Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv voor in onze woonkeuken.

In de woonkamer hebben we een 55OLEDBX staan, zeer tevreden mee en het is dus makkelijk om te kijken naar een nieuwe tv van LG.

Ik heb er twee gezien: een 43NANO756 en een 43UP7700. Van de nano-versie lees ik wisselende verhalen, het zal beter zijn dan de standaardversie, maar marginaal. Bovendien veel blooming.

Over de 43UP7700 lees ik erg weinig, ook niets op Rtings.com. Dat het geen hoogvlieger is maakt niets, uit als we maar fatsoenlijk tv kunnen kijken.

Ik hoor graag van jullie of LG met deze tv's de plank mis slaat of dat het prima volstaat voor huis-, tuin en vooral keukengebruik als journaal en een serie.

Eisenpakket:
- platte tv, oude was slechts 5 cm, nieuwe is 5,7 cm. En dat 10 jaar later.
- Apple HomeKit
- niet groter dan 43”

[ Voor 8% gewijzigd door THE_BASE op 16-07-2021 22:39 ]

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@THE_BASE Aankoopadvies doen we in CEA; je topic is daarheen verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
S1NN3D schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 22:06:
@THE_BASE Aankoopadvies doen we in CEA; je topic is daarheen verplaatst.
Excuses en bedankt!

Kon geen topic vinden over non OLED’s van LG.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Volgens mij is de UP7700 een stapje terug t.o.v. Nanocell: Geen kwantumdots meer die blauw licht in kleuren omzetten, maar een witte achtergrondverlichting met traditioneel RGB-filter. Wat betreft stoorlicht denk ik dat je vergelijkbare zaken kunt verwachten, LG's panelen zijn redelijk constant in de hoeveelheid licht die ze lekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:52
Sony en LG zijn momenteel de enige merken in Europa die native Apple HomeKit ondersteuning bieden.

Met jouw eisen kom je automatisch uit bij een IPS paneel, aangezien alle 43'' Sony en LG tv's enkel worden geleverd met dit type paneel. Dit houdt in dat het contrast matig zal zijn, de kijkhoeken goed en er relatief veel blooming zichtbaar zal zijn.

De uniformiteit van Sony tv's is over het algemeen beter dan die van LG, je kunt hierdoor beter voor een 43'' Sony tv kiezen denk o.a. aan de XH80/ XH85 of de nieuwe X80J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Nanocell voegt hier niets toe. De extra kleuren die je krijgt bij HDR content is leuk, maar je komt alsnog helderheid en contrast te kort. De tv's hebben geen local dimming dus blooming zal je niet zien. Wat je wel zal zien is grijzig zwart en een slechte uniformiteit van zwart met backlight bleed and clouding. De mate van dat laatste varieert per paneel/unit. Tweakers heeft de UP7-serie getest, haal daar voor de NANO75 alleen beperkt kleurbereik vanaf. In dezelfde test vind je nog de XH80 van Sony. Die biedt betere kijkhoeken en een hogere helderheid. Persoonlijk zou ik in deze categorie zo min mogelijk uitgeven en voor de goedkoopste LG 43UP78006LB gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door benbaba op 17-07-2021 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
benbaba schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:48:
Nanocell voegt hier niets toe. De extra kleuren die je krijgt bij HDR content is leuk, maar je komt alsnog helderheid en contrast te kort. De tv's hebben geen local dimming dus blooming zal je niet zien. Wat je wel zal zien is grijzig zwart en een slechte uniformiteit van zwart met backlight bleed and clouding. De mate van dat laatste varieert per paneel/unit. Tweakers heeft de UP7-serie getest, haal daar voor de NANO75 alleen beperkt kleurbereik vanaf. In dezelfde test vind je nog de XH80 van Sony. Die biedt betere kijkhoeken en een hogere helderheid. Persoonlijk zou ik in deze categorie zo min mogelijk uitgeven en voor de goedkoopste LG 43UP78006LB gaan.
Bedankt voor je uitleg en advies. Die LG van vorig jaar gezien, maar die is toch 8,5 cm dik. De nieuwe variant 5,7 cm en aan de muur is dat een merkbaar verschil.

Denk dat ik wacht tot de 2021 serie wat zakt in prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
THE_BASE schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:39:
[...]

Bedankt voor je uitleg en advies. Die LG van vorig jaar gezien, maar die is toch 8,5 cm dik. De nieuwe variant 5,7 cm en aan de muur is dat een merkbaar verschil.

Denk dat ik wacht tot de 2021 serie wat zakt in prijs.
De UP78 is van dit jaar en even diep als de nano75. Platter dan dat wordt een direct-led in deze klasse niet. Hiervoor moet je naar een edge-led van Samsung kijken bijvoorbeeld de AU80 of AU90. Dat zijn wel VA tv's i.t.t. IPS van LG. Betere (uniformiteit van) zwart, maar slechtere kijkhoek. Homekit wordt alleen niet ondersteund begrijp ik uit bovenstaande reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
benbaba schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:49:
[...]

De UP78 is van dit jaar en even diep als de nano75. Platter dan dat wordt een direct-led in deze klasse niet. Hiervoor moet je naar een edge-led van Samsung kijken bijvoorbeeld de AU80 of AU90. Dat zijn wel VA tv's i.t.t. IPS van LG. Betere (uniformiteit van) zwart, maar slechtere kijkhoek. Homekit wordt alleen niet ondersteund begrijp ik uit bovenstaande reactie.
Bedankt voor je reactie. Ben geen fan van Samsung, maar toch voor de UE43AU8070 gegaan. Was nu 499,- op Bol.com en volgens mij een goede prijs op dit moment voor deze tv.

Geen HomeKit, wel AirPlay 2 en dat is eigenlijk wat ik bedoelde, dus helemaal prima. Die tv is de helft platter dan de LG die ik eerder aanhaalde.

Pagina: 1