Klein beetje thermal paste op mobo bij bouwen van pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Airsnek
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-05-2023
Mijn vraag

Ik ben mijn PC aan het bouwen (niet de eerste keer, 4e build sinds 2013) en heb een 2-5mm streepje aan thermal paste gemorst op mijn moederbord.

Het is op het eerste zicht op de “zwarte plaat” en niet op elektroden en dergelijke, maar better safe than sorry denk ik dan.

Hoe kan ik dit oplossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Moederbord: Gigabyte Aorus Ultra X570
Thermal Paste: Arctic MX-4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Na wat opzoek werk vond ik info om het te verwijderen met aceton of zuivere alcohol, welke raden jullie aan en kan ik daarmee ook over de kleine elektrodes gaan om zeker te zijn dat alles clean is?

Beste antwoord (via Airsnek op 23-07-2021 03:09)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Weet niet wat je precies bedoeld met elektrodes - ik gok kleine componenten als weerstandjes en zo. Maar ik zou wattenstaafjes nemen en bij een Etos/kruidvat of zo een flesje 96% alcohol halen en daarmee voorzichtig poetsen. Niet teveel kracht gebruiken, je wilt geen componenten afbreken, maar met voldoende alcohol en zachtjes wrijven alles wat gemorst is er af poetsen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Weet niet wat je precies bedoeld met elektrodes - ik gok kleine componenten als weerstandjes en zo. Maar ik zou wattenstaafjes nemen en bij een Etos/kruidvat of zo een flesje 96% alcohol halen en daarmee voorzichtig poetsen. Niet teveel kracht gebruiken, je wilt geen componenten afbreken, maar met voldoende alcohol en zachtjes wrijven alles wat gemorst is er af poetsen.

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:57
MX-4 is niet-geleidend en de meeste moederborden zijn gecoat tegen kortsluiting dus ik zou me er niet al te druk om maken. Schoonmaken met (schoonmaak) alcohol kan geen kwaad maar is dus niet eens per se nodig

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Nee joh, moederborden zijn helemaal niet gecoat. Het zijn naakte en open verbindingen die je ziet.

MX-4 is niet geleidend en zou @vanaalten zijn advies opvolgen. Gewwoon zoveel mogelijk oplossen met een alcohol en doeskjes. mocht er iets achterblijven dan is dit geen probleem.

• Airsnek
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-05-2023
Bedankt!
Heb het uiteindelijk toch opgelost met een wattenstaafje en wat isopropyl alcohol van bij de apotheek.
Computer draait als een trein :D