Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 17:06
Hallo allemaal,

Op mijn werk draaien we met 7 man in roulatie storingsdienst (dus iedere 7 weken heb je 1 week. Van maandag 17:00 tm maandag 8:00 en tijdens kantoor tijden is de servicedesk bereikbaar).
Extra informatie: We werken allemaal 36 contract uren, 4 dagen van 9 uur en 1 dag roostervrij + weekend vrij.

Nu wordt er bij het team overleg steeds aangehaald hoe we die uren gaan opmaken. Want die lopen behoorlijk op bij sommige. Nu geven ze als opties aan om structureel een dag tussen twee storingsdiensten vrij te krijgen of standaard volgens rooster minder te werken dan je contract uren. Maar ik zit op beide niet zo te wachten. Ik wil ze zelf opmaken wanneer ik dat wil.

Maar, ik wil eigenlijk als optie gaan aanhalen om een x bedrag te ontvangen en dan niet de bereikbare uren te schrijven. Dit is er volgens de regeling 9,75 uur (=72 uur per jaar exclusief de uren waar je een storing gehad hebt) Zodra je gebeld wordt mag je een half uur schrijven, tenzij het nog langer duurt dan mag je de daadwerkelijk tijd schrijven. Je wordt gemiddeld 3/4 keer gebeld per week. Soms meer, soms minder maar eigenlijk altijd wel minstens 1x.

Hoe doen jullie dit met de over uren die afkomen van de storingsdienst?
En wat vinden jullie een schappelijk bedrag om een week bereikbaar te zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:45
Wat staat er in het cao en/of arbeidsvoorwaarden? Lijkt mij verstandig om daar eerst naar te kijken. Meestal staat daar aangegeven van hoe en wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tendmex
Even gekeken wat er staat. Eigenlijk niks anders dan de hoeveel uren die je opbouwt voor bereikbaar zijn en de arbo dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:45
Dan klinkt het als je kan het vragen, maar je hebt er geen recht op.

https://www.juridischloke...rden/overuren-uitbetalen/

Beste kan je in dialoog blijven en met goede argumenten komen.

[ Voor 17% gewijzigd door corporalnl op 16-07-2021 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
Maar ik wil de uren niet uit laten betalen (Want dat kan en mag ook, maar dan gaat de helft naar de belastingdienst) daarom wil ik juist een soort afkoopsom ofzo voorstellen ipv vrije uren.
Want er staat wel in dat je uren opbouwt en dat je die mag inruilen voor vrije tijd.

Maar ik ben vooral benieuwd naar wat andere mensen krijgen of wat voor afspraken er zijn mbt storingsdienst.

[ Voor 16% gewijzigd door tendmex op 16-07-2021 20:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

tendmex schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:30:
Maar ik wil de uren niet uit laten betalen (Want dat kan en mag ook, maar dan gaat de helft naar de belastingdienst) daarom wil ik juist een soort afkoopsom ofzo voorstellen ipv vrije uren.
Want er staat wel in dat je uren opbouwt en dat je die mag inruilen voor vrije tijd.

Maar ik ben vooral benieuwd naar wat andere mensen krijgen of wat voor afspraken er zijn mbt storingsdienst.
Uhm, je overuren tegen 150% uitbetalen is exact hetzelfde als de afkoopsom die je nu zelf voorstelt. :?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:05

mwa

tendmex schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:30:

Waar komt die gedachte toch elke keer vandaan van de helft gaat naar de belastingdienst?? Dit is gewoon een voorheffing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tendmex uitbetaling van overuren etc wordt niet zwaarder belast dan gewoon salaris. Dat je het weet.

Of je nou 100 euro per maand opslag, een jaarlijkse bonus van 1200 euro of maandelijks 100 euro stand by vergoeding krijgt, maakt geen cent uit voor je netto salaris*.

* Even los van vakantiegeld, 13e maand, pensioenopbouw, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
Maar los van mijn situatie, hoe is jullie situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:43

FreakNL

Well do ya punk?

