Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• GigaPixels
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-10 12:30
Mijn vraag
1 - De chime blijft afgaan, ook al wordt er niet op de bel geduwd

2 - geen homekit verbinding (‘voeg accessoire toe’ bij initiële setup loopt vast). Lampje brandt groen op de deurbel

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Netatmo smart video doorbell
- Honeywell home D780 8V - 1A
- Hager MWS 232A C32
- iPhone 11 Pro latest
- goede WiFi (manueel op 2,4GHZ gezet)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- alles opnieuw aansluiten
- het zwarte bakje in de elektriciteitskast op 1 en 2, en high en low gezet
- reset knop Netatmo ingeduwd

Alle reacties

• GigaPixels
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5wsra-H-ETVnRGlZTV7pl3wqIsQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JozqhGgX1CIc21Sa6hXPBIca.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FfbcTJZu8gPLJUT5M0UWiFZD98M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FTC3r1NRfPYQ59lr9RSQe0oN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IK4Zw5eIZ9bUIzuF650nXXQiGjM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CqWjebksyyv2rAlgeI4kA6tp.jpg?f=fotoalbum_large

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-11 19:55
wait, wut. Zit dat zwarte kastje nou op de voedende kant van de 32A automaat?

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 16:47

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

wuuut, hij moet ernaast op de honywell home zitten, niet op de zekering

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-11 19:55
Een en ander verkeerd aangesloten blijkbaar, maar wel op zo'n gevaarlijke manier dat het mij verstandig lijkt om er iemand bij te halen die er meer verstand van heeft.

De honywell module lijkt ook verder niet aangesloten te zitten of zie ik dat nou verkeerd?

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:51
Inderdaad, die module kun je beter op je chime vast schroeven, zeker niet aan die kant van de beltrafo (staat ook niet zo in de handleiding). Ik hoop voor je dat ie het nog doet, want je had er dus 8v gelijkspanning op moeten zetten, maar je hebt er nu 230v wisselspanning opgezet.

Verder zou ik sowieso even naar je beltrafo kijken. De netatmo werkt met een 8v beltrafo, maar veel gebruikers krijgen een stabielere ervaring met een 12v trafo.

• GigaPixels
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NjgdfeSQTImjuN-sJwEz2t6_07c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UTBrB1xFH2vLTUdimMjFXAys.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qH0_2dkqlmhrOflhAxYoB6Yq8Ko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j0AwjSKgiv2dJo3Oy2c7sUh3.jpg?f=fotoalbum_large

Horen de kabels dan bovenaan of onderaan te worden bevestigd?
Dank je wel om mee na te denken.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:33
Het wordt steeds gevaarlijker, bel aub een ervaren elektricien voordat je zelf een meterkast brand veroorzaakt.

Meterkast werkzaamheden zijn niet om iets uit te proberen of het werkt, werk er alleen aan als je er de kennis van hebt.

Edit: Ik weet overigens wel hoe het aangesloten moet worden. Echter ga ik het niet zeggen want als je mijn uitleg verkeerd begrijpt en het alsnog verkeerd aansluit dan voel ik me schuldig omdat ik de aanleiding heb gegeven om het zo te doen.

[ Voor 111% gewijzigd door DutchKel op 17-07-2021 10:39 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:08

DataGhost

iPL dev

Als het lezen van de toch duidelijke opschriften al te ver gaat, is het inderdaad beter dat iemand met verstand van zaken dit voor je oplost. We kunnen nu wel wat dingen gaan vertellen maar volgens mij is dat geen garantie dat het dan goedkomt. Ik ben blij dat het eruit ziet alsof je er nog geen spanning op hebt gezet, want dat kan eigenlijk alleen maar misgaan. Zorg dat het spanningsloos blijft en regel een elektricien. Dit is inderdaad niet de plek om beginnerskennis op te doen.

• DutchKel
DataGhost schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:40:
Als het lezen van de toch duidelijke opschriften al te ver gaat, is het inderdaad beter dat iemand met verstand van zaken dit voor je oplost. We kunnen nu wel wat dingen gaan vertellen maar volgens mij is dat geen garantie dat het dan goedkomt. Ik ben blij dat het eruit ziet alsof je er nog geen spanning op hebt gezet, want dat kan eigenlijk alleen maar misgaan. Zorg dat het spanningsloos blijft en regel een elektricien. Dit is inderdaad niet de plek om beginnerskennis op te doen.
Ik twijfel of het wel spanningsloos is. Dat kan alleen door de hoofdautomaat uit te zetten.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 16:47

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

GigaPixels schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 09:41:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Volgens mij zit die travo ook helemaal verkeerd aangesloten: de 230V voeding zit op de uitgangspolen. De zwart-grijze zitten aan de 'ingang' en doen dus nu niks. Als je dit omdraait dan zou het beter werken, maar dit soort vergissingen zijn potentieel dodelijk en dan niet alleen voor je apparatuur... Laat iemand je anders even in real life bijstaan ipv tweakers.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

GigaPixels schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 09:41:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dude! Ik krijg hartkloppingen van deze fotos!
Letterlijk alles is verkeerd aangesloten en het is een wonder dat die secondary coil van de trafo niet in de fik staat. Dit moet je echt ASAP op laten lossen.

[ Voor 9% gewijzigd door JackBol op 17-07-2021 11:14 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• DutchKel
Ik hoop dat deze stilte geen slecht nieuws is…

@GigaPixels is het inmiddels al opgelost?

• GigaPixels
@DutchKel Niet opgelost want ik ben er van af gebleven. Dank je om te informeren / jouw bezorgdheid.

Dit is een consumenten toestel. De installatie zou ook door een consument moeten uitgevoerd kunnen worden (?)

Reactie zoals ‘whut’ zijn echter niet alleen overbodig, ze zijn ook gewoon onbeleefd vind ik.

• DutchKel
GigaPixels schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:58:
@DutchKel Niet opgelost want ik ben er van af gebleven. Dank je om te informeren / jouw bezorgdheid.

Dit is een consumenten toestel. De installatie zou ook door een consument moeten uitgevoerd kunnen worden (?)
Om je vraag even te beantwoorden: ja en nee, het is inderdaad een consumenten toestel, maar het hoeft niet altijd door consumenten geinstalleerd te kunnen worden. Ga naar een willekeurige bouwmarkt en je komt er zoveel dingen tegen wat consumenten spul is maar waar je wellicht zo helemaal niet mee overweg kunt.

Ik kan als consument ook een kraan kopen, maar dat betekent niet dat ik die ook kan aansluiten om even een ander voorbeeld te noemen.

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:33
Uit de handleiding van Netatmo:

Veiligheidswaarschuwingen
Klasse II elektrisch apparaat: gebruik alleen met 100-240 V AC 50-60Hz.
Risico op elektrische schok of brand. Een goede kennis van elektrische systemen is
vereist. Indien u niet gekwalificeerd bent, installeer dit product dan niet zelf. Neem
contact op met een gekwalificeerd elektricien.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
GigaPixels schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:58:

Reactie zoals ‘whut’ zijn echter niet alleen overbodig, ze zijn ook gewoon onbeleefd vind ik.
Ik zou echt hier advies bij laten halen. Zeker met dit soort dingen is kennis van de materie vereist. Ongeacht wat de consument wel/niet zou moeten.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Pagina: 1