Mijn vraag: Mijn pc sluit onverwachts af , hij geeft soms niet eens beeld weer.
Hoe kan ik dit probleem verhelpen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
software: windows 10 professional
Hardware: Gigabyte B550M AORUS PRO moederbord
AMD Ryzen 9 3900XT processor
Gigabyte GeForce RTX 3070 VISION OC 8G Videokaart
G.Skill DDR4 Ripjaws 2x16GB 3600Mhz - [F4-3600C16D-32GVKC] Geheugenmodule
Samsung 980 PRO 1TB M.2 SSD
Seasonic G12 GC-850 PSU / PC voeding
Cooler Master MasterLiquid Lite 240
Gigabyte 256GB SSD
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
We hebben Gigabyte Aorus P750W PSU vervangen voor een Seasonic G12 GC-850 PSU / PC voeding
Maar dit bleek het probleem niet op te lossen.
Ik heb ook in de bios settings gekeken maar vond niks vreemds.
Als ik de computer opstart, heb ik af en toe beeld. Dit is geheel verschillend elke keer. Als ik wel beeld heb lijkt er niks vreemds aan de hand te zijn. Maar als ik in mijn plexiglas mijn cooler zie die oplicht. Is de frequentie van de licht van de de cooler niet constant. Ook kan ik dan gewoon een benchmark doen zonder geen problemen. De cooler plus ventilator gaan elke keer aan en uit. Alsof de stroom toevoer niet genoeg geeft. Als ik het spel cyberpunk 2077 speel lijkt er niks aan de hand te wezen. Maar hij kan ongeacht ik een spel speel of niet toch uitvallen. Ik ben ten einde raadt en denk dat dit een software of hardware probleem is van het moederbord. Ik wil ook niet constant onderdelen blijven kopen om het probleem misschien op te lossen.
Mijn naam vraag naar jullie is: wat is wijsheid? Is het toch wel handig om een vervangende moederbord te halen of komt dit probleem vaker voor en is die gewoon defect?
...
Hoe kan ik dit probleem verhelpen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
software: windows 10 professional
Hardware: Gigabyte B550M AORUS PRO moederbord
AMD Ryzen 9 3900XT processor
Gigabyte GeForce RTX 3070 VISION OC 8G Videokaart
G.Skill DDR4 Ripjaws 2x16GB 3600Mhz - [F4-3600C16D-32GVKC] Geheugenmodule
Samsung 980 PRO 1TB M.2 SSD
Seasonic G12 GC-850 PSU / PC voeding
Cooler Master MasterLiquid Lite 240
Gigabyte 256GB SSD
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
We hebben Gigabyte Aorus P750W PSU vervangen voor een Seasonic G12 GC-850 PSU / PC voeding
Maar dit bleek het probleem niet op te lossen.
Ik heb ook in de bios settings gekeken maar vond niks vreemds.
Als ik de computer opstart, heb ik af en toe beeld. Dit is geheel verschillend elke keer. Als ik wel beeld heb lijkt er niks vreemds aan de hand te zijn. Maar als ik in mijn plexiglas mijn cooler zie die oplicht. Is de frequentie van de licht van de de cooler niet constant. Ook kan ik dan gewoon een benchmark doen zonder geen problemen. De cooler plus ventilator gaan elke keer aan en uit. Alsof de stroom toevoer niet genoeg geeft. Als ik het spel cyberpunk 2077 speel lijkt er niks aan de hand te wezen. Maar hij kan ongeacht ik een spel speel of niet toch uitvallen. Ik ben ten einde raadt en denk dat dit een software of hardware probleem is van het moederbord. Ik wil ook niet constant onderdelen blijven kopen om het probleem misschien op te lossen.
Mijn naam vraag naar jullie is: wat is wijsheid? Is het toch wel handig om een vervangende moederbord te halen of komt dit probleem vaker voor en is die gewoon defect?
...