Nieuw loopslot in opdekdeur stalen kozijn past niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:56
Bonjour,

Momenteel ben ik bezig met de laatste hand leggen aan mijn verbouwing. De vorige bewoners zaten in een vechtscheiding en dat was goed te merken aan de deuren :/

Deze zijn nu vervangen door nieuwe opdek binnendeuren (201 hoog, 83 breed), maar nu zit ik met een probleem: het gat in de stalen kozijn zit te laag. Alle moderne deuren hebben het slotgat op 105cm zitten, maar mijn stalen kozijn says no :(

Ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RGe7M_fChGj5CzXNu7mLOMk9aFg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rYG9YZvqt5LJSMoDdAoWZ6nS.jpg?f=fotoalbum_large

De dagschoot komt nu bij de twee grijze stipjes uit, terwijl de oude stuk lager zit.

Ik heb daarvoor de volgende loopslot gekocht:
https://intersteel.nl/assortiment/woningbouw-loopslot-wit

Als ik het omdraai past het precies, maar ja, dan klopt de deurklink niet meer :')

In stalen kozijn boren is geen makkelijke klus (denk ik) en het slotplaatje ter vervanging past er ook niet in (https://www.hornbach.nl/s...chts/4176295/artikel.html). De deur kan dan niet meer dicht.

Ik ben inmiddels een beetje ten einde raad en lijk nu vast te lopen op dit puntje :'(

Zijn er wel loopsloten zoals die van Intersteel, maar dan met de dagschoot onder? Of waarbij je het mechanisme wellicht om kan draaien. Mijn Google-fu says no. Beetje jammer dat de vorige bewoners net wat andere maten heeft gebruikt :/

Beste antwoord (via chengbondkwok op 31-07-2021 10:06)

• Stef2020
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-04-2024
Ik zou toch een nieuw gat maken in het ijzeren kozijn. Eerst met een potlood aftekenen waar het gat moet komen en dan met een een ijzerboortje van 3 a 4 mm verschillende gaatjes boven / naast elkaar boren en zo het stukje eruit halen. Gebruik eventueel een centerpunt zodat je boor niet verloopt. Daarna het geheel een beetje bijvijlen. Je oplossing is toekomstgericht, die oude sloten van vroeger komen nooit meer terug en
je hebt ook geen slotplaatje nodig.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Een domme vraag wellicht, maar is het mogelijk het slot lager te plaatsen in de deur? Deze lijkt van hout, dus met wat frezen ben je er dan ook.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Microkid schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 23:19:
Een domme vraag wellicht, maar is het mogelijk het slot lager te plaatsen in de deur? Deze lijkt van hout, dus met wat frezen ben je er dan ook.
En dan het overtollige opvullen? Deur is idd van hout ja. Het gat aan de onderkant langer maken en dan bovenkant opvullen voor de bevestiging. Weet alleen nog niet of ik dat meteen aandurf met een nieuwe deur, maar dit is al beter dan het kozijn kapot maken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Stef2020
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-04-2024
Ik zou toch een nieuw gat maken in het ijzeren kozijn. Eerst met een potlood aftekenen waar het gat moet komen en dan met een een ijzerboortje van 3 a 4 mm verschillende gaatjes boven / naast elkaar boren en zo het stukje eruit halen. Gebruik eventueel een centerpunt zodat je boor niet verloopt. Daarna het geheel een beetje bijvijlen. Je oplossing is toekomstgericht, die oude sloten van vroeger komen nooit meer terug en

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:39
Komt het wel uit als je de deur draait?

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Stef2020 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 01:04:
Heb je echt geen slotplaat/sluitplaat nodig? Is dat ding meer voor de "sier" dan? Want voor de badkamer zat er namelijk maar een gat, die uiteraard ook niet klopt (nachtschoot past er net niet in).
Erwin_83 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 07:16:
Komt het wel uit als je de deur draait?
Helaas is het een opdek deur (eentje met een uitstekende rand links rechts en boven)

[ Voor 6% gewijzigd door chengbondkwok op 18-07-2021 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

chengbondkwok schreef op zondag 18 juli 2021 @ 07:38:
[...]
Helaas is het een opdek deur (eentje met een uitstekende rand links rechts en boven)
Maar ook die kan je 180 graden draaien ;) Wellicht een linker en rechter deur omgewisseld?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chengbondkwok
Microkid schreef op zondag 18 juli 2021 @ 07:44:
[...]

