Tulpje (composiet) gesloopt voor Subw.

Pagina: 1
Acties:

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:47
hey, ik wou even testen of het werkte
en heb een composiet tulp cabeltje gesloopt
en aan buitenste coper, - vast gemaakt en in de binneste
geisoleerde de +. Toen dat ik mijn subwoofer uitgang gestoken en aan de andere kant een normale box.
Werkt niet, waarom?

Mazzles

menn0

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 22:13

Jag

Dat composiet in de titel mag je weglaten, dat slaat namelijk op een manier om videosignalen te vervoeren.

Ik probeer te begrijpen wat je hebt gedaan, maar ik vrees dat je een speaker rechtstreeks in een line level subwoofer uitgang hebt geprikt. Een line level signaal gebruik je om een versterker van signaal te voorzien, en dat zijn redelijk lage spanningen. Absoluut genoeg om geluid uit een speaker te krijgen, best veel zelfs, alleen kan je aan zo'n uitgang geen 4 of 8 Ohm speaker hangen, dan ben je gewoon die uitgang aan het kortsluiten. Daar moet minimaal 10 kOhm (kiloOhm) aan waarschijnlijk. Dus snel ervan afhalen, en als je per se sublaag wilt, dan heb je nog een versterker nodig.

• menn0
Ok hier komt nu mijn alledomste vraag ooit waarschijnlijk

Zijn alle subs actief dan??

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 22:13

Jag

Nee, niet alle subs zijn actief (wel bijna allemaal). Maar met een passieve sub moet je nog een versterker ertussen doen. Of je moet de sub op een speakeruitgang aansluiten en dan moet er een filter in de subwoofer zitten die alleen het laag doorlaat (passieve low level crossover).

• menn0
Ah there we go,
nou vat ik dat ook weer :)