Begrijp ik goed dat je nu niks krijgt voor die storingsdienst? (Buiten het uren schrijven om?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
tendmex schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 23:28:
Ik maak ze op wanneer ik wil en het mij uitkomt. Soms gaat na 7 uur werken de laptop dicht, de andere keer ga ik een dag naar de dierentuin. Maar op gaan ze :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

FreakNL schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 23:29:
Begrijp ik goed dat je nu niks krijgt voor die storingsdienst? (Buiten het uren schrijven om?)
als dat toch een onderdeel van de functie is ?
Ik krijg er ook niks extra's voor het beschikbaar staan, en daadwerkelijke uren die je maakt worden gewoon overuren die je kunt opnemen of laten uitbetalen.

Dat was gewoon onderdeel van de functie, en ook zo aangegeven bij solicitatie.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
@heuveltje Dat ligt er denk ik aan wat er van je verwacht wordt. Ik moet binnen x-minuten reageren en een statusupdate kunnen geven. Dat betekent in de praktijk dat ik áltijd mijn laptop + token mee moet nemen. En daar zit dan weer de belasting bij dat ik verantwoordelijk ben voor die apparatuur en bij eventuele diefstal hinder ondervind.

Dan mag (moet vind ik) daar best een vergoeding tegenover staan vanuit de werkgever. Ik ben geen liefdadigheidsinstelling ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:08
lolgast schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 23:43:
@heuveltje Dat ligt er denk ik aan wat er van je verwacht wordt. Ik moet binnen x-minuten reageren en een statusupdate kunnen geven. Dat betekent in de praktijk dat ik áltijd mijn laptop + token mee moet nemen. En daar zit dan weer de belasting bij dat ik verantwoordelijk ben voor die apparatuur en bij eventuele diefstal hinder ondervind.

Dan mag (moet vind ik) daar best een vergoeding tegenover staan vanuit de werkgever. Ik ben geen liefdadigheidsinstelling ;)
Dit kan verwerkt zitten in salaris als je het bij de functie hoort.

Toen ik in verleden zo'n dienst liep was het enkel sommigen die het deden, dan kwam er een maandelijks vergoeding bij van een paar tientjes + uren (met toeslag, want meestal buiten kantoor uren).

Ik liet altijd de toeslag direct uitbetalen en spaarde de uren op.
Die uren snipperde ik als ik een (mid)dag geen zin meer had in werk, of liet ik na een paar maanden (deels) uitbetalen.

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Elk kwartaal word automatisch uitbetaald wat niet opgemaakt is, omdat we geen stuwmeren aan vakantietijd/overuren mogen opbouwen.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:28

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik had precies hetzelfde bij mijn vorige werkgever. Had een fulltime contract op basis van 36 uur en liep 1x in de 3 weken (waren op een gegeven moment maar met 3) een week storingsdienst. Ik werkte op een gegeven moment 4x8 (soms wat minder afhankelijk wat het saldo van mijn uren was) en was elke vrijdag vrij (32 uur dus) en compenseerde die 4 uur extra uit mijn compensatie uren.

Overigens wel blij dat ik geen consignatie diensten meer heb.. was altijd bloed chago als ik om 3 uur 's nachts werd gebeld voor iets wat bij een andere afdeling gemeld moest worden.. :P

[ Voor 19% gewijzigd door m0nk op 17-07-2021 09:24 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

mwa schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:24:
[...]

Waar komt die gedachte toch elke keer vandaan van de helft gaat naar de belastingdienst?? Dit is gewoon een voorheffing.
Dat is makkelijk toch. Gaat je inkomen omhoog, gaan je toeslagen naar beneden. Dan is tijd voor tijd een betere deal ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-09 11:01
Hoe het bij ons gaat is 100 euro netto per storingsdienst van een week voor het stand-by staan en aannemen van telefonische storingen. Hierbij hoort dan ook het proberen ze telefonisch op te lossen. Als we moeten gaan rijden is de tijd vanaf het vertrek tot we weer thuis zijn als volledige uren te schrijven. Dat het extra belast wordt klopt, maar dat is slechts een "voorbelasting". Het klopt dus niet dat het aan het eind van de rit extra belast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RaZ schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 09:28:
[...]