Maar ook die kan je 180 graden draaien ;) Wellicht een linker en rechter deur omgewisseld?
Juah, dan past ie niet meer :+

Nee ook dat niet: de paumelle gaten zitten aan de goede kant en de deuren vallen ook netjes erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mereco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:14
In principe moet het standaard zijn. Passen de andere deuren wel. Ik denk ook aan een rechtsdraaiende deur die je er nu op zijn kop hebt staan. Wat staat er op de deur zelf aan info?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pi0tr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:22
Mereco schreef op zondag 18 juli 2021 @ 08:10:
Ik denk ook aan een rechtsdraaiende deur die je er nu op zijn kop hebt staan.
Opdekdeuren hebben aan de bovenkant ook een rand en zijn aan de onderkant stomp. Op zijn kop monteren kan dus echt niet, want dan sluit hij niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Mereco schreef op zondag 18 juli 2021 @ 08:10:
In principe moet het standaard zijn. Passen de andere deuren wel. Ik denk ook aan een rechtsdraaiende deur die je er nu op zijn kop hebt staan. Wat staat er op de deur zelf aan info?
Alle nieuwe deuren passen en sluiten goed. Gaat om deze deuren: https://www.hornbach.nl/s...5-cm/8007463/artikel.html

Uiteraard ook links besteld voor de deuren die linksdraaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-05 08:36
Slot verplaatsen in deur kun je echt vergeten. Er zit alleen hout op de plek van het huidige slot bij deze deur. De rest is karton en lucht.

Kozijn aanpassen is ook een rotkarwei. Zonder slotplaat beschadig je de lak van je kozijn. Verder zorgt de hoek van de slotplaat er meestal voor dat de dagschoot net wat gemakkelijker in gaat.

Vaak heb ik wel de oplossing maar hier neig ik naar kozijnen vervangen.

Wat ik zelf wellicht nog zou proberen is om netjes dat gat van die slotplaat te maken. Door te boren, vijlen en slijpen. Vervolgens twee stukje hout passend proberen te maken die in het kozijn kunnen. Zodat je daarin de slotplaat kunt monteren.

Maar dan zou dat huidige gat nog gedicht moeten worden met polyesterplamuur oid.

Bah bah houten kozijnen geven wat meer flexibiliteit wat dat betreft.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Clifdon schreef op zondag 18 juli 2021 @ 08:51:
Slot verplaatsen in deur kun je echt vergeten. Er zit alleen hout op de plek van het huidige slot bij deze deur. De rest is karton en lucht.

Kozijn aanpassen is ook een rotkarwei. Zonder slotplaat beschadig je de lak van je kozijn. Verder zorgt de hoek van de slotplaat er meestal voor dat de dagschoot net wat gemakkelijker in gaat.

Vaak heb ik wel de oplossing maar hier neig ik naar kozijnen vervangen.

Wat ik zelf wellicht nog zou proberen is om netjes dat gat van die slotplaat te maken. Door te boren, vijlen en slijpen. Vervolgens twee stukje hout passend proberen te maken die in het kozijn kunnen. Zodat je daarin de slotplaat kunt monteren.

Maar dan zou dat huidige gat nog gedicht moeten worden met polyesterplamuur oid.

Bah bah houten kozijnen geven wat meer flexibiliteit wat dat betreft.
Alle stalen kozijnen vervangen zou echt een rotklus(?) zijn. Dan moet ik er vijf gaan vervangen :/

Ik zou nog kunnen leven met twee gaten in het kozijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-05 08:54
Valt mee hoor, die dingen klem je vast. Ik was ongeveer 1 uur bezig inclusief gat zagen in de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:43
Heb je een polynorm kozijn of is dit een custom kozijn? Het lijkt op het laatste en dan is het meest praktisch om je kozijn te vervangen door polynorm kozijnen (iig 1 deel). Die passen wel. Die heb ik zelf ook en zijn ook van staal.
Heb je daarnaast ook wel opgelet met bestellen? Lijkt erop dat je "zomaar" een deur hebt gepakt en hier nu achter komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
ID-College schreef op zondag 18 juli 2021 @ 09:13:
Heb je een polynorm kozijn of is dit een custom kozijn? Het lijkt op het laatste en dan is het meest praktisch om je kozijn te vervangen door polynorm kozijnen (iig 1 deel). Die passen wel. Die heb ik zelf ook en zijn ook van staal.
Heb je daarnaast ook wel opgelet met bestellen? Lijkt erop dat je "zomaar" een deur hebt gepakt en hier nu achter komt..
Nou ja, dat ik niet goed heb opgelet is wel gebleken 😅

Ik heb overal rekening mee gehouden, behalve het slotgat in het kozijn dus, omdat ik ervan uitging dat maten allemaal gestandaardiseerd waren. Classic mistake, I know.

Wat betreft je eerste vraag: daar durf ik geen antwoord op te geven, als in: ik weet het niet.

