Suggestie: voor laptops een filter toevoegen: power delivery

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Ik ben op zoek naar laptops die via power delivery opgeladen kunnen worden en daarnaast ook displayport over usb-c ondersteunen zodat ik geen oplader meer mee hoef te nemen naar kantoor. Ik vindt het erg lastig om terug te vinden welke laptops dat wel of niet ondersteunen.

Ik weet dat de Dell XPS serie en de MacBook's het ondersteunen, maar daar houdt het een beetje op.
Ik ben vast niet de enige die hier (veel) interesse in heeft.

Dan kijk ik bijvoorbeeld op:
https://www.dignited.com/63970/usb-c-power-delivery-port/

Maar, dan staat daar dat alle TB3 power delivery zou moeten ondersteunen, maar mijn huidige laptop heeft TB3 maar geen power delivery om de laptop mee op te kunnen laden.

Dan kijk ik bijvoorbeeld naar:
https://www.skikk.eu/laptops/lynx3-15
Maar ook daar zie ik niet of deze laptop via power delivery opgeladen kan worden of niet.

Ik kan wel deze pagina vinden, al zou ik dit graag bij T.net zien en up to date en bijgewerkt etc.

[ Voor 64% gewijzigd door JDVB op 16-07-2021 10:12 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-10-2024

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
JDVB schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:47:
Dan kijk ik bijvoorbeeld naar:
https://www.skikk.eu/laptops/lynx3-15
Maar ook daar zie ik niet of deze laptop via power delivery opgeladen kan worden of niet.
Deze heeft dat sowieso niet. Je kan er redelijk vanuit gaan dat als het stroomverbruik van de laptop boven de 100W uitkomt, power delivery niet aanstaat. (laptops met nVidia of Radeon gpu's is dat altijd wel het geval), dit omdat die apparaten meer dan 100W kunnen verbruiken en dus usb-c / tb power delivery dan gewoon niet genoeg stroom levert.

Met de komst van TB4 had men goede hoop, maar ook die is op 100W gelimiteerd nog steeds helaas.

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Dat snap ik dan niet helemaal, omdat deze met nVidea gpu:
pricewatch: Dell XPS 15 9500 (FGHDC)
een oplader van 130Watt heeft en toch power delivery ondersteund.

Ik zou alleen verwachten dat ik iets vergelijkbaars moet kunnen vinden met een wat minder fancy beeldscherm en daardoor iets goedkoper. (Met twee externe schermen via 1 USB-C kabel heb je dat laptop scherm niet zo hard meer nodig ;) )

[ Voor 12% gewijzigd door JDVB op 16-07-2021 11:08 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die Dell 130W / 135W systemen die rekken de USB-PD spec op tot 6.5A.
Dat mag officieel niet en dus werkt dat alleen met de Dell lader.
Met non-Dell laders zouden ze tot 100W moeten kunnen gaan (al gat dat vaak mis en krijg je lagere laadsnelheden).

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
https://psref.lenovo.com/...5_Pro_16ACH6?M=82L5008CMH

Deze Lenovo heeft ook een NVIDIA GeForce RTX 3050 en daarnaast ook:
1x USB-C 3.2 Gen 2 (support data transfer, Power Delivery 3.0 and DisplayPort 1.4)

Dus Dell en Apple zijn zeker niet de enige twee die het aanbieden.

Helaas alleen fTPM, maar ondanks dat zou dit best mijn volgende laptop kunnen gaan worden.

Maar zelfs een beest als dit ondersteund power delivery:
pricewatch: Lenovo Legion 7 16ACHg6 (82N6005VMH)

Lenovo meldt hiervoor bij de specificaties, connectivity:
1x USB-C 3.2 Gen 2 (support data transfer, Power Delivery 100W and DisplayPort 1.4)
Voor het beeld, dat is dus een gaming laptop met een 300W voeding, die ondanks dat schijnbaar toch zonder lader kan functioneren met power delivery!
laptopplus schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:15:
[...]

Je kan er redelijk vanuit gaan dat als het stroomverbruik van de laptop boven de 100W uitkomt, power delivery niet aanstaat.
Dat is dus in ieder geval voor deze Dell, Apple en Lenovo laptops al niet het geval.

En omdat maximaal gebruik zeker niet gelijk staat aan gemiddeld verbruik zou het best eens zo kunnen zijn dat voor veel laptops ook met een hoger dan 100 Watt maximaal verbruik de power delivery voldoende zal zijn om de accu capaciteit op een acceptabel niveau te kunnen houden. Zeker wanneer je het beeldscherm van de laptop dichtklapt en randapparatuur op het beeldscherm aansluit voor de stroomvoorziening / usb-hub.

Maar ondanks dat wordt bij de specificaties van T.net niet eens vermeld dat dit bestaat of mogelijk is.
Deze thread/suggestie ben ik gestart om dit zowel op te nemen in de specificaties van laptops alsook om daar op te kunnen gaan filteren. Voor mij is dit namelijk wel een uniek verkoop argument.
En ik weet van mijn collega's dat ik zeker niet de enige ben!

Deze eerdere reactie komt op mij over als: Maar veel laptops hebben dit niet en het kan nog niet boven de 100 Watt, dus dit is helemaal niet nuttig om te benoemen en of op te kunnen filteren.

[ Voor 93% gewijzigd door JDVB op 22-07-2021 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@JDVB Interessante spec. Ivm vakantie moet je even wachten op een reactie, maar mijn collega @Mooijekind doet wat meer met laptops in de Pricewatch dan ik en heeft ook (denk ik) een betere kijk op hoe goed dit wordt gespecificeerd bij de fabrikanten maar ook onze dataleverancier (Icecat). Wordt vervolgd!
Pagina: 1