Beste laptop rond de 1300 euro.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesJellema
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11-07-2023
Wat ga je met je laptop doen?
Ik zal voornamelijk voor mijn studie bezig zijn met het uittypen van verslagen. Hiernaast kijk ik graag films op mijn laptop en speel ik hier en daar nog wel wat spellen. De zwaardere spellen speel ik echter op mijn desktop PC.

Aangezien ik mijn laptop veel mee moet nemen in de trein voor mijn studie zoek ik een laptop die ook niet al te zwaar is en een prima duur/prestatie heeft zonder aan de lader te liggen. Kortom zoek ik dus een laptop die heeft:
- Mooi scherm
- Goede kwaliteit
- Windows
- Fijn toetsenbord
- GPU waarmee ik spellen als League of Legends prima kan spelen.

Wat is je budget?
Ik zit zelf te denken aan een laptop rond de 1300 euro. Hij mag best iets meer kosten als ik hier een betere ''bang for my buck'' uithaal.

Het merk maakt mij niet uit. Ik heb het liefst een laptop die er clean en strak uitziet. Zoals de Dell XPS 15 of 17

Ik hoor graag enige tips of ideeën over een potentiale laptop!

Beste antwoord (via WesJellema op 19-07-2021 13:21)

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-05 12:31
De Lenovo Ideapad 5 Pro is een optie die aan je eisen voldoet volgens mij. Die heeft ook van die dunne schermranden net als een XPS.

pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 Pro 16IHU6 (82L90030MH)

De Ideapad 5 Pro staat op tweakers ook in hogere uitvoeringen met oa een RTX3050. Maar nog niet op voorraad momenteel

Uiteraard is de XPS 15 of 17 ook een mooie keuze maar dan moet je je budget wat verhogen helaas.

HP Victus ziet er ook wel strak uit maar wel van die dikke randen onder het scherm. Dus niet echt als een XPS 15

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
De Lenovo Ideapad 5 Pro is een optie die aan je eisen voldoet volgens mij. Die heeft ook van die dunne schermranden net als een XPS.

De Ideapad 5 Pro staat op tweakers ook in hogere uitvoeringen met oa een RTX3050. Maar nog niet op voorraad momenteel

Uiteraard is de XPS 15 of 17 ook een mooie keuze maar dan moet je je budget wat verhogen helaas.

HP Victus ziet er ook wel strak uit maar wel van die dikke randen onder het scherm. Dus niet echt als een XPS 15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesJellema
Thanks voor de tips! Ik ga een kijkje nemen naar de gelinkte laptops.

Mijn grootste probleem van de XPS is dat ik het idee heb dat ik bij andere laptops meer voor mijn geld krijg. Ik vind het niet erg om mijn budget met een paar honderd extra te verhogen, maar dan moet daar ook een goede prijs/kwaliteit verhouding aan vast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:37
Eventueel een Macbook met hierop Windows een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
bakkie1985 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:19:
Eventueel een Macbook met hierop Windows een optie?
Volgens mij gaat dat niet meer zomaar sinds de M1 chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:37
Cinemaskoop schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:25:
[...]

Volgens mij gaat dat niet meer zomaar sinds de M1 chip.
Dan loop ik achter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Tijd voor een nieuwe chip dan! ;) >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
WesJellema schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:17:
Thanks voor de tips! Ik ga een kijkje nemen naar de gelinkte laptops.

Mijn grootste probleem van de XPS is dat ik het idee heb dat ik bij andere laptops meer voor mijn geld krijg. Ik vind het niet erg om mijn budget met een paar honderd extra te verhogen, maar dan moet daar ook een goede prijs/kwaliteit verhouding aan vast zitten.
Denk dat dat wel klopt. Maar ze zien er wel heel strak uit... maar je betaalt idd vooral voor het design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesJellema
Cinemaskoop schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:55:

Ik zit momenteel ook te kijken naar de Lenovo Legion series. Waarin verschilt deze van bijvoorbeeld de ideapad? Ik zat te kijken naar deze: https://www.megekko.nl/pr...g%20Laptop&r=mail00002773

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
WesJellema schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:59:
[...]

Ik zit momenteel ook te kijken naar de Lenovo Legion series. Waarin verschilt deze van bijvoorbeeld de ideapad? Ik zat te kijken naar deze: https://www.megekko.nl/pr...g%20Laptop&r=mail00002773
Behuizing is dikker, meer game uiterlijk. Behuizing rondom keyboard is niet van metaal. Verder beter scherm, betere koeling en veel betere videokaart.

Dacht dat je zoiets misschien te gamerig zou vinden. Verder hele krachtige laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesJellema
Cinemaskoop schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:12:
[...]

Behuizing is dikker, meer game uiterlijk. Behuizing rondom keyboard is niet van metaal. Verder beter scherm, betere koeling en veel betere videokaart.

