Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk programmeren, Ik werk nu op een Celeron G1840 dus het mag wel wat sneller. Ook de huidige 16GB is vaak te weinig. Het moet overigens Ubuntu draaien. Ik ga er niet op gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ergens tussen de 1.000 en 1.500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nu twee monitoren, een met VGA en een met HDMI, het zou mooi zijn als die mee kunnen maar als de VGA monitor vervangen moet worden is dat ook een optie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
min 512GB SSD en 32GB RAM en support voor min. 2 monitoren
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
PC moet het liefst onhoorbaar zijn en energie zuinig is een grote pré. Bij het programmeren zelf is de CPU niet zo van belang, de load is dan over het algemeen laag. Het maken van een build of het doen van tests duurt nu wel te lang. Een systeem wat energiezuinig is bij lage load maar wel snel kan opschalen bij een hogere load zou ideaal zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Welke componenten zouden beter kunnen om een goede balans te houden tussen energiezuinig en snelheid terwijl het wel stil blijft. Als de CPU daarvoor langzamer moet dan is dat een optie.
Ik heb nu dit bedacht
Voornamelijk programmeren, Ik werk nu op een Celeron G1840 dus het mag wel wat sneller. Ook de huidige 16GB is vaak te weinig. Het moet overigens Ubuntu draaien. Ik ga er niet op gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ergens tussen de 1.000 en 1.500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nu twee monitoren, een met VGA en een met HDMI, het zou mooi zijn als die mee kunnen maar als de VGA monitor vervangen moet worden is dat ook een optie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
min 512GB SSD en 32GB RAM en support voor min. 2 monitoren
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
PC moet het liefst onhoorbaar zijn en energie zuinig is een grote pré. Bij het programmeren zelf is de CPU niet zo van belang, de load is dan over het algemeen laag. Het maken van een build of het doen van tests duurt nu wel te lang. Een systeem wat energiezuinig is bij lage load maar wel snel kan opschalen bij een hogere load zou ideaal zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Welke componenten zouden beter kunnen om een goede balans te houden tussen energiezuinig en snelheid terwijl het wel stil blijft. Als de CPU daarvoor langzamer moet dan is dat een optie.
Ik heb nu dit bedacht
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-11700K Boxed | € 367,10 | € 367,10 |
1 | Moederborden | Asus Prime H410I-Plus | € 84,70 | € 84,70 |
1 | Videokaarten | Asus GeForce GT 710 1GB | € 45,- | € 45,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define Nano S Zwart | € 71,42 | € 71,42 |
1 | Waterkoeling | Corsair Hydro Series H60 (2018) | € 78,04 | € 78,04 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2Z2400C16 | € 130,20 | € 130,20 |
1 | Voedingen | Corsair SF450 | € 86,50 | € 86,50 |
1 | Solid state drives | Samsung 860 PRO 512GB | € 104,90 | € 104,90 |
Totaal | € 967,86 |