[ Voor 6% gewijzigd door chengbondkwok op 18-07-2021 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-05 08:36
Kozijnen plaatsen deed ik er tijdens mn stage lang geleden 15-20 per dag (met twee personen). Vervangen zal wat meer werk zijn. Maar als er niet tegenaan is gestuct oid denk ik dat het vervangen wel meevalt.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mereco
Ik was er ook vanuit gegaan dat het standaard is gezien de afmetingen. Waarom dit kozijn dan afwijkt is mij ook een raadsel. Misschien oorspronkelijk een hoger kozijn dat ingekort is. Misschien is dezelfde deur te verkrijgen zonder voorgeboord slotgat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 10:28
Ik geloof niet dat dit soort standaarden door je jaren opeens veranderen. Het probleem, gat in kozijn klinkt me vreemd. Het probleem lijkt mij eerder, verkeerde deur. Immers, ik vermoed als je de deur flipt, dat de hoogte van slot wel klopt, maar de deur dan niet meer past. Maar, wellicht een klusjesman tegen uurtarief inhuren om daadwerkelijke probleem te achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
chengbondkwok schreef op zondag 18 juli 2021 @ 09:17:
[...]

Nou ja, dat ik niet goed heb opgelet is wel gebleken 😅

Ik heb overal rekening mee gehouden, behalve het slotgat in het kozijn dus, omdat ik ervan uitging dat maten allemaal gestandaardiseerd waren. Classic mistake, I know.

Wat betreft je eerste vraag: daar durf ik geen antwoord op te geven, als in: ik weet het niet.
Voordat je gaat hakken en breken zou ik toch eerst kijken wat er nu niet goed is. Je deur of je kozijn. Ik heb een woning uit 1980 en die heeft ook stalen kozijnen (polynorm) en dat staat er gewoon op, maar kan overheen geschilderd zijn. Als je dat weet dan kan je ook kijken of je wel de juiste deur hebt.
2 jaar geleden heb ik mijn deuren vervangen en die maten kwamen gewoon overheen. Het is dus al 40 jaar hetzelfde gebleven voor dit type kozijn en het zal mij verbazsn als dat bij jou anders is (tenzij jouw woning uit 1900 oid komt natuurlijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• susscorfa
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:33
Aangezien het slot wel past als je het omdraait, heb je al gekeken of je de looprichting kunt veranderen. Soms kan data: https://media.bouwbestel....veranderen_bouwbestel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mereco
Misschien dat je nog kunt meten hoe het uitkomt als je een linksdraaiende deur gebruikt, die je 180 graden draait. Je zit dan alleen met de uitsparingen aan boven en onderzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:29

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

De oude deuren waren waarschijnlijk Bruynzeel opdekdeuren, die gebruikten een afwijkend slot. De vervanger daarvoor is een Lips 2135 loopslot.
Afbeeldingslocatie: https://www.mijnijzerwaren.nl/53742-large_default/lips-dag-en-nachtslot-2135-18u18-55mm-pc57.jpg
Alternatief is met een Dremel of haakse slijper een extra gat in het kozijn maken.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Omdat plaatjes meer zeggen dan duizend woorden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3RPxLmN8u0YMORm3w7pSd730MLc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hlwInaxQ5mouGI6cdbQCVBto.jpg?f=fotoalbum_large

Zo ziet het eruit vanaf de hal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/83tnAU-UuU8KM8LvnQHn4gj1iHk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tlzYRYZCCk18oKXO56yh6l1q.jpg?f=fotoalbum_large

De badkamerdeur valt er precies in zonder problemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZXUePGierqMJ3452E7QJtchLYrw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o7FprJoen4bBD7PDNBlf1s6O.jpg?f=fotoalbum_large

De hoogteverschillen vanaf de vloer. De twee streepjes is waar de dagschoot in moet vallen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcSFvGX-Iw_czFXEmki9SgUfY0U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ePE8vINzzDJKliedZEFxpPEu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3R8AchW4Y2EQDaDl-wK4y3U5FB0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w9pz8uFPWvFSqag0ASnv0mMh.jpg?f=fotoalbum_tile

En waarom je de deur niet zomaar om kan draaien vanwege de randjes boven, links en rechts. Onder is het stomp.
susscorfa schreef op zondag 18 juli 2021 @ 09:43:
Aangezien het slot wel past als je het omdraait, heb je al gekeken of je de looprichting kunt veranderen. Soms kan data: https://media.bouwbestel....veranderen_bouwbestel.jpg
Met omdraaien bedoelde ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QiV104xOCdpkZlQFXPlE0X6RS_g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y4hZgn41gs1eEaIa7zCl21D0.jpg?f=fotoalbum_large
Ethnocentrix schreef op zondag 18 juli 2021 @ 09:53:
De oude deuren waren waarschijnlijk Bruynzeel opdekdeuren, die gebruikten een afwijkend slot. De vervanger daarvoor is een Lips 2135 loopslot.
[Afbeelding]
Alternatief is met een Dremel of haakse slijper een extra gat in het kozijn maken.
Die heb ik ook geprobeerd: het plaatje is kleiner 153mm ipv 17Xmm. En ik kom dan kleine centimeter tekort alsnog, zelfs al zou ik het bevestigen aan de onderkant van het slotgat :(

[ Voor 23% gewijzigd door chengbondkwok op 18-07-2021 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05 10:12
Als het wel allemaal klopt als je het loopslot er ondersteboven in doet (behalve de klink dan) zou ik op zoek gaan naar een slot waar de schoot onder zit.
Als dat niet bestaat is, dan is een magneetsluiting wellicht een optie met een deurknop in plaats van klink.

