Internetradio zakelijk gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:16
Hallo Tweakers,

Ik ben op zoek naar een kant en klare oplossing om zakelijk radio te kunnen luisteren.

Dit is de setup momenteel:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aJe6b9t.jpg

Bovenste is de internetradio op dit moment
Middelste is een "analoge" radio
Onderste is een versterker die zorgt voor muziek in alle fabriekshallen

De middelste gebruiken we dus bijna niet meer, of er moet het verzoek zijn tot een "speciale, lokale zender" die niet via internet te vinden is.

De bovenste AEG gebruiken we nu dus, en in de presets staan een aantal zenders waar men uit kan kiezen.

Alleen de AEG begint het op te geven, steeds vaker "rare" storingen.

Ik heb eigenlijk niet zo heel veel eisen

1 = Indien mogelijk (eenvoudig) te bedienen via bedieningspaneel zonder tussenkomst van appjes
2 = Te bedienen via een app
3 = Zijn er ook radio's te koop waar je naar toe kunt streamen met spotify etc? Dit moet dan wel beveiligd zijn met een wachtwoord
4 = Hij moet dus een tulp uitgang hebben om naar de versterker te gaan.

Hebben jullie nog tips hiervoor, ik zie door de bomen het bos niet meer.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:32
Wat bedoel je precies met "rare storingen"? Je streamt nu ook al via internet, dus het doet het of het doet het niet zeg maar. Miscshien is de wifi niet stabiel en zit daar het probleem?

Mar om je vraag te beantwoorden: volgens mij zoek je een "wifi radio met spotify connect". Als ik daar op zoek (of een soortgelijke term) kom ik diverse modellen en merken tegen die aan je eisen voldoen zoals deze of deze.

Lijken mij beide makkelijk te bedienen, spotify en een tulp uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat bedoel je met zakelijk luisteren überhaupt?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Terrz schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:50:
Wat bedoel je precies met "rare storingen"? Je streamt nu ook al via internet, dus het doet het of het doet het niet zeg maar. Miscshien is de wifi niet stabiel en zit daar het probleem?
Nee, dat ding start af en toe helemaal niet op, vanochtend weer kunnen "reanimeren" door de stroom er een uur af te laten, maar hij is aan zijn einde
Mar om je vraag te beantwoorden: volgens mij zoek je een "wifi radio met spotify connect". Als ik daar op zoek (of een soortgelijke term) kom ik diverse modellen en merken tegen die aan je eisen voldoen zoals deze of deze.

Lijken mij beide makkelijk te bedienen, spotify en een tulp uitgang.
Tnx!
kamerplant schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:02:
Wat bedoel je met zakelijk luisteren überhaupt?
Het is de centrale radio voor een bedrijf, dat bedoel ik met zakelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:55
Wij hebben daar gewoon een pc voor staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hou je rekening met licentie afdracht? Dure grap als dat niet gebeurt.

Daarnaast zit jewel in de knel met de Spotify overeenkomst. Dus die wens kan je beter laten varen.

Dan hou je dus
App en tulp over

Voor tulp heb je converters
Voor app is er vrij weinig met een tulp uitgang.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:32
Vorkie schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:20:
Hou je rekening met licentie afdracht? Dure grap als dat niet gebeurt.

Daarnaast zit jewel in de knel met de Spotify overeenkomst. Dus die wens kan je beter laten varen.

Dan hou je dus
App en tulp over

Voor tulp heb je converters
Voor app is er vrij weinig met een tulp uitgang.
Dat is de hele vraag van TS toch helemaal niet? Toen ik de eerste post las dacht ik al "Licentie/copyright ridders incomming in 3-2-1...." :')

Misschien is dat bij het bedrijf van TS gewoon netjes geregeld? Begin je bij elk bedrijf of winkel waar jij naar binnenstapt waar muziek speelt hier ook over? Jij luistert geen radio op je werk totdat je baas hier een dikke licentie voor heeft afgesloten?

On-topic: De tip van de tulp converter is wel een goede. Veel radio's hebben een koptelefoon uit, dan zou je een "3.5mm naar tulp verloopkabel" kunnen gebruiken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grolsch
Dat is inderdaad mijn vraag niet, als ik daar vragen over had gehad dan had ik me wel gemeld op GatheringofJuristen.nl :P
jeroen3 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:10:
Wij hebben daar gewoon een pc voor staan.
Dat zou zeker kunnen, maar is me te ingewikkeld, onderstaande tip van @Terrz _/-\o_ _/-\o_ is veel praktischer:

https://www.amazon.nl/int...rendisplay/dp/B07XSDJQ1P/

Iedereen bedankt voor de tips, iemand anders tipte me ook nog over de Sonos Port, maar die is niet te bedienen op het apparaat zelf, en ik wil ook niet Jan en Alleman met de app de radio laten bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Terrz schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:30:
[...]

Dat is de hele vraag van TS toch helemaal niet? Toen ik de eerste post las dacht ik al "Licentie/copyright ridders incomming in 3-2-1...." :')

Misschien is dat bij het bedrijf van TS gewoon netjes geregeld? Begin je bij elk bedrijf of winkel waar jij naar binnenstapt waar muziek speelt hier ook over? Jij luistert geen radio op je werk totdat je baas hier een dikke licentie voor heeft afgesloten?

