Hulp nodig: game pc zoon (10j)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ela111
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19-07-2021
Ik kan echt wel wat hulp gebruiken. 🙈 Onze zoon van 10 jaar oud heeft een grote wens en dat is een game pc.
Nu kwamen we deze tegen, maar wij als ouders hebben er totaal geen verstand van, en aangezien hij hier heel lang voor gespaard heeft hopen we geen miskoop te doen.

Woorden als: moederbord enz. Zeggen ons niks dus ik kan de vragenlijst ook niet invullen vandaar mijn toegevoegde foto met info.

Zijn wens is om zonder frustratie spellen te kunnen spelen. En dat de pc in de toekomst uit te breiden is, zodat hij er voorlopig mee vooruit kan.

Volgens de verkoper is deze pc 2 jaar oud en koste ongeveer 1800 euro. Hij heeft hem nu een half jaar en doet hem weg omdat hij een nieuwe heeft gekocht.

* kan hij voorlopig hiermee vooruit?
* is deze uit te breiden in de toekomst?
* is het een goede koop?
* of kunnen we beter verder zoeken?

Ik vind het zo spannend, ben bang dat we straks iets kopen wat toch niet goed blijkt te zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ela111
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rcWon37-NOGLs7bFKC0L2Sf1gS0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ClgmjLroLfErBLaHXPg3SLRw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Omdat deze gebruik maakt van watercooling, zou ik toch even aan de verkoper vragen of dit een All-in-one ingebouwd product is, of zelf wat in elkaar gefrutseld door de verkoper.

Als het zelf in elkaar geknutseld is dan moet je dit ook kunnen onderhouden en inspecteren op eventuele lekkages. En als je niet technisch bent aangelegd is het niet praktisch.

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 19-07-2021 01:07 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ela111
Bedankt voor de tip. Ik ga het navragen.
Ik weet wel dat hij zei dat hij hem vorige week nog helemaal had schoongemaakt en nieuwe koelpasta erop had gedaan...

Ik wist idd niet dat je zoiets moet doen(koelpasta) , had er nog nooit van gehoord ☺️🙈

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AllesIsVoorbij
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:52
Ik zou eerst is op deze site op vraag en aanbod kijken, 1800 euro is een hoop geld voor spul wat 3 a 4 generaties oud is.. Het is misschien net geen afzetterij (watercooling kan best wat kosten bijvoorbeeld), maar het is zeker geen geweldige deal.

Deze is bijvoorbeeld zowel goedkoper als sneller (met recentere hardware welke dus langer driver updates meekrijgt bijvoorbeeld en ook makkelijker geupgrade kan worden): V&A aangeboden: Game PC nauwelijks gebruikt

Dit is een willekeurig recent resultaat van het PC aanbod, er zijn er vast meer.

[ Voor 3% gewijzigd door AllesIsVoorbij op 19-07-2021 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ela111
@AllesIsVoorbij nee dat koste hij toen. Hij vroeg 900 en we mogen hem voor 800 ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:25
Geregistreerd op 19 juli 2021

Ongeacht wat je denkt te verwachten
Modbreak:ben ik geen moderator, dus ik zal vanaf nu kappen met usermodden en gewoon een report aanmaken als ik iets zie dat tegen de regels of ondermaats is.

[ Voor 54% gewijzigd door br00ky op 19-07-2021 06:22 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllesIsVoorbij
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:52
@Ela111 ah ok, 800 is redelijker. Heb je ook al gedacht aan alle randapparatuur? (speakers/headset, muis, toetsenbord, scherm) of zat er ook al bij in? Zo niet, zou ik zeker overwegen iets verder te kijken want de aangeboden spul is echt al wat ouder en niet erg upgradebaar naar wat nieuwers. Als het er allemaal al bij zit is de prijs helemaal redelijk en zeker als je budget niet ruimer is zal je niet zo snel wat beters vinden.

