Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducatii
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 12:03
Hallo Tweakers,

Ben op zoek naar een nieuwe smartphone, alleen ben niet van plan om stevig de knip los te laten voor een nieuw exemplaar.

Ben zeer geïnteresseerd in een refurbished model, omdat ze scherp geprijsd zijn. Ben alleen wel een beetje huiverig omdat het toch een refurbished model betreft. Is het gewoon veilig en betrouwbaar? Niet dat binnen een paar maanden het toestel het niet meer doet bijvoorbeeld. Iemand ervaring met refurbished modellen? Ben bereid tussen de 300 en 350 euro voor uit te geven.

In het bijzonder geïntereseerd in de iphone x refurbished omdat die zo goed geprijsd is en nog een prima toestel is.
Op mobico zie ik bijvoorbeeld dat de iphone x refurbished voor 300 staat. Dat is toch een heel aantrekkelijke prijs.

Iemand die mij kan voorzien van advies?

Bij voorbaat dank!

Beste antwoord (via Ducatii op 19-07-2021 17:27)

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Ducatii schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:35:
ben niet van plan om stevig de knip los te laten voor een nieuw exemplaar.
Knip is een ander woord voor portemonnee. Je kunt 'de knip trekken' of juist 'de hand op de knip houden', maar de knip loslaten is geen bestaande uitdrukking.
Op mobico zie ik bijvoorbeeld dat de iphone x refurbished voor 300 staat. Dat is toch een heel aantrekkelijke prijs.
Als je doorklikt zie je dat het model van 300 euro 'stevig gebruikt' is en tevens is uitverkocht. In de beschrijving van 'stevig gebruikt' staat dat je diepe krassen in het scherm kunt verwachten. Dat vind ik helemaal geen goede deal.
IThom schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:44:
Meeste bieden ook een probeerperiode, dat kan eventueel helpen als je toch twijfels hebt.
Je hebt altijd een probeerperiode als je bij een webwinkel koopt (een paar uitzonderingen daargelaten, maar bij een iPhone kom je niet bij zo'n uitzondering uit).

Beschermheer van het consumentenrecht

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08-05 22:54
Zolang je weet wat je koopt zul je denk ik niet gauw teleurgesteld zijn:
Vaak kan je voor een lagere prijs een toestel met wat meer gebruikssporen krijgen. Zorg dat je weet welke garanties er geboden worden, en kijk naar ervaringen van klanten (reviews)
Meeste bieden ook een probeerperiode, dat kan eventueel helpen als je toch twijfels hebt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Ducatii schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:35:
ben niet van plan om stevig de knip los te laten voor een nieuw exemplaar.
Knip is een ander woord voor portemonnee. Je kunt 'de knip trekken' of juist 'de hand op de knip houden', maar de knip loslaten is geen bestaande uitdrukking.
Als je doorklikt zie je dat het model van 300 euro 'stevig gebruikt' is en tevens is uitverkocht. In de beschrijving van 'stevig gebruikt' staat dat je diepe krassen in het scherm kunt verwachten. Dat vind ik helemaal geen goede deal.
IThom schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:44:
Je hebt altijd een probeerperiode als je bij een webwinkel koopt (een paar uitzonderingen daargelaten, maar bij een iPhone kom je niet bij zo'n uitzondering uit).

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:58
Realistisch, koop refurbished in een winkel en zie de kwaliteit, en controleer de accu status.

Of, koop tweedehands op marktplaats met fysiek afhalen, rekening houdend met de kosten om de accu te vervangen, en ga dat dan ook gelijk doen.

Of hier op de V&A waar je mede Tweakers aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:31
Het is maar net hoeveel risico je wil nemen om nog een paar Euro te besparen.
Als je hem koopt bij een betrouwbare winkel en ook garantie krijgt, is refurbished geen probleem.
Op die manier heb ik vorig jaar een 3 jaar oude iPad gekocht. Perfect in orde en nog steeds 100% accu capaciteit.
Het was wel een iPad, die werd geclassificeerd 'als nieuw' en daardoor wat duurder als andere met een minder goede classificatie.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducatii
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 12:03
JukeboxBill schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:13:
Het is maar net hoeveel risico je wil nemen om nog een paar Euro te besparen.
Als je hem koopt bij een betrouwbare winkel en ook garantie krijgt, is refurbished geen probleem.
Op die manier heb ik vorig jaar een 3 jaar oude iPad gekocht. Perfect in orde en nog steeds 100% accu capaciteit.
Het was wel een iPad, die werd geclassificeerd 'als nieuw' en daardoor wat duurder als andere met een minder goede classificatie.
Is mobico geen goede webshop dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:31
Ducatii schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:14:
[...]

Zo heb ik het niet bedoeld. Dat zal je zelf moeten onderzoeken.
Ik heb hem gekocht bij Leapp, omdat ik daar €50,- korting kreeg met ING rentepunten en ik er van uit ging, dat ING niet met zwendelaars in zee gaat.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:38

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als je spreekt over echt een refurbished toestel, dus gedaan door of namens Apple, dan kun je er vanuit gaan dat deze minstens zogoed is dan dat jij een nieuw examplaar koopt. Echt refurbished toestellen worden afzonderlijk getest en goedgekeurd, dat wordt bij nieuwe toestellen steekproefgewijs gedaan.

Helaas zijn er nogal wat sites die 'refurbished' als aanduiding misbruiken. Als ik dit zo lees, 300,- euro en met diepe krassen, dan gaat het NIET om een refurbsihed toestel. Een refurbished toestel zal nooit diepe krassen bevatten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:58
Ducatii schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:14:
[...]
Je gaat iets bij een webshop kopen omdat het goedkoop is, maar hebt geen idee wat je krijgt maar rekent jezelf al rijk met een koopje.

Of de webshop goed is, lees de reviews of ervaringen van andere mensen.

Of het product voldoet naar wat jij er van verwacht, lees goed de details en kleine lettertjes.
Pagina: 1