[ Voor 26% gewijzigd door frickY op 18-07-2021 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
frickY schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:04:
Als het wel allemaal klopt als je het loopslot er ondersteboven in doet (behalve de klink dan) zou ik op zoek gaan naar een slot waar de schoot onder zit.
Als dat niet bestaat is, dan is een magneetsluiting wellicht een optie met een deurknop in plaats van klink.
Bestaan die wel? Heb de infopagina's van de gebruikelijke merken al doorgespit, en het laagste wat ik kon vinden was die 2100 serie van LIPS en 1435 van Nemef. Maar dat was dus in het midden en met een voorplaat van 153mm ipv 17Xmm.

Edit: je edit net gemist. Magneetsluiting zat ik ook naar te kijken, maar dat moet je alsnog bevestigen in het stalen kozijn. Je hebt daar ong. 14mm ruimte nodig en dat heb ik niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4pcTSFNi155gzwmdAIHrU7cuZlg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cfssgemK9Og34ceEtJtJ6l0x.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door chengbondkwok op 18-07-2021 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
De laagste die ik kan vinden is een Lips Bruynzeel 2131;
Afbeeldingslocatie: https://deurbeslag-en-meer.nl/wp-content/uploads/2020/02/2131-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
frickY schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:18:
De laagste die ik kan vinden is een Lips Bruynzeel 2131;
[Afbeelding]
Ja precies. Die zit in het midden, maar helaas uiteindelijk een kleine centimeter te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Heb je het loopslot uit de oude deur nog?

Anders zou ik toch het slotgat "een kleine centimeter" langer maken. Aan de bovenkant eventueel opvullen met een stukje resthout om het slot vast te kunnen schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Als ik op deurengigant even jouw maten selecteer bij een random deur dan lijkt het te lijken op een kastslot. Wellicht kan je die wizard even doorlopen? Daar zie je duidelijk dat er een kastsleutel in het slot moet en het slot zelf zit een stuk lager dan bij de andere sloten.. komt die wel overeen met jouw maat? Zou het kunnen dat er een kastslot in zat ipv loopslot?

[ Voor 8% gewijzigd door ID-College op 18-07-2021 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@chengbondkwok Een slotgat wordt standaard gemaakt op 105cm hoogte (hart krukgat), gemeten vanaf de onderzijde van de deur.

Meet even op hoe het nu zit, waarschijnlijk rechtssluitend gekocht/gekregen ipv links of andersom

[ Voor 35% gewijzigd door Hackus op 18-07-2021 11:00 . Reden: tag en meer info ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
ID-College schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:31:
Als ik op deurengigant even jouw maten selecteer bij een random deur dan lijkt het te lijken op een kastslot. Wellicht kan je die wizard even doorlopen? Daar zie je duidelijk dat er een kastsleutel in het slot moet en het slot zelf zit een stuk lager dan bij de andere sloten.. komt die wel overeen met jouw maat? Zou het kunnen dat er een kastslot in zat ipv loopslot?
De deuren op de begane grond heb ik niet vervangen (wel ingekort vanwege tegelvloer).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/swP9oUoyerS1SJiBHczpXnc5Qg4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9GQXWM1ztbcd1SUauo9ZGktG.jpg?f=fotoalbum_large

En die zitten ook zo laag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/emreR0AB0GK6KU6q2KPx23KVLZA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2bhkBYzBiqlelG6Z9SGWC9yN.jpg?f=fotoalbum_large

De oude deuren hadden het slotgat niet op 105 zitten. En ik heb zeker geen 5cm ingekort.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ethnocentrix

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Ik heb dezelfde kozijnen en deuren, en had ook het zelfde probleem bij de badkamer. Met een dremel heb ik een extra vlakje uit het kozijn gezaagd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mHWa-KI2nC6Guz5pL4JYnqXhuZk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jDU1Z0CfQpPN0MUn9cUcE6cp.jpg?f=fotoalbum_large

De originele maten zijn als volgt (vanaf het laminaat, vloer is ongeveer +1cm)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/33nrw3hg2zcraBvvC_9FZz6Uwxs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w1sy0Vx1uAyf8PfI83HYPU4k.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b3f251GiQkiM0z1laG1tz7saTzs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aGelPP5UB350ZLtOiOHKdSmL.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-05 12:27
Hier in huis de deuren ook vervangen, en dan kom je automatisch uit op deuren uit met een 1200-serie slot.
Heb nemef 1266 sluitplaten gebruikt om de kozijn op te knappen.
Misschien moet je de deur iets afstellen zodat die netjes sluit, maar het zou gewoon moeten passen.

