[Caiway] Conflict over toegang Email na beëindiging account

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:17

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Ik post deze situatie namens een vriendin, groot Formule 1 liefhebber.

Situatie:
Ze is gewisseld van internet provider, van Caiway naar provider x.
Ze heeft van te voren de bevestiging van Caiway gehad dat ze tijdelijk toegang blijft houden tot haar mail.
In haar mail zitten de tickets voor F1 Zandvoort.

Echter, er is "helaas" iets fout gegaan waardoor ze deze toegang niet meer heeft.
Zie printscreen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xEQqV2SUrrR-e7Fkhf1KIVIcX64=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oU9ZXgj77u4TTUY4GwCUumvF.jpg?f=user_large

Volgens de wet heeft ze recht op haar mail:
https://www.consumentenbo...dres-overstappen-provider

Bij Caiway komt ze niet verder. Ze heeft al talloze keren gebeld. "Gewoon Pech" is het antwoord.
Bij de F1 ticket organisatie is het van het kastje naar de muur en komt ze ook niet verder.

Wat is jullie advies? Hoe kan zij (of ik) dit toch regelen bij Caiway.
Ik geloof niet dat Caiway geen mailbox restore kan doen, dus technisch moet het gewoon mogelijk zijn om mijn vriendin te helpen.

ps, kom niet met antwoorden als "Ze had haar mail moeten forwarden e.d." dit is niet gebeurd en ze is geen groot IT expert. (Geld voor een dure advocaat is er niet.)

Beste antwoord (via rens-br op 19-07-2021 08:07)

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Opgelost :-)

Webmail wachtwoord van Caiway reset aangevraagd.
Wachtwoord reset aangevraagd op dutchgp.com
En ze kan weer bij haar tickets, ze is ontzettend blij!

Helaas is de mailbox wel leeg, Caiway zegt dat ze geen backups van mailboxen mogen maken van de wet (ik heb zo mijn twijfels hierbij).

Caiway heeft ontzettend fijn geholpen, via Twitter.
Dat werkt bij Caiway toch echt het beste.
Dit keer een pluim voor Caiway!

En jullie ook allemaal bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Ik zou inzetten op de Formule1 organisatie om een kopie van de tickets te krijgen.

De onwil van Caiway heb je ontdekt. Daar kan je tegenaan blijven hameren maar veel success geeft dat niet.

Andere optie: ze heeft de email niet toevallig op een toestel (computer, telefoon) fysiek binnengehaald?

Outlook bijvoorbeeld. Het account kan dan weg zijn bij Caiway, maar als de emails zijn binnengehaald zijn ze opgeslagen op de PC. Zowiezo een goed idee voor de toekomst als "backup"

Als je rechtsbijstand hebt zou ik die ook inschakelen nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Voor tickethouders is er een speciale ‘MyDGP’-omgeving beschikbaar, waarin je jouw tickets kunt inzien en beheren.
;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Aanvulling: en over de oude mails, check de algemene voorwaarden etc voor wat er in staat over backups etc. In dit geval heeft de leverancier zelf de fout gemaakt. Dan zou je hopen dat ze het zelf oplossen. Of het gaat lukken is een andere vraag. Misschien snelste: neem direct, dus niet via de algemene helpdesk, contact op met de functionaris gegevensbescherming / DPO. Er is immers door dit per ongeluk verwijderen sprake van een datalek. En de FG heeft ongetwijfeld kortere lijntjes naar de mensen die een backup kunnen terugzetten dan dat een helpdeskmedewerker heeft.

Als er rechtsbijstand is die idd even inschakelen. Sowieso haast, want volgende week is de backup misschien overschreven.

Maar om die kaartjes zal het niet hoeven, die staan dus gewoon in het portal.

offtopic:
En ga binnenkort er even bij haar langs om op alle vlakken backups in te regelen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:34
F_J_K schreef op zondag 18 juli 2021 @ 11:01:
Misschien snelste: neem direct, dus niet via de algemene helpdesk, contact op met de functionaris gegevensbescherming / DPO. Er is immers door dit per ongeluk verwijderen sprake van een datalek.
Hoe kan het verwijderen van iets een datalek zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Voor
https://dutchgp.com/my-dgp-account/
Heb je een referentie nummer nodig, en rara waar die te vinden is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

croxz schreef op zondag 18 juli 2021 @ 11:12:
[...]

Hoe kan het verwijderen van iets een datalek zijn?
offtopic:
Omdat 'datalek' een slecht gekozen samenvatting is van 'inbreuk in verband met persoonsgegevens': een inbreuk op de beveiliging die per ongeluk of op onrechtmatige wijze leidt tot de vernietiging, het verlies, de wijziging of de ongeoorloofde verstrekking van of de ongeoorloofde toegang tot doorgezonden, opgeslagen of anderszins verwerkte gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:14

Speedmaster

Make my day...

