Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag goed Autodesk Revit kunnen gebruiken, games zoals de nieuwe Battlefield die later van het jaar komt op volle resolutie kunnen spelen en Altcoins kunnen minen. Ik heb nu een oude desktop van 10+ jaar die ik gebruik voor Revit en dit komt een beetje mijn strot uit, veel te langzaam.
Ik zit al eventjes in Crypto en ben hier niet nieuw mee. Het lijkt mij interessant te gaan minen (heb hier dagen over ingelezen) Ik weet dat ETH2.0 komt en nog wat dingen waardoor ETH niet meer gemined kan worden. Echter zijn er nog andere coins zoals ERG die interessant zijn. Ik ga zonnepanelen aanschaffen.
Als ik de setup niet nodig zou hebben voor Revit en het niet leuk vind om te gamen zou ik geen dedicated mining setup aanschaffen, echter door deze combi lijkt het me 'mooi meegenomen'!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ja dit is vrij breed, belangrijk om te weten dat hij voornamelijk voor Revit gebruikt gaat worden. Videokaarten zijn duur momenteel (worden wat goedkoper!). Ik heb een budget van €3 - €6k. Dit is dus vrij breed en zal vooral bepaald worden doe hoeveel GPU's ik neem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
n.v.t
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil minimaal 2 RTX 3060ti GPU's hebben, voor de rest moet de setup dus geschikt zijn voor bovengenoemd gebruik, dus geen dedicated mining rig met risers ofzo want dat werkt niet voorn gaming & Revit volgens mij?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt mij niks uit! Wel wil ik graag de RTX3060ti GPU's.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja, ik vind het belangrijk dat ik de GPU's uit kan breiden naar 6-10 stuks wanneer ik wil, zodat ik meer kan minen! Voor de rest niet zoveel buiten wat in het eerste stukje genoemd is.
Ga je overklokken?
Ja dat denk ik wel, om zo efficient mogelijk te minen.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een lijstje gemaakt van wat ik denk dat een goede setup is:
Echter zijn er een aantal dingen waar ik niet zeker van ben:
Bedankt allemaal!
Ik wil graag goed Autodesk Revit kunnen gebruiken, games zoals de nieuwe Battlefield die later van het jaar komt op volle resolutie kunnen spelen en Altcoins kunnen minen. Ik heb nu een oude desktop van 10+ jaar die ik gebruik voor Revit en dit komt een beetje mijn strot uit, veel te langzaam.
Ik zit al eventjes in Crypto en ben hier niet nieuw mee. Het lijkt mij interessant te gaan minen (heb hier dagen over ingelezen) Ik weet dat ETH2.0 komt en nog wat dingen waardoor ETH niet meer gemined kan worden. Echter zijn er nog andere coins zoals ERG die interessant zijn. Ik ga zonnepanelen aanschaffen.
Als ik de setup niet nodig zou hebben voor Revit en het niet leuk vind om te gamen zou ik geen dedicated mining setup aanschaffen, echter door deze combi lijkt het me 'mooi meegenomen'!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ja dit is vrij breed, belangrijk om te weten dat hij voornamelijk voor Revit gebruikt gaat worden. Videokaarten zijn duur momenteel (worden wat goedkoper!). Ik heb een budget van €3 - €6k. Dit is dus vrij breed en zal vooral bepaald worden doe hoeveel GPU's ik neem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
n.v.t
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil minimaal 2 RTX 3060ti GPU's hebben, voor de rest moet de setup dus geschikt zijn voor bovengenoemd gebruik, dus geen dedicated mining rig met risers ofzo want dat werkt niet voorn gaming & Revit volgens mij?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt mij niks uit! Wel wil ik graag de RTX3060ti GPU's.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja, ik vind het belangrijk dat ik de GPU's uit kan breiden naar 6-10 stuks wanneer ik wil, zodat ik meer kan minen! Voor de rest niet zoveel buiten wat in het eerste stukje genoemd is.
Ga je overklokken?
Ja dat denk ik wel, om zo efficient mogelijk te minen.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een lijstje gemaakt van wat ik denk dat een goede setup is:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i9-11900K Boxed | € 599,- | € 599,- |
| 1 | Moederborden | ASUS WS X299 PRO/SE | € 399,- | € 399,- |
| 4 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX3060 Ti Gaming OC PRO 8G (rev. 2.0) | € 799,- | € 3.196,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair Carbide Air 540 Zwart | € 140,09 | € 140,09 |
| 1 | Geheugen intern | HyperX Fury black HX432C16FB3K2/64 | € 368,19 | € 368,19 |
| 1 | Voedingen | ASUS ROG Strix 1000W Gold | € 215,- | € 215,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 870 QVO 4TB | € 329,- | € 329,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 5.246,28 | ||
Echter zijn er een aantal dingen waar ik niet zeker van ben:
- Het moederboard waar ik niet zeker van ben, hier kunnen volgens mij maar 4 RTX3060ti's op, graag heb ik mogelijkheid voor meer.
- De cooling, daar heb ik weinig zinnigs over kunnen vinden, wat raden jullie aan?
- De case is vrij groot, maar dit is wel nodig denk ik qua ruimte (voor bijv 6 gpu's) en de koeling.
- Is de i9 CPU overkill voor mij? Of gewoon lekker toekomstbestendig (-:
Bedankt allemaal!
[ Voor 40% gewijzigd door boriskamp op 20-07-2021 11:34 . Reden: Eigen lijstje hardware toegevoegd ]