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
chengbondkwok schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:39:
[...]

De deuren op de begane grond heb ik niet vervangen (wel ingekort vanwege tegelvloer).

[Afbeelding]

En die zitten ook zo laag.

[Afbeelding]

De oude deuren hadden het slotgat niet op 105 zitten. En ik heb zeker geen 5cm ingekort.
Ik snap wat je bedoelt maar volgens mij snap je mij niet :P
Jij zegt: als ik het loopslot omdraai dan past het wel. Oftewel, als je het loopslot op zijn kop plaatst dan past het slot wel maar zit de hendel op zijn kop.

Een kastslot heeft maar 1 slot en die zit onderaan, op dezelfde plek waar jouw slot zit als je je loopstop op zijn kop monteert. Kortom: als je een kastslot erin zet dan zit het slot op dezelfde hoogte als jouw gat in je kozijn. Dan past het toch en is het opgelost of snap ik je nu niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:41
Gast er zitten nog helemaal geen gaten in voor de deurklink, dus gewoon op z'n kop erin en gaan met die banaan.

Ik ben het overigens helemaal kwijt waarom je alle kozijnen moet vervangen als er 1 niet goed is en de rest wel...

[ Voor 34% gewijzigd door Bob-B190 op 18-07-2021 10:53 ]

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Bob-B190 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:48:
Gast er zitten nog helemaal geen gaten in voor de deurklink, dus gewoon op z'n kop erin en gaan met die banaan.
Dan zit je deurklink hardstikke laag. Ook niet fraai als de klink bij alle andere deuren in de hal op dezelfde hoogte zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
ID-College schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:45:
[...]

Ik snap wat je bedoelt maar volgens mij snap je mij niet :P
Jij zegt: als ik het loopslot omdraai dan past het wel. Oftewel, als je het loopslot op zijn kop plaatst dan past het slot wel maar zit de hendel op zijn kop.

Een kastslot heeft maar 1 slot en die zit onderaan, op dezelfde plek waar jouw slot zit als je je loopstop op zijn kop monteert. Kortom: als je een kastslot erin zet dan zit het slot op dezelfde hoogte als jouw gat in je kozijn. Dan past het toch en is het opgelost of snap ik je nu niet?
Ahhh zo, now I get it :) Euh, ja klopt dan zou het opgelost zijn.

Maar dan open je alle deuren met een sleutel ipv een hendel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansie_k
En dan de deurkruk om hoog trekken om de deur te openen…?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:41
hansie_k schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:53:
[...]

En dan de deurkruk om hoog trekken om de deur te openen…?
Nee, Hans, de veer uit het loopslot halen en wat luxere deurschilden nemen met veren erin waarmee je de draairichting kan aanpassen.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Bob-B190 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:54:
[...]

Nee, Hans, de veer uit het loopslot halen en wat luxere deurschilden nemen met veren erin waarmee je de draairichting kan aanpassen.
Geloof me, zo’n slot openhalen is wel een dingetje waar je even de tijd voor moet nemen.
En met alleen de veer er uit halen ben je er niet.

Laat de sloten nou gewoon de sloten, met knap deurbeslag.
Pas de kozijnen aan, is gewoon het mooist.

[ Voor 5% gewijzigd door hansie_k op 18-07-2021 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
chengbondkwok schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:53:
[...]

Ahhh zo, now I get it :) Euh, ja klopt dan zou het opgelost zijn.

Maar dan open je alle deuren met een sleutel ipv een hendel?
Dat is wel de consequentie ja.. voor een badkamer wellicht nog te overwegen, maar voor andere deuren niet nee.
Ik zou proberen het loopslot op zijn kop te monteren en kijken of je de hendel zo kan krijgen dat hij naar beneden gaat. Wellicht is dat mogelijk. Anders zou ik idd een gat erbij maken. Wel opletten met open maken van het loopslot want voor je het weet springt de boel eruit. Ik maakte altijd foto's want als je niet weet hoe het terug in elkaar moet is t wel lastig monteren :P
Denk dat je toch custom moet gaan rommelen gezien het oude kozijnen zijn.. (of nieuwe kozijnen pakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Ethnocentrix schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:51:
[...]

Dan zit je deurklink hardstikke laag. Ook niet fraai als de klink bij alle andere deuren in de hal op dezelfde hoogte zitten
Dat is niet erg aangezien alle deuren boven ditzelfde probleem zullen hebben :')

Ik ben het overigens helemaal kwijt waarom je alle kozijnen moet vervangen als er 1 niet goed is en de rest wel...
Het is bij alle bovendeuren zo. De badkamer diende alleen als voorbeeld. Gaat om totaal vijf deuren.
Hackus schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:34:
@chengbondkwok Een slotgat wordt standaard gemaakt op 105cm hoogte (hart krukgat), gemeten vanaf de onderzijde van de deur.

Meet even op hoe het nu zit, waarschijnlijk rechtssluitend gekocht/gekregen ipv links of andersom
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lp6kr8-4akmxfmJ2BrsOCdWa0WE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QFl2irQAdgkeZvhoff9sWPgF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBBkp0xokNTbcrW4Ev4B9W97Q78=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Iv1VHwDq6VrBqajCSasEGqB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qCGMnVq9WHiCMXo1nY5oJY98e-o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jzK25HXS4T6cO5uGYyWuiiYt.jpg?f=fotoalbum_tile

Verkeerd lijkt mij sterk vanwege de paumelle gaten en het opdekrand en slotgat. Dan zou de opdekdeur niet in het kozijn passen.

[ Voor 52% gewijzigd door chengbondkwok op 18-07-2021 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-05 14:42

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

chengbondkwok schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 23:14:
Bonjour,

Momenteel ben ik bezig met de laatste hand leggen aan mijn verbouwing. De vorige bewoners zaten in een vechtscheiding en dat was goed te merken aan de deuren :/

Deze zijn nu vervangen door nieuwe opdek binnendeuren (201 hoog, 83 breed), maar nu zit ik met een probleem: het gat in de stalen kozijn zit te laag. Alle moderne deuren hebben het slotgat op 105cm zitten, maar mijn stalen kozijn says no :(

Ter illustratie:
[Afbeelding]

De dagschoot komt nu bij de twee grijze stipjes uit, terwijl de oude stuk lager zit.

Ik heb daarvoor de volgende loopslot gekocht:
https://intersteel.nl/assortiment/woningbouw-loopslot-wit

Als ik het omdraai past het precies, maar ja, dan klopt de deurklink niet meer :')

In stalen kozijn boren is geen makkelijke klus (denk ik) en het slotplaatje ter vervanging past er ook niet in (https://www.hornbach.nl/s...chts/4176295/artikel.html). De deur kan dan niet meer dicht.

Ik ben inmiddels een beetje ten einde raad en lijk nu vast te lopen op dit puntje :'(

Zijn er wel loopsloten zoals die van Intersteel, maar dan met de dagschoot onder? Of waarbij je het mechanisme wellicht om kan draaien. Mijn Google-fu says no. Beetje jammer dat de vorige bewoners net wat andere maten heeft gebruikt :/
Met een dremeltje /powertool op de nieuwe plek de openingen maken, en de plaat er op. Dat oude stuk onder kan je prima opvullen met een kneedbaar metaal. Je moet daarna wel de plek bijschilderen, of het hele kozijn. Dat uitgesneden stukje kan je wellicht in de bouwmarkt gebruiken om de kleur te mengen.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• susscorfa
chengbondkwok schreef op zondag 18 juli 2021 @ 09:56:

[...]

Met omdraaien bedoelde ik dit:
[Afbeelding]

[...]
Als dit qwa maten ook met het kozijn past dan kun je toch het slot aanpassen zoals op de link die ik stuurde en dan zou het moeten werken? Of komt het dan met de klink niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
susscorfa schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:21:
[...]

Als dit qwa maten ook met het kozijn past dan kun je toch het slot aanpassen zoals op de link die ik stuurde en dan zou het moeten werken? Of komt het dan met de klink niet uit?
Je klink beweegt dan van beneden naar boven om het te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Dat probleem met een deur had ik ook, ik had er toen vijf centimeter naar beneden uitgehakt met een hamer en platte schroevendraaier. Beetje met beleid doen, dan maak je geen schade.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• susscorfa
chengbondkwok schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:21:
[...]

True, die had ik ff over het hoofd gezien (is overigens wel nuttig als je kleine kinderen uit een kamer wil houden maar dat is een andere zaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
chengbondkwok schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:21:
[...]

Zit je ook niet met het probleem dat je in je deur 'gewoon' open kan duwen, maar om te sluiten altijd de klink moet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:52:
[...]

Zit je ook niet met het probleem dat je in je deur 'gewoon' open kan duwen, maar om te sluiten altijd de klink moet gebruiken?
Nee, dat lipje (dagschoot) kan je wel omdraaien, dus in feite ook gewoon dichtduwen. Ik heb in ieder geval op dit moment niet het goede gereedschap ervoor, dus dat zal ik eerst moeten kopen.

Echt waarom er van de standaarden afgeweken wordt.... ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
Werk jij altijd met inches?
Lijkt me een verschrikkelijk irritante rolmaat.

Zeker als je hem zo houd, je ziet zo de inch maat goed, maar de metrische kant moet je gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
FRANQ schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:02:
[...]

Zeker als je hem zo houd, je ziet zo de inch maat goed, maar de metrische kant moet je gokken.
Nee, maar ik moest even met mijn ene hand een foto maken en met de andere hand de rolmaat vasthouden en recht proberen te houden. En dit was even comfortabel op dat moment voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
chengbondkwok schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:06:
[...]

Nee, maar ik moest even met mijn ene hand een foto maken en met de andere hand de rolmaat vasthouden en recht proberen te houden. En dit was even comfortabel op dat moment voor mij.
Het viel me gewoon op, je ziet het niet zo vaak :)
Het lijkt me tijdens het klussen lastig.

Ik zou overigens gewoon in de kozijnen nieuwe gaten dremelen.
En de oude gaten zo goed als mogelijk wegwerken.

Misschien dat je het met zo'n plaatje toonbaar kunt maken.
Je dekt het oude gat dan af met het schuifslotgat, waardoor het er logischer uit ziet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQ5vvnnGIk0YIO09WBCCZhtQOG8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zs1taSycUFcJAHmJ62lDnr65.png?f=user_large

Overigens is de mooiste oplossing waar je nu waarschijnlijk niet meer aan gaat beginnen.
De kozijnen eruit slopen en stompe kozijnen plaatsen met stompe deuren.
Maar dan zit je weer op slopershoogte, en daar zit je niet op te wachten in de afwerking fase.

[ Voor 13% gewijzigd door FRANQ op 19-07-2021 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
FRANQ schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:11:
[...]

Het viel me gewoon op, je ziet het niet zo vaak :)
Het lijkt me tijdens het klussen lastig.

Ik zou overigens gewoon in de kozijnen nieuwe gaten dremelen.
En de oude gaten zo goed als mogelijk wegwerken.

Misschien dat je het met zo'n plaatje toonbaar kunt maken.
Je dekt het oude gat dan af met het schuifslotgat, waardoor het er logischer uit ziet.
[Afbeelding]
Dat plaatje is helaas te dik, maar zonder sluitplaat zou ik ook mee kunnen leven. Moet ik maar niet met deuren smijten, maar goed, dat was ik toch niet van plan.

Nee, dat laatste was ik eigenlijk niet van plan nee, ook al zou dat de beste oplossing zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door chengbondkwok op 19-07-2021 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:08
FRANQ schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:02:
[...]

Ik dacht exact hetzelfde :X

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Als je geen beschadigen aan het kozijn wil door de dagschoot kan je ook een magneet loopslot nemen. Zal wel ff prutsen zijn om het er in te krijgen. Voordeel, je hebt geen sluitplaat meer nodig.

https://intersteel.nl/ass...d-rvs?sqr=magneet%20loop&

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Erwin_83 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:02:
Als je geen beschadigen aan het kozijn wil door de dagschoot kan je ook een magneet loopslot nemen. Zal wel ff prutsen zijn om het er in te krijgen. Voordeel, je hebt geen sluitplaat meer nodig.

https://intersteel.nl/ass...d-rvs?sqr=magneet%20loop&
Dat gaat net niet passen vrees ik... volgens de tekeningen heb ik 16mm nodig, maar bij sommige deuren heb ik max 10mm :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:59
Zelf had ik dezelfde stalen kozijnen en ik heb ze vervangen met kozijnen van 235cm hoog. Dus geen glas aan de bovenkant meer.
Vervangen is best makkelijk, alleen met je stuukwerk goed uitkomen kan een dingetje zijn.

Wellicht een ideetje als je de boel gaat vervangen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/djF4vafLclgQEcCXCrKVTLn27EU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M2vNfKluEeL7u4e2Df7BsBz4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jD6dIJxhwdDWX8RF6tSz60i737I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EpfjKxoqv5rBBHXZ5zp6qRP1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door com2,1ghz op 19-07-2021 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venneboer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:32
Staan er op de oude sloten geen type nummers? Misschien kun je het zelfde loopslot nog ergens nieuw vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-05 12:12
hansie_k schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:59:
[...]

Geloof me, zo’n slot openhalen is wel een dingetje waar je even de tijd voor moet nemen.
En met alleen de veer er uit halen ben je er niet.

Laat de sloten nou gewoon de sloten, met knap deurbeslag.
Pas de kozijnen aan, is gewoon het mooist.
Openhalen van zo'n slot stelt is prima te doen hoor. Als je niet zeker weet wat je doet, maak je eerst een foto van hoe het in elkaar moet. Heb het zelf al een aantal keer mogen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
com2,1ghz schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:11:
Zelf had ik dezelfde stalen kozijnen en ik heb ze vervangen met kozijnen van 235cm hoog. Dus geen glas aan de bovenkant meer.
Vervangen is best makkelijk, alleen met je stuukwerk goed uitkomen kan een dingetje zijn.

Wellicht een ideetje als je de boel gaat vervangen:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi gedaan :) Stucwerk in de afrondende versie liever niet, maar als het niet anders kan......
Venneboer schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:32:
Staan er op de oude sloten geen type nummers? Misschien kun je het zelfde loopslot nog ergens nieuw vinden.
Die passen dus ook niet door afwijkende maten ;(
Gadgeteer schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:59:
[...]

Openhalen van zo'n slot stelt is prima te doen hoor. Als je niet zeker weet wat je doet, maak je eerst een foto van hoe het in elkaar moet. Heb het zelf al een aantal keer mogen doen.
Maar volgens mij kan je het mechanisme toch niet omdraaien van de deurklink? Dat is wat ome Google mij verteld in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Je zou er toch bijna deurdrangers opzetten en geen loopsloten meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-05 12:12
[...]

Maar volgens mij kan je het mechanisme toch niet omdraaien van de deurklink? Dat is wat ome Google mij verteld in ieder geval.
[/quote]

Omdraaien is een ruim begrip in dit geval.
Je kunt de dagschoot meestal wel omdraaien om zo het slot geschikt te maken voor de andere draairichting van de deur. Veel meer kun je niet aanpassen inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chengbondkwok
Gadgeteer schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:29:
[...]

[/quote]

Omdraaien is een ruim begrip in dit geval.
Je kunt de dagschoot meestal wel omdraaien om zo het slot geschikt te maken voor de andere draairichting van de deur. Veel meer kun je niet aanpassen inderdaad.
Ja precies, dagschoot lukt inderdaad, maar het mechanisme van de deurklink helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Kleine update: op aanraden van enkele users dus een gat geboord en dat lijkt te werken. De deur sluit wel. Echter is een lichte duw met een vinger al voldoende om de deur open te krijgen. Slotgat is waarschijnlijk te smal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-GqqP7r-LcwhNySpK_0Yr41hXJ8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7XjqCK8VTqPNA0NaHlZf1yrf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XVC2dJHxYTMbEKccxWAi2g3P4ns=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AgXK2mydDRtvskX3kZ9etLxY.jpg?f=fotoalbum_tile

Een slotplaat is helaas net te dik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Vijl dan de uitsparing nog wat verder uit... :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chengbondkwok
Update twee:
Inmiddels zitten 4 van de 5 deuren er nu in :)

Er zijn wat boortjes gesneuveld in het proces.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DRwc3rsbPm5lnhVBgLEWlT3LcTI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9kh4SkAYOmMigOPFAVuv3NDE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aqaZwzxm-IVfvYyyAjTSOdKbvkk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NTdbgY6gznt9B2aT1IWa0jV5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MgnSrhSlCjqc5eUwxXOV-GuMwic=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/beDVQUGzpdbxzMzQvz3ImxVv.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eoUTwyLTxjicnlWpsgWI2zRj2I8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dNoGGKOsOoy6q3QnB2foIv2f.jpg?f=fotoalbum_tile

Alleen bij de badkamer moet het bovenste gat nog gevijld worden en oude slotplaat eruit zodat het nachtslot erin past.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nYPcwpTymcH6zVrQ2u5cYrtsyoI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XRHkOklrRtdeDwAOvJJCNOE6.jpg?f=fotoalbum_large

Nog 1 deur te gaan en wat verfwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Help, mijn papa is klusser :P

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekonghigh
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 24-02 10:25
Afbeeldingslocatie: https://www.burghouwt.nl/media/catalog/product/cache/1/image/1130x/fd2b4329be120c6d54bb25e981ee8e1b/3/1/312861_312861-1266.png
https://www.burghouwt.nl/...-dag-nacht-wc-opdekdeur/#

Afbeeldingslocatie: https://www.burghouwt.nl/media/catalog/product/cache/1/image/1130x/fd2b4329be120c6d54bb25e981ee8e1b/3/1/312852_312852-1255.png
https://www.burghouwt.nl/...5-12-tbv-loop-opdekdeur/#

Hier nog een paar sluitplaatjes om het helemaal af te maken. Deze kan je er gewoon met een paar zelftappers opschroeven.

Edit: Mocht de ruimte te klein zijn voor de sluitplaat, dan moet je de paumelles iets verder in de deur draaien.

[ Voor 8% gewijzigd door mekonghigh op 31-07-2021 13:57 ]

Pagina: 1