Dat is makkelijk toch. Gaat je inkomen omhoog, gaan je toeslagen naar beneden. Dan is tijd voor tijd een betere deal ;)
Hangt er allemaal van af wat de TS doet als baan en verdient.
De gemiddelde IT’er hier op tweakers zit vaak wel boven de grens waar je een groot gedeelte van de staats subsidie verliest ;)

Meestal berusten dit soort uitspraken op een misverstand over wat de voorheffing van de BD is.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Even een berekening gemaakt met het minimumloon, 620 kale huur & 10 service kosten

1.701 bruto per maand = 22.044 bruto per jaar
1.592 netto

190 huurtoeslag
104 zorgtoeslag

Kan je 1.886 uitgeven.

Gaat je inkomen met 100 euro omhoog bruto vanwege overwerk of wat anders.

1.801 bruto = 23.244 bruto per jaar
1.681 netto

154 huurtoeslag
91 zorgtoeslag

Kan je 1.926 uitgeven.

Van die 100 euro bruto meer, blijft er maar 40 euro over, 60 euro gaat naar de belastingdienst. Dan is tijd voor tijd echt een betere deal.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Anders geef je de TS ook even fictieve kinderen, dan lijkt het nog erger. :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-09 22:11
RaZ schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:55:
Even een berekening gemaakt met het minimumloon, 620 kale huur & 10 service kosten

1.701 bruto per maand = 22.044 bruto per jaar
1.592 netto

190 huurtoeslag
104 zorgtoeslag

Kan je 1.886 uitgeven.

Gaat je inkomen met 100 euro omhoog bruto vanwege overwerk of wat anders.

1.801 bruto = 23.244 bruto per jaar
1.681 netto

154 huurtoeslag
91 zorgtoeslag

Kan je 1.926 uitgeven.

Van die 100 euro bruto meer, blijft er maar 40 euro over, 60 euro gaat naar de belastingdienst. Dan is tijd voor tijd echt een betere deal.
Dit is én een worst case scenario, dus de kans is heel groot dat je er meer aan overhoudt, én uiteindelijk toch iets persoonlijks. Misschien heeft TS al meer dan genoeg vrije dagen, en heeft 'ie toch liever het extra geld ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
FreakNL schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 23:29:
In principe 9,75 over uren plus de daadwerkelijk gewerkte uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
Verder niemand die dit leest die storingsdienst draait en zijn/haar situatie wil vertellen?
YakuzA schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:54:
[...]

Hangt er allemaal van af wat de TS doet als baan en verdient.
De gemiddelde IT’er hier op tweakers zit vaak wel boven de grens waar je een groot gedeelte van de staats subsidie verliest ;)

Meestal berusten dit soort uitspraken op een misverstand over wat de voorheffing van de BD is.
Ik krijg inderdaad geen zorg toeslag meer omdat ik te veel verdien. En ik heb geen huurtoeslag want ik huur geen huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:50

Wootlock

Evilution

De situatie is hier: 7.5% van jou bruto salaris krijg je per maand "extra"
Verder mogen we schrijven als we gebeld worden, al duurt de call maar 5 minuten dan mag er een uur geschreven worden.
Maandag t/m zaterdag 12:00 uur = 150% schrijven
Zaterdag 12:01 t/m zondag 23:59 = 200% schrijven

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
Wootlock schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:21:
De situatie is hier: 7.5% van jou bruto salaris krijg je per maand "extra"
Verder mogen we schrijven als we gebeld worden, al duurt de call maar 5 minuten dan mag er een uur geschreven worden.
Maandag t/m zaterdag 12:00 uur = 150% schrijven
Zaterdag 12:01 t/m zondag 23:59 = 200% schrijven
Hoe vaak / hoelang heb je dienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:50

Wootlock

Evilution

tendmex schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:12:
[...]

Hoe vaak / hoelang heb je dienst?
we draaien hier met 4 man, dus eens in de 4 weken.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
mwa schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:24:
[...]

