Monitor werkt niet op thunderbolt 3 poort

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-09 18:55
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende

Ik heb twee Iiyama G-Master GB2470HSU-B1 monitors
en
ik heb twee ASUS TUF Gaming VG249Q monitors

Mijn Dell G5 laptop heeft een Thunderbolt 3 port. Ik heb in de bios alle security voor deze poort uit staan.
Als ik mijn laptop aansluit op de iiyama monitors met behulp van een usb-c (thunderbolt 3) naar displayport kabel werkt dat perfect op beide iiyama monitors maar om de een of andere reden willen beide Asus monitors de verbinding niet herkennen (no input signal).

Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Gigabyte 965P-DS4 - Intel Core 2 Duo E4300 "Allendale" @ 3.0 GHz - 4GB MDT PC2 6400 - Sapphire ATI Radeon HD5770 1GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:22

BCC

Omdat usb c niet altijd usb c is:
Afbeeldingslocatie: https://cdn-learn.adafruit.com/assets/assets/000/085/324/original/components_adafruit_USB_C_graphic_outlines.png?1575491911 wat support je laptop en wat je monitor ?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
Dankjewel voor je reactie. Zoals aangegeven heeft de support de usb-c op de laptop thunderbolt 3. De monitor heeft een displayport. Zoals je tabel aangeeft zou dat moeten werken en het werkt ook op de Iiyama G-Master GB2470HSU-B1 maar om de een of andere reden niet op de ASUS TUF Gaming VG249Q

Gigabyte 965P-DS4 - Intel Core 2 Duo E4300 "Allendale" @ 3.0 GHz - 4GB MDT PC2 6400 - Sapphire ATI Radeon HD5770 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Probeer eens in je BIOS thunderbolt helemaal uit te schakelen? Normaal blijft de displayport alt mode dan werken. Gebruik je dezelfde kabel voor beide monitors trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
@Admiral Freebee Dankje voor je reactie, ik heb geprobeerd om thunderbolt helemaal uit te schakelen en het heeft helaas niet geholpen. Ik heb hem nu weer terug aan gezet.

Ja ik gebruik dezelfde displayport 1.4 kabel voor beide monitors. Bij de iiyama werkt het perfect, bij beide asus schermen "no signal" :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Oké, even een aantal zaken overlopen dan.
• BIOS update uitvoeren op je laptop (als er zijn)
• BIOS reset uitvoeren en wat rommelen met de Thunderbolt settings
• Scherminstellingen resetten
• Source manueel op displayport zetten
• Andere kabel proberen indien mogelijk
• Andere laptop proberen indien mogelijk
• Laptop helemaal uitzetten en opnieuw aanzetten na de kabel aangesloten te hebben (dus niet gewoon rebooten maar echt uitzetten en aanzetten)

[ Voor 18% gewijzigd door Admiral Freebee op 19-07-2021 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
Oké, even een aantal zaken overlopen dan.
• BIOS update uitvoeren op je laptop (als er zijn) -> bios is up to date
• BIOS reset uitvoeren en wat rommelen met de Thunderbolt settings -> uiteraard gedaan, heeft helaas niet geholpen
• Scherminstellingen resetten -> meerdere malen gedaan heeft niet geholpen
• Source manueel op displayport zetten -> uiteraard ook geprobeerd
• Andere kabel proberen indien mogelijk -> deze heb ik helaas niet voor handen(usb-c to displayport 1.4) Ik ga wel andere kabel bestellen om dit definitief uit te sluiten
• Andere laptop proberen indien mogelijk -> op andere laptop werken de beide asus schermen wel, maar deze verbind ik host displayport naar source displayport
• Laptop helemaal uitzetten en opnieuw aanzetten na de kabel aangesloten te hebben (dus niet gewoon rebooten maar echt uitzetten en aanzetten) -> helaas heeft dit ook geen effect

• Extra gedaan. Ik heb nog een Lenovo monitor gevonden ook deze monitor werkt niet als ik hem via usb-c thunderbolt 3 naar de diplayport aansluit. Wel springt de monitor uit standby en geeft hij aan "no connection check signal"

Het gekke blijft dat de iiyama monitors het prima doen als ik ze op deze manier aansluit, waardoor je zou denken dat de laptop en kabel goed zouden moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:22

BCC

Ik zou dan zeker eerst een andere kabel testen. Dat is het goedkoopste en afhankelijk van de monitoren de meest logische .

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
Andere kabel geprobeerd (startech) deze werkt wel :)
Vreemd dat de vorige kabel bij de ene motor wel werkte en bij de andere niet :/

Bedankt iedereen voor het meedenken _/-\o_

Probleem opgelost

Pagina: 1