Macro om gemarkeerde regel te verwijderen uit mail.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerhardh
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-01-2022
Goedemiddag,

Wanneer wij een mail ontvangen van een mailadres buiten onze organisatie krijgen wij boven de betreffende mail een gemarkeerde regel met de tekst dat de mail van buiten komt.

Wanneer ik deze mail beantwoord blijft deze regel alsnog in de mail staan. Maar dat wil ik liever niet en om telkens de regel handmatig te verwijderen is te veel werk.

Nu ben ik bezig geweest om een macro te schrijven met een button in het lint om deze regel te verwijderen.
Het wil mij nog niet echt lukken |:( . Volgens mij moet de macro zoeken naar gehighlighte regels deze selecteren en verwijderen/knippen.

Wie kan mij verder helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-10 17:12
Hoe ziet jou macro er nu uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Geef idd even de huidige code icm. waar je tijfelt, dan kunnen we meedenken.

In het algemeen: ik zou niet zoeken naar 'alle' gehighlighte tekst, ik zou alleen kijken naar een bepaalde plaats zoals bovenaan.

Overigens: houd rekening met plaintext / html / rtf mails. Ze zullen alle drie voorkomen.

Over welke software gaat het trouwens? De meest recente Outlook in OFF365? En dan de Windowsversie, niet webbased?

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 16-07-2021 13:43 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerhardh
Ik heb er ook nog even verder over nagedacht. ik moet niet zoeken naar de markering/highlight maar naar de tekst. de macro moet dus zoeken naar de zin ''LET OP: Deze e-mail is afkomstig van buiten de organisatie. Klik niet op links of open geen bijlagen tenzij u de afzender herkent en weet dat de inhoud veilig is.''

en deze verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerhardh
Ik heb nu onderstaande macro in Word. daar werkt hij nu. Het lukt mij alleen niet om deze om te zetten naar Outlook. wie weet wat ik aan moet passen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Sub ScratchMacroII()
Dim oRng As Word.Range
Set oRng = ActiveDocument.Range
With oRng.Find
  .Text = "LET OP: Deze e-mail is afkomstig van buiten de organisatie. Klik niet op links of open geen bijlagen tenzij u de afzender herkent en weet dat de inhoud veilig is."
  While .Execute
    oRng.Paragraphs(1).Range.Delete
  Wend
End With
End Sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:29
Volgens mij doet dit wat je wilt.

Alleen het stukje met "Selection.InsertBefore" vervangen door jouw zoek- en vervang code
Pagina: 1