Het is inderdaad gewoon een voorheffing, en het uiteindelijke tarief verschilt niet of het nu overuren zijn of gewoon loon. Maar het is niet zo'n vreemde gedachte dat de helft naar de Belastingdienst gaat van elke extra euro die je verdient, want vanaf de 34k is dat zo'n beetje wat je betaalt, vooral door de afbouw algemene heffingskorting en arbeidskorting. Tussen de ~70k en ~100 k nog een beetje meer. En dat is nog zonder rekening te houden met dingen als toeslagen en kinderopvang.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

tendmex schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:21:
Verder niemand die dit leest die storingsdienst draait en zijn/haar situatie wil vertellen?

[...]

Ik krijg inderdaad geen zorg toeslag meer omdat ik te veel verdien. En ik heb geen huurtoeslag want ik huur geen huis.
Even schaamteloos repost uit: True in ""Storingsdienst" maar geen compensatie"

Let ook even op de wettelijke regels omtrent consignatiediensten.

Even een stukje ervaring hier, wij zijn met een team van vijf en rouleren de consignatiediensten. De vergoeding verschilt per dag (week/weekend/feestdag) en is met 1 week per 5 weken ongeveer 370€ bruto per maand (voor een junior een prima toevoeging op het loon (wel na belastingteruggave :+) hiernaast komt nog tijd-voor-tijd met een verhoging bij langer dan één uur werk (en andere factoren zoals tijdstip en dag). Gemiddeld gezien zijn er iets van 0,8 storingen per week. Soms weken geen enkel belletje, soms twee of zelfs drie keer binnen één week. Wel hebben we een relatief hoge response tijd van 30 minuten dit hakt er soms wel in. Persoonlijk kan ik wel in het café gaan zitten en kan wel binnen 30 minuten thuis zijn na een belletje. Wel betekent dit dat 'doorzakken' er niet in zit en ook verjaardagen, feestjes of andere te plannen vrijetijdsbesteding kost wat meer moeite en soms heb je hierin pech. Ik heb bijv. wel eens langs de weg gestaan en op de bijrijdersstoel met de laptop wat zitten op te lossen, maar persoonlijk heb ik liever dat dan dat ik mijn consignatiediensten mijn vrije tijd te veel laat beïnvloeden. Ook loop ik tijdens de diensten altijd met twee telefoons, omdat ik vertik één nummer te hebben voor beiden. Het is juist ook heerlijk om de werktelefoon weg te kunnen leggen als je de verantwoordelijk niet hebt. Dit maakt sommige praktische uitvoering van alledaagse zaken gewoon wat lastiger:
  • in de AH staan met een halve kar boodschappen terwijl je gebeld wordt;
  • direct vanuit kantoor (toen dat nog bestond) naar de sportschool en dus de laptop mee moeten nemen (ik doe het meeste op de fiets);
  • naar vrienden, familie etc. laptop in de kofferbak;
  • telefoon in de hoek v.d. squashbaan leggen bij een potje (ook hier laptop in de kofferbak);
  • een paar baantjes trekken in het zwembad wordt ook lastig als je je telefoon moet kunnen horen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
True schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:10:
[...]

Even schaamteloos repost uit: True in ""Storingsdienst" maar geen compensatie"

Let ook even op de wettelijke regels omtrent consignatiediensten.

Even een stukje ervaring hier, wij zijn met een team van vijf en rouleren de consignatiediensten. De vergoeding verschilt per dag (week/weekend/feestdag) en is met 1 week per 5 weken ongeveer 370€ bruto per maand (voor een junior een prima toevoeging op het loon (wel na belastingteruggave :+) hiernaast komt nog tijd-voor-tijd met een verhoging bij langer dan één uur werk (en andere factoren zoals tijdstip en dag). Gemiddeld gezien zijn er iets van 0,8 storingen per week. Soms weken geen enkel belletje, soms twee of zelfs drie keer binnen één week. Wel hebben we een relatief hoge response tijd van 30 minuten dit hakt er soms wel in. Persoonlijk kan ik wel in het café gaan zitten en kan wel binnen 30 minuten thuis zijn na een belletje. Wel betekent dit dat 'doorzakken' er niet in zit en ook verjaardagen, feestjes of andere te plannen vrijetijdsbesteding kost wat meer moeite en soms heb je hierin pech. Ik heb bijv. wel eens langs de weg gestaan en op de bijrijdersstoel met de laptop wat zitten op te lossen, maar persoonlijk heb ik liever dat dan dat ik mijn consignatiediensten mijn vrije tijd te veel laat beïnvloeden. Ook loop ik tijdens de diensten altijd met twee telefoons, omdat ik vertik één nummer te hebben voor beiden. Het is juist ook heerlijk om de werktelefoon weg te kunnen leggen als je de verantwoordelijk niet hebt. Dit maakt sommige praktische uitvoering van alledaagse zaken gewoon wat lastiger:
  • in de AH staan met een halve kar boodschappen terwijl je gebeld wordt;
  • direct vanuit kantoor (toen dat nog bestond) naar de sportschool en dus de laptop mee moeten nemen (ik doe het meeste op de fiets);
  • naar vrienden, familie etc. laptop in de kofferbak;
  • telefoon in de hoek v.d. squashbaan leggen bij een potje (ook hier laptop in de kofferbak);
  • een paar baantjes trekken in het zwembad wordt ook lastig als je je telefoon moet kunnen horen.
Hey interessant topic. Ga het is doorlezen.

