2 takt olie al gemengd of niet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenar95
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-07 09:42
Mijn vraag
Stiga bosmaaier gekocht. Daarbij ook gelijk maar 2 takt benzine meebesteld van stiga zelf. Nu is de benzine binnen, maar vraag ik mij af of ik het nu nog moet mengen of dat het zo de bosmaaier in kan. Voel me erg dom, maar wil niet gelijk m'n nieuwe bosmaaier slopen. Twijfel doordat er een speciale doseervoorziening in de fles zit, wat zou duiden dat je het nog moet mengen. Daarentegen staat er onder op de fles mix 1:50 (2%). Is dit dat het er zo al ingemixt zit, of is dit hoe je het zou moeten mengen?
En mocht ik het moeten mengen, dan met euro98?

Zie hier de olie die ik besteld heb:
https://www.bjctools.nl/p...RXBlIG_PL62BoCmeUQAvD_BwE

Beste antwoord (via Kenar95 op 17-07-2021 08:05)

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:43
Euro98 is voor de 2-takt motor tegenwoordig het beste. Het werkt verder ook met euro95, maar dat is standaard E10 (10% ethanol) en dat is op termijn schadelijk voor vrijwel alle 2-takt motoren.
Het E-nummer staat op de pomp. E5 of E10. Je wilt dus E5 en dat is voor euro95 lastig verkrijgbaar. Voor euro98 lukt dat beter, volgens mijn bronnen.

[ Voor 59% gewijzigd door Playa del C. op 16-07-2021 22:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:25
dat is 2takt olie
geen benzine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-08 00:13
Moet je inderdaad in de juiste hoeveelheid mengen met benzine.

Een echte golver is nooit uitgeput

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:43
Euro98 is voor de 2-takt motor tegenwoordig het beste. Het werkt verder ook met euro95, maar dat is standaard E10 (10% ethanol) en dat is op termijn schadelijk voor vrijwel alle 2-takt motoren.
Het E-nummer staat op de pomp. E5 of E10. Je wilt dus E5 en dat is voor euro95 lastig verkrijgbaar. Voor euro98 lukt dat beter, volgens mijn bronnen.

[ Voor 59% gewijzigd door Playa del C. op 16-07-2021 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Je hebt olie besteld, maar de benzine is binnen...?!?

Wat is het nu? ;)

En, zoals de anderen al aangeven, die olie is om je eigen 2-takt mengsel te mengen.
Anders was het wel een hele dure brandstof, ruim 10 euro per liter. Da's een dure bosmaaier. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:01
Als dat ding in de schuur komt te hangen, en zeker als hij in een aanpandige schuur/garage komt, doe je jezelf een enorm plezier als je aspen gebruikt.

Benzine stinkt als de malle, en aspen is praktisch geurloos.
Bovendien is dit al voorzien van olie, dus ook lekker praktisch. Doordat de benzine zo schoon is is er ook geen toetsaanslag.
https://www.zaagkettingsh...sgh72mE2CxDxoCXKgQAvD_BwE

Ik heb zelf een aanpandige schuur aan mijn bijkeuken, maar kon de euro95 tot in de woonkamer ruiken, en dan ben je toch al 2 deuren verder.

[ Voor 10% gewijzigd door FRANQ op 16-07-2021 23:29 ]

Pagina: 1