Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

harde schijf seagate

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hennes1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-04-2022
mijn harde schijf wil niet meer opstarten en al mijn foto's staan er op het gaat over een SSHD Seagate 100716565 REV A
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb, dat het aan de print kan liggen maar ik weet niet of die chip op de print nu wel of niet moet worden vervangen (lossolderen)
weet iemand meer hier van wat ik het beste kan doen het is mij te doen om dat er foto's op staan de SSHD op zich zelf kan me niks schelen.
groetjes Hennes.

...

Beste antwoord (via hennes1 op 18-07-2021 23:08)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-11 21:15

DarkSide

theres no place like ::1

Het kan van alles zijn.
Soms zie je idd dat je een gelijke print kan vervangen (moet je die wel hebben).

Maar vraag je eerst af wat het je waard is.
Als het echt belangrijk is zou ik zo min mogelijk zelf "klooien" en idd naar recovery bedrijf gaan.

En daarna ook meteen nadenken over een backup stategie.
Apparatuur kan altijd stuk gaan. En als de data daarop belangrijk is, dan heb je daar meerdere versies van.
Heb je nu niets meer aan. Maar wel voor een volgende keer.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Alle reacties

• sypie
  • Niet online
Als de foto's belangrijk voor je zijn en daar geen backup van is: Stop met klooien!

Alles wat je met de schijf doet kan de kans op herstel verkleinen. Zeker niet zomaar dingen (laten) solderen en vervangen. Beter laat je dit door een recovery bedrijf doen, kost wat centen maar geeft een grotere kans op slagen.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@hennes1 Als 'ie kapot is, is 'ie kapot.

Nieuwe (externe) opslagunit kopen en je backup terugzetten... :Y
Of, als 'ie nog onder garantie valt (Seagate geeft 5 jaar garantie), een nieuwe aanvragen en je backup op die nieuwe schijf terugzetten.

[ Voor 38% gewijzigd door ehtweak op 17-07-2021 22:01 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • Beste antwoord

• DarkSide
  • Laatst online: 30-11 21:15

DarkSide

theres no place like ::1

Het kan van alles zijn.
Soms zie je idd dat je een gelijke print kan vervangen (moet je die wel hebben).

Maar vraag je eerst af wat het je waard is.
Als het echt belangrijk is zou ik zo min mogelijk zelf "klooien" en idd naar recovery bedrijf gaan.

En daarna ook meteen nadenken over een backup stategie.
Apparatuur kan altijd stuk gaan. En als de data daarop belangrijk is, dan heb je daar meerdere versies van.
Heb je nu niets meer aan. Maar wel voor een volgende keer.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 19:48

SA007

Moderator Tweaking
Move naar OT.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Maar wat heb je zelf al geprobeerd en geconstateerd?

Heb je de kabeltjes als eens vervangen door andere?
En hoor je bepaalde geluiden uit dat ding komen of juist niet?
Kan je hem zien in de BIOS?
Kan je SMART uitlezen?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Mocht de schijf defect zijn kun je hier eens naar kijken, afhankelijk van het type zit het er mogelijk al bij inbegrepen:

https://www.seagate.com/nl/nl/products/rescue-data-recovery/

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:12
Als het je enige HDD is, waar ook de PC van moet booten, dan kan ook de PC voeding haperen bij opstarten.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Pagina: 1