Games streamen van zolder naar woonkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogklep
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-12-2023
Hallo Tweakers,

Ik heb binnenkort op zolder een gloednieuwe pc waarmee ik op 4k kan gamen en films afspelen (en werken, maar lekker belangrijk).
Beneden in de woonkamer heb ik een beamer. Ik ga daar ook mijn oude pc neerzetten. De audio daarvan sluit ik aan op een stereoversterker.
Is het mogelijk om games (en films/series) vanaf mijn pc op zolder naar beneden te streamen, zodat ik op de beamer op 4k kan gamen met acceptabele latency? Ik doe geen e-sports, dus het komt niet op de milliseconde, maar het moet wel speelbaar zijn. Mijn pc's zullen allebei met ethernetkabel op de router aangesloten worden.
Hoe zou ik dat dan moeten aanpakken/aansluiten?
Ik hoop dat iemand mij hierover wat advies kan geven of mij naar de juiste informatie/topics kan verwijzen. Alvast hartelijk bedankt.

Beste antwoord (via Oogklep op 16-07-2021 15:20)

• MathijsR
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-08 16:55
Als je een Nvidia kaart hebt kan je dit nog overwegen: https://moonlight-stream.org

Edit: Ik weet niet of je perse die oude PC beneden neer wilt zetten, maar een Nvidia shield is natuurlijk ook gewoon een goede optie (wederom.. gegeven dat je een Nvidia GPU hebt)

[ Voor 52% gewijzigd door MathijsR op 16-07-2021 15:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:08
Als het via steam is kan je op beide computers inloggen met de zelfde account, en dan kan je op de ene computer alle games starten via een game stream als deze op de andere computer geïnstalleerd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogklep
Dank je voor je antwoord. Een deel is inderdaad op Steam, maar ik gebruik ook Epic, Battlenet en GOG. Is dat net zo eenvoudig op te lossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 17:04
even google gevraagd en kwam hierop uit

https://monflo.mirillis.com/remote-pc-gaming

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogklep
Dank je wel. Dat ziet er zeker handig uit, maar helaas gaat het maar tot 1080p (gratis tot 720).
Omdat ik allebei de pc's op dezelfde router ga aansluiten, vroeg ik me af of het niet efficienter zou kunnen dan een remote acces programma.

[ Voor 3% gewijzigd door Oogklep op 16-07-2021 14:59 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MathijsR
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-08 16:55
Als je een Nvidia kaart hebt kan je dit nog overwegen: https://moonlight-stream.org

Edit: Ik weet niet of je perse die oude PC beneden neer wilt zetten, maar een Nvidia shield is natuurlijk ook gewoon een goede optie (wederom.. gegeven dat je een Nvidia GPU hebt)

[ Voor 52% gewijzigd door MathijsR op 16-07-2021 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogklep
Dat zier er veelbelovend uit! Ik ben van plan een 3070ti te kopen, dus dat zou moeten werken. Bedankt!
Pagina: 1