@Bad Brains Ouders die hun jonge telg bij de PC flock willen voegen kunnen we toch wel wat meer ruimte geven }:O

[ Voor 15% gewijzigd door AllesIsVoorbij op 19-07-2021 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:25
Modbreak:nee

[ Voor 84% gewijzigd door br00ky op 19-07-2021 06:22 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:31
Ik heb de desbetreffende pc eens opgezocht. Het gaat inderdaad om custom loop waterkoeling. Het reservoir kun je rechtsonder zien. Niet aan beginnen als computerkennis gelimiteerd is. Het advies is om verder te zoeken of 1 zelf te bouwen. Daar leer je als 10 jarige trouwens veel van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_UMPPla8F7TrVHBfkQMvJetsIA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/v7khhS27n1x9o4cyIGqGsA60.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

@Ela111 super goed dat je zoon begint met zelfbouw PC! Ik heb mijn eerste PC gesloopt toen ik 8 was ;) Een 386SX25 voor de kenners.

Anyway, als je zoon hem ook echt open wil halen en aanpassen, is het goed om tweedehands te beginnen. Dat drukt de kosten toch een beetje en je kan leuk aan de gang.

Maar ik zou je wel adviseren om in deze fase nog even te wachten met waterkoeling. Als dat mis gaat zit je meteen met een paar defecte componenten en als je dan niet een paar €100 hebt gespaard, zit je zonder PC, wat jammer zou zijn voor die jongen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ela111
Bedankt allemaal. Wat ik uit jullie berichten haal is dat we beter verder kunnen kijken. We hebben overlegd en gaan waarschijnlijk zelf een nieuwe samen laten stellen. Aangezien we er geen verstand van hebben en zekerheid willen lijkt me dat de veiligste keuze. Hardstikke bedankt voor diegene die met ons meegedacht hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:31
Ela111 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:57:
Bedankt allemaal. Wat ik uit jullie berichten haal is dat we beter verder kunnen kijken. We hebben overlegd en gaan waarschijnlijk zelf een nieuwe samen laten stellen. Aangezien we er geen verstand van hebben en zekerheid willen lijkt me dat de veiligste keuze. Hardstikke bedankt voor diegene die met ons meegedacht hebben.
Lijkt me de beste keus. Hou het forum in de gaten en probeer zelf eens een computer samen te stellen met de Handleiding Pricewatch. Vervolgens post je de creatie in dit topic zodat de community jullie gericht kunnen adviseren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Djarune schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:45:
[...]

Lijkt me de beste keus. Hou het forum in de gaten en probeer zelf eens een computer samen te stellen met de Handleiding Pricewatch. Vervolgens post je de creatie in dit topic zodat de community jullie gericht kunnen adviseren.
Dat kan ook, maar dan moet je wel enige ervaring hebben en in de computerwereld duiken. :)
Welkom alvast ;)

Neem mijn neef bijvoorbeeld. Vorig jaar wist hij nog weinig van de hardware van computers, maar begin dit jaar begon hij zich erg erin te interesseren. "Prima, dan krijg je voor je verjaardag een moederboard, een voeding, een kast (van ons die we nog over hebben) en van andere familieleden de overige hardware. Maar dan moet je wel zelf meehelpen met bouwen!"

Tuurlijk, daar zegt hij geen nee tegen. Hij kwam hier een weekendje langs, en samen met mij en mijn vader (die wat meer kijk op hardware-specs heeft) hebben we dus een PC samengesteld de Pricewatch overhoop gehaald, alles besteld (en financieel verrekend met de familie ;) ) en een maand later samen gebouwd. Ging echt vlekkeloos. Die avond had hij aan tafel hele verhalen met zijn vader over overclocken, geheugen wat erin past, en zijn vader zat echt zo te kijken van: "Waar gaat dit over... :P "

Daarna kwam hij nog naar mij voor één probleempje met Windows, maar tegenwoordig zoekt hij alles zelf op op internet, heeft hij een hoop betere randapparatuur gekocht die bij zijn stijl hoort (toetsenbord en muis met lichtjes enzo) extra monitor erbij. Neefje is een Tweaker geworden in een half jaar tijd :P

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 19-07-2021 13:04 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Pagina: 1