Installeren W10 Pro op Acer Spin 3 SP313-51N-714D

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen.DS
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-09-2021
Hallo iedereen,
Ik heb gisteren mijn nieuwe Spin 3 toegestuurd gekregen, ik heb deze zonder problemen kunnen installeren 'W10 Home'. Nu wil ik er de Pro versie op zetten maar tijdens de het installeren als het moment er is dat je de harde schijf moet selecteren waarop je Windows wil installeren krijg ik de melding 'Er zijn geen stations gevonden. Klik op Stuurprogramma laden als u een stuurprogramma voor opslag wilt downloaden.' Iemand zei me dat dit kan door de RAID instelling, maar ik vind in het BIOS geen instellingen voor RAID. Het stuurprogramma vind hij niet. Wie weet raad?
Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Waarom een herinstallatie? Je kunt binnen Windows upgraden van Home naar Pro.

Windows 10 Home upgraden naar Windows 10 Pro

Maar ik denk eerder dat je een te oude Windows 10 installer gebruikt, altijd de nieuwste van Microsoft zelf pakken van hun website. Evt. de drivers uitpakken en op een andere USB stick zetten.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen.DS
bedankt,
Maar dit heb ik geprobeerd maar de key die ik op gamekeydiscounter kocht werkt zo niet :-(
Ik gebruik een opstartbare usb waar ik een week geleden nog pro mee heb geinstalleerd op de laptop van mijn vrouw, zonder probleem. Het lijkt mij sterk als het daar aan zou liggen. Er zit 1 SSD NVMe kingston en volgens speccy staat deze inderdaad in RAID (wat ik totaal niet snap met 1 harde schijf) dit zou een software RAID zijn.
Zo ver ben ik al, nog even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen.DS
Ik heb het inmiddels gevonden:
https://community.acer.co...nstallatie-van-windows-10
Bedankt!