Veel minder goede keuze dan de Hisense die ik aanhaal. Deze TCL heeft een lage helderheid, waardoor HDR niet uit de verf komt.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

Topicstarter
En over de mijn voorgestelde tv's vergeleken met de Hisense ? Veel verschil of weining (vooral kijkhoek en helderheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
The.Terminator schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:28:
En over de mijn voorgestelde tv's vergeleken met de Hisense ? Veel verschil of weining (vooral kijkhoek en helderheid)
Elke 50 inch tv heeft net als je huidige tv een VA paneel. Verder hebben alle genoemde modellen een breed kleurenbereik voor HDR maar is de Hisense de enige die er wat mee kan door local dimming en een relatief hoge helderheid.

De LG is nieuw en nog te duur. Philips biedt Android, Ambiligt en goede beeldverwerking en motion door de P5 beeldprocessor. De TCL heeft dat iets minder maar is goedkoper. Hisense mist o.a. Disney+, maar valt in de categorie Q80T/Q80A die duurder zijn. Volgens mij is dit een officiële dealer, maar dat zou je even na moeten vragen. Eerder voorgestelde shop verzend ze vanuit het buitenland.

60Hz zal meestal 24p-judder hebben en iets meer motionblur dan je huidige tv. Kwestie van uitproberen. De Sony XH85 is met 120Hz paneel en de XH95 voegt daar goede HDR aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

Topicstarter
Nog even terugkomen op (ben nog steeds zoeken naar de optimale prijs / kwaliteit zonder direct arm te zijn).

Ik kwam nog tegen de Nano866NA, volgens rtings een aardige TV: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/nano85

Ook kan ik de 55Xh9005 voor 749 en zie als 2e kans de KD55XH9299 als 699 (2e kans) of 749 nieuw

[ Voor 16% gewijzigd door The.Terminator op 29-07-2021 13:53 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
De nano86 is weinig bijzonders. De XH90/92 is een veel betere tv en valt in de categorie U7QF (momenteel met cashback), maar dan met betere motion en groter app-aanbod. De XH95 is rond de 800 euro ook interessant en biedt veel betere HDR en reflectiefilter en wat betere kijkhoeken (55''). Verder dan die 3 zou ik ook niet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Mijn ouders hebben deze gekocht en zijn zeer tevreden. Ik vind hem er prima uit zien. Ambilight, 4k en voldoende helder.

pricewatch: Philips 50PUS7805 Zwart

Persoonlijk zou ik of OLED kopen voor €1000-1300 of gewoon een LCD voor maximaal €600.
Meer is onzin.

Geluid van die philips is wel blikkerig, maar ik ga er een beetje vanuit dat je al een audio setje of soundbar hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door _eLMo_ op 29-07-2021 18:15 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

Topicstarter
benbaba schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 18:10:
Thanks, en gezien de reviews dacht ik dat al :)
Pagina: 1