On-topic: De tip van de tulp converter is wel een goede. Veel radio's hebben een koptelefoon uit, dan zou je een "3.5mm naar tulp verloopkabel" kunnen gebruiken.
En ik heb niet gevraagd of jij wilt antwoorden op mijn post. Fijn weekend. Succes met alle aannames die jij hier doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:20

DukeBox

loves wheat smoothies

Deze gebruiken wij in de fabriek: pricewatch: Dual IR 3A
Staat al zeker 3 jaar 24x7 probleemloos te draaien.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grolsch
Vorkie schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:47:
[...]

En ik heb niet gevraagd of jij wilt antwoorden op mijn post. Fijn weekend. Succes met alle aannames die jij hier doet :)
Volgens mij is dit "mijn" topic, en begin jij over zaken waar ik niet om gevraagd heb, en wat ook niet de vraag is.

Het staat je vrij om een eigen discussietopic te starten 8)
DukeBox schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:50:
Deze gebruiken wij in de fabriek: pricewatch: Dual IR 3A
Staat al zeker 3 jaar 24x7 probleemloos te draaien.
Tnx, dat ziet er ook goed en praktisch uit! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 10:44
Kun je niet een raspberry pi met een pi hat gebruiken. Volumio er op en gaan...
Dan ben je voor een paar 10tjes klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
htca schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:02:
Kun je niet een raspberry pi met een pi hat gebruiken. Volumio er op en gaan...
Dan ben je voor een paar 10tjes klaar.
Klopt, maar daar zitten geen fysieke knoppen op, dus zal het met een app bedient moeten worden, en dan kan iedereen er weer bij toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 10:44
Grolsch schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:06:
[...]

Klopt, maar daar zitten geen fysieke knoppen op, dus zal het met een app bedient moeten worden, en dan kan iedereen er weer bij toch :?
Ik weet niet wie er allemaal op het netwerk zitten. Je wilt knoppen maar niet iedereen mag hem bedienen🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
htca schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:24:
[...]

Ik weet niet wie er allemaal op het netwerk zitten. Je wilt knoppen maar niet iedereen mag hem bedienen🙄
Deze radio staat in de (afgesloten) serverruimte, dus daar komen geen vreemde vingers (fysiek) bij 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarom moet het bedienen met een app dan beveiligd zijn met een wachtwoord?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
JvS schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:46:
Heb je ooit wel eens met 4 collega's naar de radio geluisterd ?
Dat is altijd gedoe :+
Ieder zijn eigen smaak, zijn eigen wensen en vooral commentaar op de andere 3 ;)

Ik werk in een ruimte met wisselend 3 tot 6 collega's
Overdag een vast stramien, van 6:45 - 08:30 verschillende nieuws en actualiteiten ( tot de herhalingen beginnen, dus in de zomer al snel )
Dan de radio aan.

Er zijn mensen die persé radio 3 willen, anderen 538 of Qmusic.
Maar (gelukkig) zijn de meeste niet van de grappige DJ's gediend, die zichzelf leuker vinden dan de rest.

Wij moesten daar gewwon écht een overleg voor inplannen - wat is voor iedereen acceptabel :+
Het is dus nu Arrow of Sky radio geworden .... gewoon omdat die non-stop muziek, met alleen onderbreking voor nieuws.

Ik probeer langzaam ook internetradio in te voeren, of DAB+, want dan zijn er meer themakanalen die nonstop uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
JvS schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:46:
Omdat er 50 man werkt, en als ze alle 50 wat anders willen (ga daar maar eens vanuit), heb je er een mooie rotzooi van.

Ik wil graag dat slechts een aantal personen de zender kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heb je een specifieke reden waarom je de radio stations wilt streamen vanaf internet ?
Er zijn namelijk ook professionele DAB+ ontvangers die passen in een 19" rack. Antenne op het dak en 24*7 betrouwbare radio in goede kwaliteit. Via een webinterface (met wachtwoord) kun je op afstand het station wijzigen, en zelfs tijdstippen koppelen aan stations. (Handig als een avondploeg een andere zender wilt horen)
Verder kunnen sommigen ook pauze signalen geven, met afzonderlijk in te stellen geluiden voor koffie en lunchpauze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou een oude pc neerzetten en streamen. Dan ben je niet afhankelijk van de apparatuur want als deze niet meer ondersteunt wordt of er is geen licentie voor Internet radio meer(Denon), dan ben je of je zender kwijt of Internet radio doet het niet meer. Je keuze en bediening vind ik persoonlijk via een pc veel makkelijker.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Grolsch schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 22:13:
[...]

Omdat er 50 man werkt, en als ze alle 50 wat anders willen (ga daar maar eens vanuit), heb je er een mooie rotzooi van.

Ik wil graag dat slechts een aantal personen de zender kan veranderen.
die snap ik, maar ik denk dat wachtwoorden lastig wordt. Je kan dan nog het best een losse wifi met apart (geheime) wachtwoord opzetten denk ik.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1