BeyondThunder schreef op zondag 18 juli 2021 @ 11:16:
Voor
Staat er niet ergens wat op een rekeningafschrift van betaling van de tickets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:00
BeyondThunder schreef op zondag 18 juli 2021 @ 11:16:
Voor
In dat geval even bellen volgens de FAQ moeten ze je dan wel kunnen helpen.

[ Voor 20% gewijzigd door HKLM_ op 18-07-2021 11:40 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Thanks voor alle adviezen, ik bemiddel in deze situatie. Ik denk ook dat we de beste hoop hebben op Dutchgp.com. Maar ook hier heeft ze talloze keren contact mee gehad.
@Speedmaster Hele goede tip, dit ga ik met haar bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

BeyondThunder schreef op zondag 18 juli 2021 @ 11:49:
Thanks voor alle adviezen, ik bemiddel in deze situatie. Ik denk ook dat we de beste hoop hebben op Dutchgp.com. Maar ook hier heeft ze talloze keren contact mee gehad.
@Speedmaster Hele goede tip, dit ga ik met haar bespreken.
Maak er duidelijk dat ze ondertussen -wel- toegang heeft tot het mailadres (edit: toch? Anders kan ik me heel goed voorstellen dat de F1 helpdesk het niet vertrouwd..). En misschien ook bijv. bereid is een cent over te maken vanaf dezelfde bankrekening om te bewijzen dat ze het is.

En ik mag hopen dat ondertussen de FG ook al is gemaild, dan kan je er maandagmorgen over nabellen.

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 18-07-2021 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Caiway heeft net haar mailbox weer actief gemaakt. Echter is deze kennelijk leeg zegt Caiway. We zijn momenteel bezig met toegang te regelen. Waarschijnlijk moet er een wachtwoord reset uitgevoerd worden.
Ik hou jullie op de hoogte.

Als we weer toegang tot de mailbox hebben dan wordt de verificatie bij DutchGP ook een stuk eenvoudiger (ook als is de mailbox leeg).

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Opgelost :-)

Webmail wachtwoord van Caiway reset aangevraagd.
Wachtwoord reset aangevraagd op dutchgp.com
En ze kan weer bij haar tickets, ze is ontzettend blij!

Helaas is de mailbox wel leeg, Caiway zegt dat ze geen backups van mailboxen mogen maken van de wet (ik heb zo mijn twijfels hierbij).

Caiway heeft ontzettend fijn geholpen, via Twitter.
Dat werkt bij Caiway toch echt het beste.
Dit keer een pluim voor Caiway!

En jullie ook allemaal bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Mooi :)
BeyondThunder schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:18:
Als ze bedoelen na afloop van het contract, of na terecht verwijderen: daar is wat voor te zeggen. Als ze bedoelen voor any klant: wat een bijzonder grote onzin. Daar zou ik even op doorvragen als je er zelf nog klant bent.

Mijn advies te zorgen dat ze voortaan wel backups heeft, ook op andere gebieden, blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:03
F_J_K schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:35:

[...]

Als ze bedoelen na afloop van het contract, of na terecht verwijderen: daar is wat voor te zeggen. Als ze bedoelen voor any klant: wat een bijzonder grote onzin. Daar zou ik even op doorvragen als je er zelf nog klant bent.

Mijn advies te zorgen dat ze voortaan wel backups heeft, ook op andere gebieden, blijft staan.
Dan zou XS4ALL niet volgens de wet werken, aangezien een mailbox na opzegging nog gewoon in z'n geheel hersteld kan worden.

Kulverhaal dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14:55
En wat is hier het leermoment? 8)7
Print dit soort zaken altijd uit! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
F_J_K schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:35:

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qhaps3nlUaq6QS5L5oJAKwEUdrU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hdwQYTqatI2RciHqmftQq6ss.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Maar goed, zeer eigenaardig. Mijn vriendin gaat alles overzetten naar het nieuwe mail adres. En dan is de spreekwoordelijke kous af.

(En ja, natuurlijk hebben ze backups van de mailboxen, wat een bullsh*t)

Overigens is altijd mijn advies om niet afhankelijk te zijn van de email van je provider, dan liever gmail o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:06

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ze hebben misschien wel een backup van de mailboxen, maar dan van alle mailboxen in één grote backup, wellicht encrypted, die dan vaak ook als zodanig terug kan worden gezet. Dat gaat dus niet per mailbox, maar voor alle mailboxen gelijkertijd. Ik kan me prima voorstellen dat de andere klanten daar niet gelukkig van worden. Dat ze dat uitleggen als "we hebben geen backup" kan een keuze zijn.

Alles kan stuk.

Pagina: 1