Toon posts:

WD 40 gb 7200 tpm op raid!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 40 gb WD 40 gb 7200 tpm in mijn pc zitten, deze harde schijf is verdeeld in verschillende partities en staat vol met bestanden.
Nu wil ik dus op mijn Turbo-raid mobo gaan werken met raid striping, en heb vandaag dus een 2e zelfde hd gekocht. Nu wil ik het liefst deze 2 harde schijfen op raid gaan werken zonder verlies van data op de 1e schijf.

Ik kan namelijk niet ca 35 gb gaan backupen op cd's of op een andere schijf.
Ik werk met een dualboot winME en 2000 NL.

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-04 13:00
Je wilt blijkbaar gebruik maken van de onboard RAID controller in RAID 0. Als je dat wilt zal je eerst een zgn. stripe array moeten 'builden'. E.e.a. brengt helaas met zich mee dat je alle data van de eerste schijf kwijt bent (lees: array moet geformatteerd worden).

Als je een RAID 1 aan wilt leggen ben je niet noodzakelijkerwijs al je data kwijt maar je doet wel afbreuk aan de snelheidswinst (voorzover die met een onboard Promise controller aanwezig is).

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus raid 0 hebben. Dus zit er niks anders op dan die 40 gb hd te formateren.
Dan ben al mijn data op mijn 1e hd kwijt, ik denk dus dat ik maar een HD van 1 van mijn vrienden moet zien te lenen om ca 30 gb te backuppen.
Ik wil namelijk al mijn mp3, divx en games niet kwijt.

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-04 13:00
Op zaterdag 18 augustus 2001 15:27 schreef freezy17 het volgende:
Ik wil dus raid 0 hebben. Dus zit er niks anders op dan die 40 gb hd te formateren.
Dan ben al mijn data op mijn 1e hd kwijt, ik denk dus dat ik maar een HD van 1 van mijn vrienden moet zien te lenen om ca 30 gb te backuppen.
Ik wil namelijk al mijn mp3, divx en games niet kwijt.
Jammer dat je nog student bent (en daarmee hoogstwaarschijnlijk ook de financiele speelruimte van een student hebt), anders kon je mooi investeren in zo'n 80Gb Firewire van Maxtor of evt. zo'n Onstream apparaat.

Succes met de hele operatie!

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog 1 jaartje student maar ik werk voldoende dus ik heb wel geld genoeg maar om in die onstream dingen te gaan investeren of een ander backup medium vind ik een beetje overdreven.
Ik heb nu 2 x 40 gb WD en 1 x 13,5 gb IMB hd op 7200 tpm. Dus ik heb straks schijfruimte zat, kan ik mooi mijn vrienden jaloers maken. Die arme studenten.