Toon posts:

Nefit CV-ketel bouwjaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robster018
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 14-09 18:38
Hallo iedereen,

Waar kan ik het bouwjaar vinden van mijn CV ketel. Op de afbeelding zie ik wel een code staan en en sticker met een datum, die sticker is denk ik van een onderhoud? Of is dat het jaar van plaatsing?

Ik heb 4 maanden geleden een huis gekocht, in de advertentie stond dat de ketel uit 2015 is. Vorige week heb ik een bedrijf laten komen om een onderhoudscontract op te stellen. Zij concludeerde dat de ketel zodanig defect is dat er een nieuwe ketel moet komen. De onderdelen voor de reparatie waren al evenveel als een nieuwe ketel. Daarom wil ik kijken uit welk jaar de ketel komt, wellicht dat de advertentie incorrect was.

Groetjes

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18:36

BM

Moderator Spielerij
Ik ben geen expert, maar ik zou denken dat die sticker uit de fabriek komt, en dat de datum de 'productie/test' datum is. Nu wil dat niet zeggen dat ie ook in 2011 geplaatst is, maar 4 jaar op de plank liggen lijkt me ook wat veel.

Denk dat je best wat vragen bij die leeftijd mag zetten

Xbox | iRacing
Even the dark has a silver lining

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robster018
Bedankt voor je reactie @BM zou goed kunnen dat die datum de prodcutie/test datum is, daar had ik nog niet over nagedacht. Nu moet ik zeggen dat die sticker er wel heel netjes nog uit ziet :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 20:45
Als ze kunnen beweren dat de ketel in 2015 is geïnstalleerd, dan kunnen ze dat vast hard maken met een bon of iets dergelijks.
Ik heb exact dezelfde ketel en daar konden de verkopers niet van zeggen hoe oud deze was. Toen zijn we uit gegaan van productiedatum sticker=installatiedatum. Dat is zeg maar het worst case scenario.

[Voor 0% gewijzigd door Teleluvr op 18-07-2021 12:26. Reden: Typo]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21:29
Als dat ding in 10 jaar tijd zoveel reparatie nodig heeft dat een nieuwe goedkoper is gok ik dat er van onderhoud en oplossen van ontwerpfouten ook nooit sprake is geweest (waren dit niet die ketels die inwendig konden smelten/in de fik konden vliegen?)

Edit: dat betrof de topline van 2006-2009, niet de proline

[Voor 10% gewijzigd door _JGC_ op 18-07-2021 13:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

Uit de handleiding:

Dat is de locatie van het typeplaatje en daar *kan* het productiejaar op staan.
(dat is bijv. op het typeplaatje van een Intergas Kombi Kompakt HRE 24/18 A wel het geval)

Maar de productiedatum zegt inderdaad niets over de plaatsingsdatum.
Verkopende partij zou dat aan moeten kunnen tonen met een aankoopnota of een nota van de installatie.

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:37
Weinig monteurs die met een labelprinter op zag lopen en keuring/onderhoud sticker printen. Dat zijn bijna altijd handkrabbeltjes. Dus logische aanname is dat 't productiedatum is.
Zit er nergens nog andere stickers (handgeschreven) op de ketel? Dan zou 't zo maar kunnen zijn dat er weinig op geen onderhoud is gepleegd.

En om de discussie voor te zijn, dat is m.i. niet perse een verborgen gebrek, want dit had je met een simpele blik ook al voor de aankoop kunnen zien. En/of na kunnen (moeten?) vragen.

Is het ook nog de vraag hoe betrouwbaar is het advies van het installatiebedrijf. Misschien wil die zijn vingers niet branden aan 't achterstallig onderhoud en zegt hij dat 't vervangen net zo duur is. Ofwel heb je een offerte gehad voor reparatie (en wat er dan gerepareerd moet worden).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17:33
bij deze serie was toch een hardware fout erin ofzo ? Nefit lostte dat zelf op , installateur moest het aangeven bij nefit en dan kwamen ze het maken . Is nog een mogelijkheid

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wi nou niet???

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

_JGC_ schreef op zondag 18 juli 2021 @ 12:30:
.......... en oplossen van ontwerpfouten ook nooit sprake is geweest (waren dit niet die ketels die inwendig konden smelten/in de fik konden vliegen?)
Die berichten betroffen de Nefit TOPline ketels, niet de Proline ketels.
Ook is uit onderzoek door TNO gebleken dat die berichten (brandgevaar en CO gevaar) niet (helemaal) waar zijn, MITS de betreffende ketels aangepast zijn met een brander van het laatste type..
Dat is denk ik waar @Cybersijp aan refereert.

Bron:
https://www.rtlnieuws.nl/...vaarlijk-kans-op-brand-en

[Voor 11% gewijzigd door Koffie-Verkeerd op 18-07-2021 12:50. Reden: Quote ingekort]

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robster018
Teleluvr schreef op zondag 18 juli 2021 @ 12:25:
Als ze kunnen beweren dat de ketel in 2015 is geïnstalleerd, dan kunnen ze dat vast hard maken met een bon of iets dergelijks.
Ik heb exact dezelfde ketel en daar konden de verkopers niet van zeggen hoe oud deze was. Toen zijn we uit gegaan van productiedatum sticker=installatiedatum. Dat is zeg maar het worst case scenario.
Ze hebben het huis in 2016 gekocht. Ze hebben dus zelf niet de ketel geplaatst, maar de bewoners daar weer voor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robster018
_JGC_ schreef op zondag 18 juli 2021 @ 12:30:
Als dat ding in 10 jaar tijd zoveel reparatie nodig heeft dat een nieuwe goedkoper is gok ik dat er van onderhoud en oplossen van ontwerpfouten ook nooit sprake is geweest (waren dit niet die ketels die inwendig konden smelten/in de fik konden vliegen?)
Het waren ook bewoners die 2 linker handen hebben en helemaal niets aan de woning hebben gedaan toen ze het hebben gekocht in 2016. Geen likje verf, niet schoon gemaakt. Echt helemaal niets! Dus onderhoud aan de ketel verwacht ik ook niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

robster018 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 12:53:
[...]

Het waren ook bewoners die 2 linker handen hebben en helemaal niets aan de woning hebben gedaan toen ze het hebben gekocht in 2016. Geen likje verf, niet schoon gemaakt. Echt helemaal niets! Dus onderhoud aan de ketel verwacht ik ook niet.
Aangezien er nergens een sticker van een onderhoudsbeurt op de ketel terug te vinden is, èn de ketel dusdanig veel gebreken vertoont dat vervanging de economisch meest verantwoorde oplossing is, kan wel met zekerheid gezegd worden dat er helemaal geen onderhoud gepleegd is na installatie.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee