In eerste instantie had ik ryzen 2600x in mijn pc. Deze gaf in eerste instantie geen problemen, maar ineens na een aantal maanden begon die elke keer sneller te gaan waardoor je het idee krijgt dat de pc opstijgt. Ik deed een check van de fans en zag dat er 1 achterstevoren zat en die heb ik omgedraaid. Ook heb ik er 3 bijgevoegd en het probleem was verholpen. Sinds een maand of 2 heb ik m'n cpu vervangen voor een 5600x maar sindsdien is het probleem weer terug. Het was tijdelijk verholpen toen ik de case openmaakte (glazen paneel aan de kant) maar ook dat helpt nu niet meer. Ik heb de bios meerdere keren nagelopen en de fans zo ingesteld dat ze geleidelijk aan zouden moeten versnellen, maar niets lijkt te helpen. Ik word er gek van. Dit gebeurde in eerste instantie met zwaardere games als call of duty en wow, maar zelfs league of legends heeft er last van.
...
Ik heb een cpu koeler Scythe Mugen 5 PCGH Edition (uit tweakers topic destijds) en een aantal corsair fans. 2 op top uitwaards, 1 achterin ook uitwaards en 2 voorin die koele lucht inzuigen.
...
Extra fans toevoegen en de case openmaken heeft dus geen zin gehad. Fanspeed aanpassen of bepaalde fan gerelateerde opties voor stillere fans in de bios hadden ook geen toevoeging. Ik ben een beetje ten einde raad. Heeft het zin om extra geheugen toe te voegen zodat het niet continue aan de max zit? Ik heb nu volgens mij 16gb erin dus ik kan het verhogen. Of andere/nieuwe koeling? wellicht waterkoeling? Ik heb geen idee maar het mag wel een keer klaar zijn.
Edit:
Dankzij de HW monitor ben ik erachter gekomen dat het dus niet de CPU is, maar de GPU. Dit helpt in ieder geval iets.. maar geeft dus weer een ander probleem.
Ik heb de gtx2080.
...
...
Ik heb een cpu koeler Scythe Mugen 5 PCGH Edition (uit tweakers topic destijds) en een aantal corsair fans. 2 op top uitwaards, 1 achterin ook uitwaards en 2 voorin die koele lucht inzuigen.
...
Extra fans toevoegen en de case openmaken heeft dus geen zin gehad. Fanspeed aanpassen of bepaalde fan gerelateerde opties voor stillere fans in de bios hadden ook geen toevoeging. Ik ben een beetje ten einde raad. Heeft het zin om extra geheugen toe te voegen zodat het niet continue aan de max zit? Ik heb nu volgens mij 16gb erin dus ik kan het verhogen. Of andere/nieuwe koeling? wellicht waterkoeling? Ik heb geen idee maar het mag wel een keer klaar zijn.
Edit:
Dankzij de HW monitor ben ik erachter gekomen dat het dus niet de CPU is, maar de GPU. Dit helpt in ieder geval iets.. maar geeft dus weer een ander probleem.
Ik heb de gtx2080.
...
[ Voor 5% gewijzigd door Enoxiz op 18-07-2021 18:44 ]