Mijn situatie is dus een beetje gelijk aan die van jou. Je moet in staat zijn om te rijden, en binnen een half uur terug bellen inderdaad. Alleen frequent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

tendmex schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:34:
[...]

Hey interessant topic. Ga het is doorlezen.

Mijn situatie is dus een beetje gelijk aan die van jou. Je moet in staat zijn om te rijden, en binnen een half uur terug bellen inderdaad. Alleen frequent.
Rijden is m.i. niet nodig, maar ik gooi de laptop in de kofferbak zodat ik niet met de laptoptas zit te klooien als ik iets anders aan het doen ben. Ik kan prima koffiedrinken bij mijn ouders op een zaterdag en op de fiets gaan, mits ik de laptop mee neem. Die kan dan wel zonder problemen in de gang staan. Maar met een feest of bbq met 20-30 man (pre-corona) is dat niet echt praktisch. Of naar de sportschool o.i.d. vrij simpele logische dingen maar altijd de laptop meenemen en dan verantwoordelijk gehouden worden door je werkgever over het toezicht :+ is simpelweg vervelend.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hier exact dezelfde situatie als @friggler

1 x per 3 weken een dienst van 7 dagen
Netto vergoeding per week, en alle meldingen langer dan 30 minuten zijn volle werkuren.
De keuze aan ons wat we met die uren doen, opnemen of uitbetalen als overuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
True schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:38:
[...]

Rijden is m.i. niet nodig, maar ik gooi de laptop in de kofferbak zodat ik niet met de laptoptas zit te klooien als ik iets anders aan het doen ben. Ik kan prima koffiedrinken bij mijn ouders op een zaterdag en op de fiets gaan, mits ik de laptop mee neem. Die kan dan wel zonder problemen in de gang staan. Maar met een feest of bbq met 20-30 man (pre-corona) is dat niet echt praktisch. Of naar de sportschool o.i.d. vrij simpele logische dingen maar altijd de laptop meenemen en dan verantwoordelijk gehouden worden door je werkgever over het toezicht :+ is simpelweg vervelend.
Oh ja, ik moet in staat zijn om te rijden omdat ik nog naar locatie toe moet kunnen. Maar dat is in het slechtste geval. Het is meestal inderdaad laptop werk.
FreshMaker schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:46:
Hier exact dezelfde situatie als @friggler

1 x per 3 weken een dienst van 7 dagen
Netto vergoeding per week, en alle meldingen langer dan 30 minuten zijn volle werkuren.
De keuze aan ons wat we met die uren doen, opnemen of uitbetalen als overuren.
Mag ik vragen hoe hoog die netto vergoeding is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wij hebben voor nu 100€ afgesproken, maar mede omdat we momenteel met een volledige nieuwe omgeving begonnen zijn, dus in verhouding geen storingen.
Als het straks drukker zou worden, is er opnieuw overleg

Wij hebben de afspraak dat overdag de melding aan de 'aanwezige' gegeven wordt, al is dat met de huidige thuiswerk-situatie weer even lastiger.

