Time-outs in netwerkverbinding

Pagina: 1
Acties:

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Naar mijn gevoel is mijn Chello verbinding (die altijd :9~ was) de laatste tijd zo traag als dikke stront door een dun rietje de berg op.

Pings in games zijn nog wel ok, maar downloads zijn echt om te janken. Het verschil bijvoorbeeld tussen de Red Faction demo 's ochtends downloaden (heel snel, in 20 minuten) en de Test MP Demo 's middags (met 7 kbps :'( ) is enorm.

Nou ben ik dus aan het pingen. Chello en een andere site buiten het chello netwerk. Mijn vraag is: wat is normaal? Hoeveel keer "Timeout bij opdracht" is gewoon? Ik heb nog nooit zo'n lange ping gemaakt, dus ik weet het gewoon niet. Het staat er best veel in namelijk, maar ik heb geen idee of dat daarvoor ook zo was. De tijden zijn nog steeds ok, maar voor mijn gevoel dus veel TimeOuts.

Soms maakt 'ie 30 pings zonder problemen en dan maakt 'ie er 30 waarvan er 8 of 10 een TimeOut geven. Volgens mij is die verbinding brak. Wat vinden jullie?

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 10:06

cruncher

wanna crunch someone?

Jij moet even regelmatig een testje doen op de upc testserver, met die resultaten meelen naar chello en ze doen er echt wat aan.
Ze monitoren continue de resultaten van die testserver.

Bij mij veranderden ze de routering een beetje waardoor alles weer soepel gaat.....

can you read my mind?

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Een packetloss van 20% is wel maximaal. 20% is wel merkbaar, maar nog net te doen. Wordt het meer, dan ga je het heel erg merken. (Verbinding wordt dan stroperig)

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
UPC Testserver? Waar zit dat ding? Zit dat niet op het interne netwerk?

Edit: gevonden. Ben nu aan het testen.

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

Onderstaand de url

http://test.net.upc.nl/

can you read my mind?

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 14:27 schreef little_soundman het volgende:
Een packetloss van 20% is wel maximaal. 20% is wel merkbaar, maar nog net te doen. Wordt het meer, dan ga je het heel erg merken. (Verbinding wordt dan stroperig)
Heb net 37 pagina's ping log bekeken en ik heb een packet loss van 10%. Zowel naar het interne als het externe netwerk. Downloadtest: zeer laag. :(

Dus als je wat stroop wilt...

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

Op zaterdag 18 augustus 2001 15:17 schreef wzzrd het volgende:

[..]

Heb net 37 pagina's ping log bekeken en ik heb een packet loss van 10%. Zowel naar het interne als het externe netwerk. Downloadtest: zeer laag. :(

Dus als je wat stroop wilt...
Nee, sorry ik heb al genoeg "stroop" gehad..

Dat wordt dus meelen naar helpdesk..!!!!!!

can you read my mind?

Pagina: 1