Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiriii
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-08-2022
Mijn vraag
Mijn PS4 start niet meer. Dit is wat er gebeurt:
Wanneer ik de PS4 start komt het PS4 logo in beeld, binnen 2 tellen verdwijnt het weer en start de PS4 weer opnieuw uit zichzelf.

Daarna krijg ik het scherm dat de systeem opslag controleert die stopt bij 20%.

Vervolgens krijg ik de melding dat de PS4 niet gestart kan worden en dat ik een controller bekabeld moet aansluiten. Wanneer ik dat doe krijg ik de melding dat ik de connectie moet maken met een USB opslag om versie 8.52 te herinstalleren.

Dus ik een USB stick mer de software in de PS4 gedaan (met versie 8.52 en de paden goed ingesteld (PS4/UPDATE/) en vooraf de USB stick goed geformatteerd). Maar ik krijg vervolgens de melding dat de bestanden niet bruikbaar zijn met foutcode: CE-34788-0

De volgende stap was de PS4 in safe modus starten (door de power knop 7 seconden in te houden).
Daar kan ik wel de software opnieuw installeren, zowel via het internet als vanaf de USB stick.
Het update dan ook zonder foutmeldingen.

Helaas, ook na het bijwerken van de update blijft het probleem exact het zelfde en begin ik weer bij het gedeelte bovenaan van mijn verhaal.

Ik heb ook de database proberen te reconstructureren, maar ook dat heeft niet gewerkt.

Ik maak(te) ook gebruik van een externe harde schijf als opslag, mocht dat een verschil maken.

Ik ben bang dat een factory reset mijn enige optie is, maar ik hoop dat iemand nog een betere oplossing heeft.

Beste antwoord (via Wiriii op 18-07-2021 23:55)

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-05 19:13
Heb je PS+, dan worden je savegames in de cloud opgeslagen, en moet je niet vrezen voor verlies van (veel) data. Een factory reset kan in dat geval niet veel kwaad.
Het zou kunnen dat je interne harde schijf aan het sterven (of al dood) is, moest je ergens een 2.5" schijf ter beschikking hebben om deze eens te wisselen zou je al meer kunnen weten (ga er nu niet een kopen omdat iemand op het internet dacht dat het de harde schijf zou zijn).
In alle andere gevallen van defecten kan je maar weinig zelf doen helaas, binnenbrengen is een optie, maar buiten garantie mag je al snel op €100+ rekenen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-05 19:13
Heb je PS+, dan worden je savegames in de cloud opgeslagen, en moet je niet vrezen voor verlies van (veel) data. Een factory reset kan in dat geval niet veel kwaad.
Het zou kunnen dat je interne harde schijf aan het sterven (of al dood) is, moest je ergens een 2.5" schijf ter beschikking hebben om deze eens te wisselen zou je al meer kunnen weten (ga er nu niet een kopen omdat iemand op het internet dacht dat het de harde schijf zou zijn).
In alle andere gevallen van defecten kan je maar weinig zelf doen helaas, binnenbrengen is een optie, maar buiten garantie mag je al snel op €100+ rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiriii
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-08-2022
Ik wist niet dat met PS+ alles ook online werd opgeslagen. Maar zie inderdaad dat het voor de meeste spellen inderdaad is gebeurt.

Maar hij doet t weer. Dus ben tevreden.