Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultra99spec
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-09-2024
Beste Tweakers!

Mijn KEF LSX's geven een storingsgeluid met sommige apparaten als ik muziek en dergelijken wil afspelen via de AUX ingang. Dit geluid varieert van super zacht en ik het dus amper hoor, naar zo luid dat je de muziek standje gehoorschade zou moeten zetten om het niet te horen.
Ik ben persoonlijk niet heel ingelezen binnen Audiotechniek / Elektra maar zal het probleem zo grondig mogelijk beschrijven en erbij zetten wat ik zelf heb ondernomen om te kijken wanneer dit een probleem is.
Erbij vermelden: Eerste keer dat ik ze gebruik via iets anders dan SPDIF sinds ik ze heb, oude studiomonitoren weg gedaan omdat dit de vervangers zouden moeten zijn.

1. Pioneer DDJ-SX aangesloten via een goed afgeschermde RCA - 3.5 mm jack kabel die via de master out van de draaitafel in de KEF gaat. In elke stand van de draaitafel (uit, aan, aan met usb aangesloten) een harde trilling die klinkt als (elektrische) interference. Daarna een andere kabel gepakt die via XLR - 3.5 mm aangesloten, zelfde verhaal. Daarna zelfde kabels aangesloten van de draaitafel naar een oud setje Logitech z623's die hier staan, die kan ik helemaal opendraaien zonder enige interference.

2. KEF LSX's aangesloten op mijn PC, hierin ligt een Asus x99 sabertooth met goed afgeschermde audio.
Dit dus eerst gedaan via SPDIF zoals ik ze normaliter gebruik (en voila 0 interference) via aux input via de PC geen enkel probleem. Gebruik hierbij een procab kabel 3.5mm to 3.5mm

3. Mijn pocofone f3 met een USB-C to 3.5 aux output via dezelfde kabel als eerder gebruikt op de pc aangesloten op de KEF LSX's. Ook hiermee geen eens een miniscuul geluidje, helemaal stil.

4. Daarna dacht ik dus bij mijzelf, is het dan toch de draaitafel? Dus een Behringer Xenyx erbij gepakt, deze aangesloten op mijn pc via usb, stekker erin en vervolgens via de RCA 2-track output aangesloten via een RCA - 3.5 jack kabel op de KEF LSX's. De ergste storing tot nu toe compleet onhoorbaar wat er verder speelt snel weer gemute.
Daarna zelfde kabels aangesloten van de draaitafel naar een oud setje Logitech z623's die hier staan, die kan ik helemaal opendraaien met maar een klein beetje interference.

5. Bovenstaande nogmaals maar dan de USB via mijn laptop ipv desktop, ook weer een super harde trilling.

6. Met de Behringer eens geprobeerd om zonder dat de usb is ingeplugged, maar hij wel aanstaat aan te sluiten op de kef's, hierbij wel een trilling maar heel zachtjes dat het bijna niet storend is.

Samengevat:
Als ik een apparaat gebruik via Aux - Aux lijkt er veelal geen probleem
Als ik een apparaat gebruik via een omvormer (dus 2x XLR to 3.5mm jack of 2x RCA to 3.5mm jack) altijd trilling.
Ook beide van die apparaten (behringer en pioneer) hebben ook nog een USB ergens inzitten (weet niet of dit belangrijk is maar benoem het voor de zekerheid)

Verder ook nooit problemen met wat dan ook met de speakers.

Hoe kan dit?
Zijn dan toevallig beide omvorm kabels kapot? Maar dan zouden de logitechs toch ook moeten trillen?
Draaitafel idem dito waarom alleen op de KEF's?
En als het de KEF's zijn waarom dan alleen via de draaitafel en behringer maar niet via PC of LAptop of telefoon mits ik 3.5 naar 3.5 gebruik?

Help mij uit de brand!

Alvast in ieder geval super bedankt voor een reactie terug _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een superharde trillingen en muziek onhoorbaar wat je beschrijft doet me denken aan een 3,5mm plug die er net niet helemaal lekker in zit. Zou je eens mee kunnen experimenteren, beetje aandrukken van de plug in beide apparaten en kijken of het dan minder wordt.
Lijkt voor de hand liggend maar soms is het net een klein dingetje, en niet helemaal consistent door de kabel wisselingen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)