Ik ben een tijdje terug bezig geweest met een soort inschrijfsysteem voor een LAN in Perl. Op mijn pc (windhoos 98 SE) had ik een webserver draaien met perl, en alles werkte prima. Probeer ik dit op internet, en krijg ik alleen maar foutmeldingen (gamepoint server, linux???) Scripts chmod 755. Ze werken nu een beetje, totdat ik files weg wil schrijven, dan krijg ik foutmeldingen. Moet ik nu de hele dir chmod 777 doen ofzo??? Ik heb niet zoveel ervaring met unix/linux dat ik dit weet. De bedoeling is dat het script nieuwe bestanden aan kan maken en dingen aan bestanden toevoegt [dus open(xxx, ">file.txt"); en open(xxx, ">>file.txt");]
Voor het schrijven in die directory moet de user die je perl script uitvoert er wel schrijvenrechten hebben.
Als je script dus door nobody uitgevoerd wordt, moet nobody kunnen schrijven in die directory (bijvoorbeeld door chmod 777 of door de groep-eigendom te veranderen naar die van nobody met een chmod 775)
Als je script dus door nobody uitgevoerd wordt, moet nobody kunnen schrijven in die directory (bijvoorbeeld door chmod 777 of door de groep-eigendom te veranderen naar die van nobody met een chmod 775)
Verwijderd
Bij de meeste multi-domain/user hosters staan daarom meestal de schrijfrechten voor de "nobody" user uit... anders zou je over de bestanden van andere klanten heen kunnen schrijven.
Misschien kun je ze eens vriendelijk vragen of ze een "SU-exec" wrapper voor je willen installeren als ze dat niet al hebben gedaan. Dan kunnen scripts onder je eigen user-id draaien en kun je je bestanden ook nog beveiligen tegen akelige scriptjes van anderen.
Misschien kun je ze eens vriendelijk vragen of ze een "SU-exec" wrapper voor je willen installeren als ze dat niet al hebben gedaan. Dan kunnen scripts onder je eigen user-id draaien en kun je je bestanden ook nog beveiligen tegen akelige scriptjes van anderen.