Technisch gezien loopt de dienst van 17 to 08u ( 24u weekend )
Het team waar ik dit mee doe zijn allemaal wel bereikbaar, dus als de één niet opneemt, pakt een ander het wel op.
Voor noodzaak zijn er nog een paar hogerop in de ketting die het ook op kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimRam
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:07
Momenteel in bij huidige werkgever geen storingsdienst. Momenteel is ook de afspraak niet op kantoor is niet aan het werk.

Bij vorige baan had ik 1x in de 6-8 weken dienst voor 1 week. Hiervoor was geen vergoeding omdat dit bij de functie hoort volgens het bedrijf en werd origineel ook niet vermeld bij vacature en sollicitatie. Tevens werd er ontwijkend over gesproken tot na mijn proeftijd. In de toekomst pik ik dat zelf niet meer. Je offert te veel op om het 'gratis' te doen en het salaris was ook niet bijzonder hoger voor de vereiste bereikbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 13:06
Ik heb bij mijn vorige werkgever storingsdienst gedraaid, eerst 2e lijn, toen 3e. Regelingen waren relatief eenvoudig.

Je krijgt als je storingsdienst loopt sowieso een toeslag buiten de normale kantoortijden, dit percentage is afhankelijk van de dag en tijdstip. Dit was met 1 week per maand voor mij ongeveer 9-10% bruto extra, ook als er niks gebeurde. Ik moest wel binnen een half uur kunnen reageren en werken.

Als ik de telefoon opnam was dat gelijk een half uur werk. Deze schreef je gewoon als een half uur met het op dat moment geldende tarief (100% + tarief). Voor mij gelde toen dat het zowel TvT was als betaling. Maak je ze niet op binnen 12 weken worden ze uitbetaald, geen discussie, stond in de CAO.

Ik was toen nog jonger en zonder kinderen, weinig op pad, dus dat ging best. En zelfs toen had het al een beste impact, je kan niet ff rustig naar de bios of zo. Je slaapt toch onrustiger. Van mij hoeft het niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 16:29
Bij ons is een week consignatie 10% extra, schrijven van uren gaat per kwartier afgerond naar boven met minimaal een half uur. Keuze uit Tijd voor tijd of alles uitbetaald. plus nog een vast bedrag per oproep "oproepvergoeding".

Voorbeeld doordeweeks s'avonds een storing 1 uurtje is 150%, 1 uurtje tvt en 50% uitbetaald. plus oproepvergoeding. verder hebben we nog wat hogere percentages voor het weekend. zondags 200% bijv.

Frequentie van storingen is het laatste jaar wel omlaag gegaan nadat we wat verbeteringen hadden doorgevoerd aan de applicaties die we supporten.

Er zijn inderdaad een paar met stuwmeren van uren :) vaak gaan ze begin van het jaar met die Collega's in gesprek om te kijken hoe die dat wil aanpakken periode iets meer vrij of gedeelte laten uitbetalen.

Persoonlijk slaap ik er niet minder om, vind het vooral onhandig om telefoon en laptop mee te moeten zeulen als ik in het weekend wat wil gaan doen. Sommige dingen kan ik ook niet doen maar gelukkig hebben we een goeie club collega's in het groepje waardoor ruilen vaak wel kan.

[ Voor 15% gewijzigd door ocwil op 19-07-2021 16:43 ]

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Bij ons krijg je 50 euro per weekdag dat je stand-by staat (van 18.00 tot 07.30 uur), en 70 euro per dag in het weekend. Komt dus neer op 390 euro per week.
We hebben grofweg 1x per 8 weken een week stand-by.
Uren mag je schrijven, gaan tegen 125% (tot 22.00 uur) of 150% (rest van de tijd).
Keuze is uitbetalen of opmaken.

Vorig jaar had ik aan het eind van het jaar 4 weken over (inclusief overuren uit normale werkzaamheden), die heb ik verspreid over het eerste half jaar opgenomen.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

@tendmex Ik kan niet in jouw financiële situatie kijken, maar als ik moet kiezen tussen meer geld of meer vrije tijd? Vrije tijd hands on.

Zelf heb ik meerdere jaren op projecten ver van huis, bij sommige kreeg ik reis uren.
Dat vond mijn leidinggevende een overbodige luxe en makkelijk verdiend.
Toen ze een keer op hetzelfde project mocht, klaagde dat het veel tijd kostte.

