Flash 5: Vreemde fonts gaan toch mee in swf?

Pagina: 1
Acties:

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
In flash 4 was het toch altijd zo dat fonts niet werder opgeslagen in een swf-je?
Dus als je een vaag fontje gebruikte en iemand anders bekeen de swf zag hij een standaard arial lettertype!? :? :(

Ik heb nu een Nasaliation font gebruikt in flash 5 en d8 dat dat dus never nooit bij anderen te zien zou zijn. Blijkbaar toch wel.

Wie weet er meer over? Het is toch zo?

(Check hier of je m'n Nasa font ziet.)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

buiten txt-fields om worden fonts (ook in 4) gewoon meegenomen. Wat betreft Text-fields is het een keuze. Als je wilt weten of een fontje meegenomen wordt moet je een rapport-publishen zodat je ziet wat er allemaal in je swfje zit.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

In Flash worden de fonts, die volgens mij sowieso al vector based zijn, in het swf bestand opgeslagen, net zoals elk ander vlak/figuur/object.
Is dus niet afhankelijk van ttf fonts van anderen.

[edit]
Dat van die textfields wist ik nog niet :)

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Huh? Ow... nou bij flash... of was het flash 3?... ging er een keer iets goed mis toen ik een swf op een andere pc bekeek...

Thanx iig. Flash roelt (soms)

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

<offtopic>

weet je wat ook roelt? dat als je in dreamweaver een pagina verplaatst hij de linkjes in .swf bestanden ook update. Macromedia roelt gewoon :)

Stoer; Marduq

• Joske Pauwels
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2016

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Sorry voor het omhoogkicken, maar ik had hetzelfde probleem als de topicstarter, en vond geen duidelijk antwoord in de replies.

Ik zal hier ff zeggen hoe je de fonts bijhoudt voor dynamic text:
Het is vrij simpel, er staan een aantal icoontjes in de Text Options tab, onder de text Embedded fonts:
Klik op het eerste om heel het font te includen, de andere icoontjes voor bv. enkel de cijfers etc.

Gewoon gebruikte fonts, dus niet die van dynamic/input text worden dus effecties altijd meegeleverd,
hoewel er in flash een optie bestaat om je fonts niet mee te leveren, en er een te zoeken op de client pc dat er het meeste op lijkt. Daarover kan je meer vinden in de Flash manual.

Voor de meesten hier is dit natuurlijk oude koek,
maar als er ooit iemand deze topic nodig heeft, is hij weer een klein stukje duidelijker :)
Pagina: 1