Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-07 18:21
Dag tweakers,

Na mijn verhuizing :)F -> :)B heb ik onlangs mijn eID gekregen (ID met een chip om je online te identificeren).
Natuurlijk gelijk de meest gebruikte reader (OneSpan/Vasco Digipass 905) gekocht zodat ik hem kan koppelen.

Kreeg hem niet aan de praat op mijn desktop (Windows 10).
De laatste eID Middleware en Viewer software geïnstalleerd. In apparaatbeheer zie ik netjes de reader verschijnen, en ook mijn kaart als ik die erin steek. De eID installatie zegt echter dat er geen reader is gevonden.
De Viewer geeft wel het icoontje weer van een gevonden reader, maar niet die met pas erin.
Als ik kijk bij Bestand - Card Readers zie ik 1 item, maar zonder tekst. Kan hem wel aanvinken maar dat maakt geen verschil. Alle USB poorten geprobeerd voor de zekerheid.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lF9o-Jk3W8fhqo4Vho8Kt4ywhLk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lfe8nzD83ebi3j9l1RaoSVPL.jpg?f=fotoalbum_large

Natuurlijk ook geprobeerd op mijn laptop van het werk, ook Windows 10.
eID Middleware installeren, reader inpluggen en jawel, gelijk mijn gegevens... Alles plug-and-play.
Als ik bij apparaatbeheer kijk zie ik dat dezelfde drivers zijn geïnstalleerd.

Daarna heb ik nog vanaf de onespan website een driver gedownload (nb: was dus niet nodig op mijn laptop). Installatie stopt met een Fatal error: Installation ended prematurely because of an error. Helaas verder niets in de logs kunnen vinden.

Helaas kan ik op de laptop niet vooruit, aangezien deze redelijk dichtgetimmerd is door mijn werkgever.

Heeft iemand een idee waar ik het nog kan zoeken? |:(

Alle reacties