Ik gaf aan dat ik ook liever vrije tijd dan geld had (en nog steeds heb).
Dan is mijn tijd nog planbaar, maar dat van jou niet.

Kijk of je niet gewoon 1 keer in de 9 weken een langer rooster vrij weekend kan krijgen.

Daarnaast hoe zit het met minimale slaapuren? Wettelijk gezien 8 aaneengesloten uren… houden ze daar ook rekening mee?

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
T.C schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:07:
@tendmexDaarnaast hoe zit het met minimale slaapuren? Wettelijk gezien 8 aaneengesloten uren… houden ze daar ook rekening mee?
Dat is pertinent onwaar, zie de link naar de rijksoverheid: https://www.rijksoverheid...proepdiensten-consignatie

En dan speciaal on de kop ‘ Oproep geen onderbreking rusttijd’.

Ik heb daar ook wel eens een discussie over gehad. Gelukkig zag mijn WG wel in dat ik nooit om 8 uur s-ochtends op de stoep kan staan als ik een halve nacht bezig ben geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoca
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 31-05 22:03
Bij mij op het werk krijg je 7,5% extra salaris per maand voor een week consignatie in de maand.
Indien je uren moet maken naar aanleiding van je consignatie, krijg je deze uren tijd voor tijd terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
T.C schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:07:
@tendmex Ik kan niet in jouw financiële situatie kijken, maar als ik moet kiezen tussen meer geld of meer vrije tijd? Vrije tijd hands on.

Zelf heb ik meerdere jaren op projecten ver van huis, bij sommige kreeg ik reis uren.
Dat vond mijn leidinggevende een overbodige luxe en makkelijk verdiend.
Toen ze een keer op hetzelfde project mocht, klaagde dat het veel tijd kostte.

Ik gaf aan dat ik ook liever vrije tijd dan geld had (en nog steeds heb).
Dan is mijn tijd nog planbaar, maar dat van jou niet.

Kijk of je niet gewoon 1 keer in de 9 weken een langer rooster vrij weekend kan krijgen.

Daarnaast hoe zit het met minimale slaapuren? Wettelijk gezien 8 aaneengesloten uren… houden ze daar ook rekening mee?
Als ik s' nachts m'n bed uit geroepen wordt zijn ze wel zo schappelijk om je s' morgens vrij te geven. Alleen ik ben dan meestal zelf zo koppig om gewoon te gaan werken.

Het lastige aan uren opmaken is dat we sws 1 werkdag in de week vrij zijn. En kwa werkzaamheden het druk zat hebben. Uurtje merk je niet (maar prive ook niet) maar een halve dag vrij, betekend ook dat je weer een halve dag achterloopt aan werkzaamheden.

[ Voor 11% gewijzigd door tendmex op 19-07-2021 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09 11:01
Wij hebben hier diensten van vrijdag 16:00 tot vrijdag 08:00 en krijgen een standby vergoeding wat ongeveer neerkomt op 100 euro netto voor die week. Oproepen worden geboekt als overwerk, tot 100% van dat overwerk komen als opneembare uren te staan en alles boven die 100% word automatisch uitbetaald.
Maak je die opneembare uren binnen 3 maanden niet op, dan worden die ook uitbetaald.

Afhankelijk van de storing (tijdstip en hoe lang je er mee bezig was) begin je de dag er op later of niet. Is vrij te bepalen door jezelf. 99% van de keren begin ik gewoon op mijn normale tijd, en stop ik eerder.

Moet wel zeggen dat wij tegenwoordig gelukkig niet veel meer opgeroepen worden, dit was in het verre verleden wel anders, 4 x per week midden in de nacht was geen uitzondering en dan ook dat je lang bezig was, en we moesten toen ook naar lokatie omdat inbellen niet mogelijk was. Stond je na de storing eindelijk weer voor je eigen voordeur, ging de pieper, kan je weer terug... andere storing |:( 8)7

Na ruim 15 jaar storingsdiensten ben ik er af en toe wel klaar mee, zeker nu we steeds minder mensen hebben en we bijna iedere 4 weken het haasje zijn. Je moet er rekening mee houden met afspreken of ergens heen gaan, je moet in een uur, indien nodig, op lokatie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C

T.C

Domino schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:38:
[...]