Dacht dat je zoiets misschien te gamerig zou vinden. Verder hele krachtige laptop.
Ja heb liever ook iets mobieler/subtieler. Alleen denk toch dat ik wat "looks" inlever voor een laptop met betere specs. + bij de legion pro is de RAM en SSD nog wel redelijk zelfstandig te upgraden. En de accu vervangen moet ook nog wel lukken bij dit model. Ik ga voor nu even kijken naar de Legion Pro. Bedankt voor tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
WesJellema schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:20:
[...]

Ja heb liever ook iets mobieler/subtieler. Alleen denk toch dat ik wat "looks" inlever voor een laptop met betere specs. + bij de legion pro is de RAM en SSD nog wel redelijk zelfstandig te upgraden. En de accu vervangen moet ook nog wel lukken bij dit model. Ik ga voor nu even kijken naar de Legion Pro. Bedankt voor tips!
Je zou ook kunnen kijken naar de Legion 5 non Pro.. die heeft een iets neutraler design. Of de Legion 7.. die is helemaal nice.. maar die is wel weer nog duurder dan de Legion 5 Pro

Of de Legion Slim 7. Die is ook heel interessant. maar zie nog niet echt aanbod hiervan

pricewatch: Lenovo Legion S7 15ACH6 (82K80020MH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesJellema
Cinemaskoop schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:13:
[...]

Je zou ook kunnen kijken naar de Legion 5 non Pro.. die heeft een iets neutraler design. Of de Legion 7.. die is helemaal nice.. maar die is wel weer nog duurder dan de Legion 5 Pro

Of de Legion Slim 7. Die is ook heel interessant. maar zie nog niet echt aanbod hiervan

pricewatch: Lenovo Legion S7 15ACH6 (82K80020MH)
Thanks, ik neem even een kijkje! Ben namelijk bang dat de Legion nogal wat sjouwen wordt. Aangezien het een grote laptop is die samen met de opladers bijna 3,5kg weegt.

Ik ben nu ook aan het kijken naar een eventuele Surface 4 laptop. 8GB Ram, 256GB opslag en een AMD R5se. Ik weet dat deze laptop de meeste spellen niet aankan. Maar is dit de komende jaren een laptop waarop ik wel snel kan googlen/videobellen/verslagen schrijven? En eventueel wat lichtere spellen als League of Legends op kan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
WesJellema schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 09:47:
[...]

Thanks, ik neem even een kijkje! Ben namelijk bang dat de Legion nogal wat sjouwen wordt. Aangezien het een grote laptop is die samen met de opladers bijna 3,5kg weegt.

Ik ben nu ook aan het kijken naar een eventuele Surface 4 laptop. 8GB Ram, 256GB opslag en een AMD R5se. Ik weet dat deze laptop de meeste spellen niet aankan. Maar is dit de komende jaren een laptop waarop ik wel snel kan googlen/videobellen/verslagen schrijven? En eventueel wat lichtere spellen als League of Legends op kan spelen?
Ik denk dat je dan snel tegen allerlei beperkingen zal aanlopen en aan een surface laptop kan je helemaal niets upgraden. En de prijs ligt ook nog eens hoger.

Voor Google videobellen en verslagen schrijven moet t echter wel lukken. Maar als je er ook op wil gamen is de capaciteit van de ssd gewoon ook wel erg klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:52
@WesJellema

Ik heb afgelopen week een tijd zitten zoeken en lezen voor een laptop die mijn zoon
gaat gebruiken voor zijn studie. Denk licht, niet te groot, hoge prestaties. Misschien is het wat voor je.

Deze wordt straks door de postmeneer geleverd.

https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc

reviews: Lenovo Yoga Slim 7 - Snelheidsmonstertje met acht Ryzen-cores

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesJellema
Cinemaskoop schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 10:02:
[...]

Ik denk dat je dan snel tegen allerlei beperkingen zal aanlopen en aan een surface laptop kan je helemaal niets upgraden. En de prijs ligt ook nog eens hoger.

Voor Google videobellen en verslagen schrijven moet t echter wel lukken. Maar als je er ook op wil gamen is de capaciteit van de ssd gewoon ook wel erg klein
Yes daar was ik ook al bang voor. Al is de SSD het enige want zelfstandig nog wel te upgraden is. Jammer dat andere laptops dat Alcantara laagje niet hebben ):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesJellema
ppeterr schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 10:04:
@WesJellema

Ik heb afgelopen week een tijd zitten zoeken en lezen voor een laptop die mijn zoon
gaat gebruiken voor zijn studie. Denk licht, niet te groot, hoge prestaties. Misschien is het wat voor je.

Deze wordt straks door de postmeneer geleverd.

https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc

reviews: Lenovo Yoga Slim 7 - Snelheidsmonstertje met acht Ryzen-cores
Thanks voor de links! Ik neem direct een kijkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
WesJellema schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 10:56:
[...]

Yes daar was ik ook al bang voor. Al is de SSD het enige want zelfstandig nog wel te upgraden is. Jammer dat andere laptops dat Alcantara laagje niet hebben ):
Hehe.. kan me zo geen laptops indenken die dat ook hebben. Wel met leer op de bovenkant
Pagina: 1