Hi allemaal! Ik heb een beetje n vreemde vraag:
Op mijn zolder heb ik oude beeldbuis Philips tv uit de jaren 80 (22CS3240 k35).
:strip_exif()/f/image/NhazaTDJB31ryiu7m2noww6R.jpg?f=fotoalbum_large)
De tv heeft alleen een coax aansluiting. Ik kijk graag nostalgische videos op deze tv via Youtube of Netflix. Via deze converter zet ik het HDMI signaal van een Apple tv3 om naar coax:
:strip_exif()/f/image/99yoD74jc4flWv2DxTQnChNZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals je ziet heeft deze ook een AV/RCA ingang. Helaas zet de converter het 16:9 beeld van de Apple TV niet om naar 4:3. Ik hoopte op een crop van de pillarbox bij 4:3 content, maar deze geeft nu ingedeukt beeld. En een toevoeging van letterbox bij 16:9 content, maar deze wordt helaas ook in elkaar gedrukt.
Apple tv3 heeft in het menu allemaal opties voor 4:3 resoluties, maar die lijken niets te doen.
:strip_exif()/f/image/fn3EKzGBNyMQc2hpF6cUJb9u.jpg?f=fotoalbum_large)
Hebben jullie misschien een idee hoe ik mijn 16:9 signaal toch goed kan weergeven op mijn 4:3 tv? Dus zonder pillarbox bij 4:3 en met letterbox bij 16:9 videos? Ik hoopte dat er misschien een omvormer of iets dergelijks bestaat die dit doet.
Het is puur nostalgisch, maar ik hoop echt dat iemand mij kan helpen
Alvast veel dank!
Groet Daniel
Op mijn zolder heb ik oude beeldbuis Philips tv uit de jaren 80 (22CS3240 k35).
:strip_exif()/f/image/NhazaTDJB31ryiu7m2noww6R.jpg?f=fotoalbum_large)
De tv heeft alleen een coax aansluiting. Ik kijk graag nostalgische videos op deze tv via Youtube of Netflix. Via deze converter zet ik het HDMI signaal van een Apple tv3 om naar coax:
:strip_exif()/f/image/99yoD74jc4flWv2DxTQnChNZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals je ziet heeft deze ook een AV/RCA ingang. Helaas zet de converter het 16:9 beeld van de Apple TV niet om naar 4:3. Ik hoopte op een crop van de pillarbox bij 4:3 content, maar deze geeft nu ingedeukt beeld. En een toevoeging van letterbox bij 16:9 content, maar deze wordt helaas ook in elkaar gedrukt.
Apple tv3 heeft in het menu allemaal opties voor 4:3 resoluties, maar die lijken niets te doen.
:strip_exif()/f/image/fn3EKzGBNyMQc2hpF6cUJb9u.jpg?f=fotoalbum_large)
Hebben jullie misschien een idee hoe ik mijn 16:9 signaal toch goed kan weergeven op mijn 4:3 tv? Dus zonder pillarbox bij 4:3 en met letterbox bij 16:9 videos? Ik hoopte dat er misschien een omvormer of iets dergelijks bestaat die dit doet.
Het is puur nostalgisch, maar ik hoop echt dat iemand mij kan helpen
Alvast veel dank!
Groet Daniel