Dat is pertinent onwaar, zie de link naar de rijksoverheid: https://www.rijksoverheid...proepdiensten-consignatie

En dan speciaal on de kop ‘ Oproep geen onderbreking rusttijd’.

Ik heb daar ook wel eens een discussie over gehad. Gelukkig zag mijn WG wel in dat ik nooit om 8 uur s-ochtends op de stoep kan staan als ik een halve nacht bezig ben geweest.
Bedoel je deze sectie?
Oproep geen onderbreking rusttijd
Een oproep tijdens uw consignatie wordt niet beschouwd als een onderbreking van de dagelijkse of wekelijkse rusttijd?
De link in die sectie gaat specifiek over pauzes (van 30 minuten bij werktijden vanaf 5,5 uur en 45 minuten bij werktijden van 10 uur.)
Hoe heeft dat te maken met de 8 rust uren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C

T.C

tendmex schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:38:
[...]

Als ik s' nachts m'n bed uit geroepen wordt zijn ze wel zo schappelijk om je s' morgens vrij te geven. Alleen ik ben dan meestal zelf zo koppig om gewoon te gaan werken.

Het lastige aan uren opmaken is dat we sws 1 werkdag in de week vrij zijn. En kwa werkzaamheden het druk zat hebben. Uurtje merk je niet (maar prive ook niet) maar een halve dag vrij, betekend ook dat je weer een halve dag achterloopt aan werkzaamheden.
Dat is geen schappelijk zijn, dat is gewoon voorkomen van aansprakelijkheid.

Ik had het over 8 rust uren, maar het is zelfs 11 rust uren.
Dit mag slechts 1 keer per 7 dagen verkort worden tot 8 uur.
Woon-werk verkeer is geen rust en telt niet als zodanig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik heb om de week storingsdienst. Doordeweeks van 6 tot 10 's avonds en in het weekend van 10 uur 's ochtends tot 2 uur 's middags.
Gebeurt eigenlijk nooit wat, maar moet dus wel een laptop meenemen als ik tijdens mijn dienst privé op pad ga (gekregen van het werk uiteraard) zodat ik binnen een uur na de melding via VPN kan inloggen om het probleem aan te pakken.
Daar krijg ik €500 netto per maand voor.

edit:

Misschien handig om in mijn situatie 'storing' te definiëren:
Storing is alleen een severity 1 ticket wat dus betekent dat de applicatie niet bereikbaar is. Ik ben in dit geval alleen verantwoordelijk als de database niet bereikbaar is/werkt.
Dus zoals gezegd is er eigenlijk nooit echt iets aan de hand voor mij, maar ik moet er wel rekening mee houden dat er iets kan gebeuren.

[ Voor 26% gewijzigd door ZaZ op 21-07-2021 02:54 ]

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:39
15 jaar geleden ook een storingsdienst gedraaid. Dat was 1 week om de 6 weken. Puur voor wacht kreeg ik €250. De uren werden gewoon als overuren geboekt, en kon opnemen per uur. Elk uur gewerkt na 0h00, was 's morgens een uur later beginnen.

Nu zit ik in een 24/7 permanentie voor interventies ten velde. Het kan dus gebeuren dat ik nog ten velde bezig ben als mijn aflos op het bureau aankomt. Dan is het inschatten hoe lang het gaat duren en of aflos ten velde gewenst is. Elk uur langer wordt genoteerd en per 8 uur wordt dat een dag thuis. Als ik op meer dan 5 kilometer ben van de "kazerne" tijdens het overwerk, komt er ook een premie van €100 bij.
Aangezien het opnemen van die dagen ooit een probleem was, en de werkgever toch een beetje opkuis wou houden, hebben ze toen beslist om achterstallige dagen aan 150% uit te betalen. De planningsdienst heeft toen serieus onder hun kl*ten gekregen. Ik was niet de enigste die effe 100 dagen kwam aftikken. Sindsdien letten ze echt wel beter op, en hebben we een 7de man als reserve gekregen om achterstand te vermijden.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Pagina: 1